Kada se lani prolomila vijest o smrti Robina
Williamsa mnogi su ostali u šoku i nevjerici, a većina filmofila nije željela
prihvatiti činjenicu da je Robin završio svoje putovanje. Reprizirao se
"Dead Poets Society" u domovima ljubitelja lika i djela ove velike
legende, u domovima ljudi koji su još jednom htjeli vidjeti
"kapetana" kako izlazi iz razreda uz punu podršku svojih učenika.
Nakon njegove smrti izašla su dva filma koja je snimio i nažalost moram reći
oba nisu neka posebna dostignuća, jedino se eto ovaj treći i posljednji
"Boulevard" izdvaja iz prosjeka i to upravo zbog Robina koji je
svojom ulogom, ni neznajući što ga čeka, uputio posljednji pozdrav nama, svojim
"učenicima" i natjerao nas da se jedan posljednji puta, "uspnemo
na klupe" i zaplješćemo našem kapetanu. Jedna velika karijera je nesvjesno
završena jednim velikim performansom koji će definitivno ostati zapamćen.
Relativno neiskusan redatelj je snimio film koji
zapravo uoopće ne zaslužuje Robina Williamsa, posebno ne na ovom, vjerojatno
najvišem nivou. Nakon niza neozbiljnih i relativno duhovitih uloga Williams je
dobio ulogu Akakija Akakijeviča iz američkog predgrađa. Ne traga za kabanicom
kao Akakije, ali traga za vlastitim identitetom, onime što je oduvijek želio
biti, ali nikad nije uspio postati. Baš kao i Akakije, Williamsov lik Nolan živi
zatrpan papirima, ali uživa u tome i marljivo radi svoj posao. No, posao mu je
najmanji problem. Kod kuće ga čeka žena sa kojom već dugo ne dijeli ni krevet,
a gotovo niti išta drugo, a u staračkom domu otac u komatoznom stanju sa kojim
nikad nije imao neki odnos, a sada im je jedini način zbližavanja Nolanovo
švercanje gaziranih sokova pored medicinske sestre kojima onda napaja svoga
oca. Složit ćete se, tužan je to život u kojemu čovjek prolazi krizu
identiteta, a u isto vrijeme iščekuje smrt vlastitog oca.
No, onda je jednoga jutra njegov šef postavio
pitanje koje će zauvijek promijeniti Nolana, "Jesi li sretan?" upitao
ga je i ni neznajući koliko mu je pomogao zatvorio se u svoj beznačajni
direktorski ured i zatrapao se papirima hraneći svoj ego. To je pitanje
uzrokovalo pomutnju u Nolanovoj glavi i natjeralo ga da se zapita je li to što
sada sa 60 godina života ne može reći da je proživio život kako je želio, već
se njegov život sve te godine svodio na puko egzistiranje, dovoljno dobro?
Naravno, odgovor je jasan i u tom trenutku Nolan odlučuje u korijenu
promijeniti svoj život i prisjećajući se događaja od prije skoro 50 godina
donosi odluku da će napokon i sebi i drugima priznati nešto što skriva cijeli
život, činjenicu da je gay! Situacija kulminira kada upozna Lea (Roberto
Aguire), mladića koji novac zarađuje preko najstarijeg svjetskog zanata i u
njemu pronalazi osobu za razgovor i uz njega otkriva svoj pravi identitet.
Posebno valja istaknuti scene u kojima se Nolan
vozi u autu, a kamera iz velike blizine prati njegov izraz lica koji na početku
filma izgleda sumorno i tužno i zapravo nam govori više nego većina dijaloga u
prvih 20 minuta filma. Sjajan rad kamere koji itekako doprinosi filmu i
omogućava da se Williams "razmaše" i odigra jednu od najboljih uloga
u karijeri. Također, dojmljive su scene u kojima se Williams nalazi na ekranu
sa Bobom Odenkirkom koji igra njegova najboljeg prijatelja, te scene zrače
uvjerljivošću, ali i kemijom koja je prisutna samo kod istinskog prijateljstva.
Ili vanserijske glume. Svijet je prepun ljudi koji u kasnim godina života
otkriju da su cijeli život griješili i da su život trebali proživjeti
drugačije, a sama ta činjenica nas doslovno tjera da se povežemo sa glavnim
likom i film nas "kupuje" lakoćom kojom je to prikazano.
Tempo filma je jako spor što je neobično zato jer
se radi o filmu koji traje 90 minuta, a filmovi od 90 minuta obično nisu drame
koje iziskuju sporu radnju. Iako se radi o iznimci, film itekako zadovoljava
jer se taj tempo sasvim poklapa sa atmosferom u životu Nolana Macka što je i
bila namjera redatelja. "Boulevard" nam je ukazao na to da je
Williamsova karijera mogla doživjeti renesansu i otići u smjeru težih i
kompleksnijh filmova, ali nažalost nikada nećemo saznati što bi se dogodilo. Na
kraju krajeva, sama činjenica da će se špicom na početku prošetati ime Robina
Williamsa u njegovom posljednjem filmu je dovoljna preporuka za gledanje ovog
filma, a kada se u sve to uračuna da je pružio jednu od najboljih uloga svoje
karijere, " Boulevard" postaje obavezna lektira za ljubitelje filma.
OCJENA: 8/10
Ocjena čitatelja:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.