RECENZIJA - Neočekivani "Dar / The Gift" (2015.) iz Hollywooda koji nas je razveselio

REDATELJ: Joel Edgerton
SCENARIJ: Joel Edgerton
ŽANR: Triler, Misterija
GLAVNE ULOGE: Jason BatemanRebecca HallJoel Edgerton
GODINA: 2015.
TRAJANJE: 108 minuta

Mystery triler je zbog kompleksnosti jedan od mojih najdražih žanrova, a zbog svojih karakteristika zanimljiv je i velikoj većini filmske publike. No, ako izdvojimo odlične "Prisonerse" i "Gone Girl", zadnjih nekoliko godina nije bilo plodno razdoblje u Hollywoodu što se tiče filmova navedenog žanra. Film "The Gift" Joela Edgertona kvalitetom nije na razini dva već spomenuta filma, ali nije niti daleko od njih. "The Gift" je vrlo dobar (na trenutke izvrstan) primjer žanra koji predstavlja, a može ga se smjestiti i u "home invasion" podžanr filmova. Nažalost, zbog iznimno lošeg marketinga i nespretno napravljenog trailera koji stvara potpuno krivu percepciju o filmu, malo je falilo da izvanredan redateljski prvijenac Joela Edgertona u potpunosti ostane u sjeni.

"The Gift" je film koji se bavi prošlošću i prezentira njezine životne posljedice. Može li čovjek pobjeći od prošlosti ili će ga ona zauvijek proganjati? U trenutku kada odlučimo nastaviti dalje i ne osvrtati se unatrag vrlo često mislimo kako ostavljamo prošlost iza sebe, ali nerijetko se događa da nas prošlost sustigne i dođe po konačni obračun kako bi se raskrstile nerazriješene stvari.

Simon je uspješan poslovan čovjek koji je postigao nešto u životu, a trenutno ganja novo promaknuće koje već dugo priželjkuje. Njegova životna partnerica je Robyn, također uspješna poslovna žena koja se bavi dizajnom interijera. Kako bi zajedno prebrodili veliku bračnu krizu koja je uzrokovana tragičnim obiteljskim događajem, supružnici se sele u Los Angeles gdje kupuju novu kuću u potrazi za novim početkom. Dolaskom u novo susjedstvo ubrzo će naletjeti na Gorda, Simonovog starog poznanika iz srednje škole, koji će pokušati obnoviti staro poznanstvo.

Vrlo zanimljiv je način na koji je Joel Edgerton zapakirao i prezentirao svoju ideju. Pokloni su obično vrlo draga stvar ljudima, djelomično i zbog zabave koju pruža iščekivanje i znatiželja da vidimo što smo dobili. No, što se događa kada lijepo omotana kutijica ne sadrži poklon već gorke grijehe iz prošlosti, a svaki idući poklon donosi novi šok? Je li moguće pripremiti se unaprijed na sadržaj kutije čije otvaranje podsjeća na otvaranje Pandorine kutije? Moguće je jedino pomiriti se sa sudbinom i suočiti se sa problemima, a to povlači razne životne posljedice koje mogu mirnu svakodnevnicu učiniti kaotičnom. Na više mjesta može se pročitati da je "The Gift" snimljen Hitchcockovim stilom, ali meni je pao na pamet jedan drugi redatelj. S obzirom da sam nedavno gledao "Cache / Hidden" austrijskog redatelja Michaela Hanekea, pronašao sam puno poveznica između ta dva filma, a jedna od njih je ta da su ovdje Hanekeove videokazete zamijenjene sa poklonima koje uzurpiraju jedan bračni par i razdiru njihovu idilu. Naravno ništa nije onakvo kako se čini i baš kao i u "Cache", tako i u "The Giftu", pokloni otkrivaju samo vrh ogromne sante leda čije najmračnije tajne leže duboko skrivene.

Joel Edgerton je sa smiješno malim budžetom (za pojam Hollywooda) snimio iznimno zanimljiv i kvalitetan film. Edgerton je glumio u dobro poznatim filmovima (Warrior, The Great Gatsby), a nedavno se počeo baviti i pisanjem. Svakako valja spomenuti da je prošlogodišnji "The Rover" snimljen upravo prema njegovoj priči, a scenarij za "The Gift" je jedan veliki korak prema naprijed u njegovog raznovrsnoj karijeri. Režija i scenarij filma "The Gift" su na izrazito visokom nivou i mnogo iskusniji režiseri i scenaristi mogu biti zavidni Edgertonu. Edgerton se nije zadovoljio samo sa režijom i scenarijem, već si je dodijelio i jednu od glavnih uloga u filmu. Njegov Gordo je vrlo složen lik kojeg nije bilo lako predstaviti gledateljima iz razloga jer je izvana morao izgledati puno drugačije od onog što se zapravo krije u njemu. Vidljivo je da je Edgerton prilikom pisanja scenarija jako puno prostora posvetio svojim glavnim junacima u filmu. Simon, Robyn i Gordo nisu dosadni dvodimenzionalni likovi, već su tipovi osoba koje vrlo lako možemo pronaći među našim poznanicima.

Iako ih nema puno i nisu najveća glumačka imena, glumci su još jedan faktor koji čini ovaj film jako dobrim. Komedijaš Jason Bateman (Horrible Bosses, Identity Thief, Juno) pružio je fantastičnu predstavu s kojom je pokazao da itekako može glumiti u ozbiljnim filmovima gdje njegov lik zahtjeva puno više znanja i truda od onih smiješnih tipova koje inače glumi u raznim komedijama. Uz bok Batemanu stoji odlična britanska glumica Rebecca Hall (The Prestige, Town, Iron Man 3) čiji prikaz poslovne žene sa poteškoćama u privatnom životu odlično prikazuje probleme sa kojima se žene danas susreću. Bateman i Rebecca su odlično odglumili naizgled sretan bračni par i postavili nam jedno intrigantno pitanje - Koliko dobro zapravo znamo osobu s kojom živimo?

"The Gift" je svakako jedan od najboljih mystery trilera ove godine i jedan je od onih filmova koji ne bi smjeli propustiti. Uz pomoć odličnih glumaca i scenografa Eduarda Graua koji je vrhunski posložio lokacije i kadrove, Joel Edgerton je odradio majstorski posao i gotovo savršeno prenio svoju ideju na filmsko platno. Kao rezultat dobili smo hvalevrijedan psihološki triler koji pršti od napetosti, misterije i odlične atmosfere. Pametno korišteni zvukovi i glazba te nedostatak specijalnih efekata uvelike podsjećaju na one "stalker" trilere iz devedesetih godina koje smo svi s užitkom gledali. Znate onu igru "Simon says"? E pa Simon je upravo rekao da morate pogledati ovaj film.

OCJENA 8/10