RECENZIJA: HEROJI: NOVI POČETAK / HEROES REBORN (2015.) - Reciklaža neiskorištenog potencijala

Reciklaža starih uspješnica nije ništa novo. No, sad smo dobili reciklažu nečega što i nije tako staro. Riječ je o franšizi „Heroja“ koja je, kad se tek počela emitirati, bila na putu da postane jedna od boljih serija prošlog desetljeća. Pomama za njom bila je na razini opsesije, a kako je to bilo vrijeme začetaka broadband interneta oni koji su imali tu sreću dijelili su seriju s kolegama koji nisu, dok su obilježja raznih likova koje je uvodio scenarist Tim Kring bila tema kava između predavanja, diskusija na klupicama parkova i metoda ubijanja vremena u redu za menzu. Prva sezona lansirala je „Heroje“ prema tome da postanu kult, a onda se dogodio štrajk scenarista i kvaliteta serije počela je opadati. Spust kvalitete nastavio se i kroz treću sezonu da bi četvrta imala svoje trenutke no seriji, činilo se, više nije bilo spasa. Od 2010. prošlo je pet godina, a interes za „Heroje“ i dalje postoji pa je Tim Kring odlučio krenuti ispočetka. Serija „Heroji: Novi početak“ ove nas je godine odvela u taj svemir s 13 novih epizoda. Očekivano, dobili smo spoj svega i svačega. Očito je to trebao biti novi početak franšize. Nažalost, preporođeni „Heroji“ zapeli su na prvom koraku.

Nije se moglo skupiti originalnu postavu pa se uvelo niz novih likova. Likovi iz originalne serije služili su kao vezivno tkivo. Problem se počeo osjećati već u početku kad su neka scenaristička rješenja previše mirisala na trash čak i za „Heroje“. Jedno od takvim je primjerice lik Katana djevojke (Kiki Sukezane) koja se nalazi u video-igri koja predstavlja virtualnu stvarnost kojom su neki od ključnih likova odvojeni od stvarnog svijeta. Je li ona stvarna osoba ili tek računalni kod saznajemo u toku sezone, ali sama ideja djeluje neuvjerljivo i nepotrebno. Činilo mi se da su htjeli napraviti nešto slično kultnom filmu „Avalon“ (2001.), ali im nije baš pošlo za rukom.

Ako ste gledali originalnu seriju i nakon nje još uvijek imate živaca i volje gledati nastavak, tad ćete povezati ključne elemente. Zlu koroporaciju „Primetech“ iz prve serije zamijenio je još zloglasniji „Renautas“ koji vodi žena sumnjivih ciljeva Erica Kravid (Rya Kihlstedt). Njoj će na putu stajati dobro nam poznati znanac Noah Bennet (Jack Coleman), kao i dvoje djece za koju na početku ne znamo u kakvoj su vezi. Znamo samo da ne smiju doći jedno blizu drugog prije vremena i da jedino njih dvoje mogu, (pogodite što) spasiti svijet. Tommy (Robbie Kay) i Malina (Danika Yarosh) su u središtu priče. Povezani s likovima iz ranijih „Heroja“ mogu skrenuti Zemlju s puta uništenja na kojem se našla i na koji ju, kako se čini, suvereno vodi Erica Kravid.

Originalni „Heroji“ su u prvoj sezoni imali profinjenu nit pripovjedanja pa je iznenađenje činilo važan dio prvotnog masovnog oduševljenja serijom. Nije nam bilo jasno što se krije iza svakog pojedinog lika, a njihovi su motivi bili sve samo ne crno-bijeli. Takva podjela, nažalost, nije slučaj s „Herojima“ iduće generacije. Crno-bijeli likovi, ugrožen svijet, pa čak i dosta nategnute moći pojedinih likova spadaju u velike minuse ponovnog oživljavanja serije. Kliše na kliše slaže se priča, a posebno iritira njeno nepotrebno rastezanje. Dojma sam kako bi priča bila koherentnija da se zadržala na šest ili sedam epizoda umjesto emitiranih trinaest. Razvučenost priče posebno iritira s obzirom na njenu predvidljivost. Ova serija nema iznenađenja, sve je u njoj šablonski napisano. Kad je tako, užitak gledanja se smanjuje kako se serija približava kraju. NBC je očito bio svjestan toga pa nije obnovio seriju za iduću sezonu. I bolje, jer imam dojam kako Kring više ne zna kamo da krene s pričom pa reciklira stare ideje.

Ljudi s posebnim sposobnostima u ovoj su seriji dobili i svoj naziv. Sad ih se naziva EVO što je skraćenica od „evoluirani ljudi“, a protiv njih kao i protiv svega različitog usmjereni su ljudi koji se osjećaju ugroženima i čija su glavna oružja mržnja i strah. U toj polarizaciji stavova dovoljna je jedna katastrofa da posluži kao opravdanje za reakciju vlasti i korporacija kojima EVO ljudi utječu na profit, predvidljivost i kvalitetu poslovanja. Još kad na to dodamo traumu i narcisoidnost dobit ćemo prilično jasnu sliku zlikovaca.

Borba dobra i zla u „nanovo rođenim Herojima“ nije dignuta na onu epsku razinu na koju je to, uspješno, podigao početak originalne serije. Dobili smo razvodnjenu seriju za ubiti popodne s okusom nostalgije na prijašnja vremena. Takva kakva je možda bi imala smisla da su sve četiri sezone originalne serije zadržale razinu početka. S obzirom da nije tako, ova serija ostavlja dojam reference na nekakav uspjeh za koji je svemir „Heroja“ jednom imao potencijala. Nažalost po nas i po Tima Kringa, taj je potencijal i u staroj i u novoj seriji ostao neiskorišten.

Ocjena: 4/10