RECENZIJA: "The Girl on the Train / Djevojka u vlaku" (2016.) - Triler koji neće šokirati svijet.

"The Girl on the Train" je psihološki triler, snimljen prema istoimenoj knjizi britanske spisateljice Paule Hawkins, koji na prvi pogled po mnogočemu podsjeća na "Gone Girl". Sličnosti su neminovne, a iskazuju se kroz raspad bračne idile nekoliko parova te njihovo posrtanje pred lažima, depresijom, alkoholom, prevarama i nasiljem. U najavama "Djevojke u vlaku" vrlo često je korištena izjava: 'Priča koja je šokirala svijet'. No, stvarnost je ipak nešto drugačija. Niti je ova priča šokantna, niti je Tate Taylor David Lynch, a niti je "Djevojka u vlaku" jednako dobra poput "Nestale". Ovaj obećavajući film je djelomično iznevjerio velika očekivanja i možemo ga poistovjetiti s vlakom koji se nalazio na dobrom kolosijeku, ali zbog neprestanog zapinjanja u gužvi, na koncu nije stigao do zadanog mu cilja.

Radnja je koncipirana oko životnih priča triju žena - Rachel, Anne i Megan. Rachel (Emily Blunt) je glavni lik ovog filma. Ona je emocionalno i psihički nestabilna žena koja je već gotovo zaboravila kako izgleda normalan život. Nakon neuspješnog pokušaja da zatrudni predala se alkoholu koji je njen život srušio doslovce poput kule od karata. Sad već bivši muž Tom prevario ju je s poslovnom partnericom Annom (Rebecca Ferguson), a Rachel je istjerao iz vlastitog doma kako bi se njegova ljubavnica mogla useliti. Nesretna i izgubljena Rachel svakim danom vlakom putuje na posao i prolazi kraj svoje bivše kuće u kojoj je nekad dijelila sreću s Tomom.

Dvije kuće od Toma i Rachel živi Megan (Haley Bennett), mlada i ambiciozna djevojka u naizgled sretnoj vezi. Nju svakodnevno iz vlaka promatra Rachel koja zavidi na njenom uspješnom životu koji je obogaćen sretnim ljubavnim odnosom. No, stvari se mijenjaju jednog dana kad Rachel ugleda Megan u zagrljaju nepoznatog muškarca. a Megan ubrzo bude proglašena nestalom.

Ženska glumačka postava u ovom filmu je iznimno snažna i u svakom pogledu Ferguson, a pogotovo Blunt i Bennett nadmašuju svoje muške kolege. Emily Blunt je fantastična. Njen lik Rachel je vrlo dobro napisan što je Blunt omogućilo da pokaže sve svoje glumačke sposobnosti. Rekao bih da je ovo jedna od njenih najboljih uloga dosad. Da je "Djevojka u vlaku" bolji i kvalitetniji film, siguran sam da bi Blunt već sad mogla računati na nominaciju za Oscara, ali ovako nisam siguran. Ipak Akademija preferira glumačke izvedbe u 'jačim' filmovima. Svidjela mi se i izvedba Haley Bennett, mlade glumice koja u posljednih nekoliko godina privlači sve više pozornosti. Neki su njenu uzlaznu putanju pravdali izgledom i sličnošću s Jennifer Lawrence, ali ulogom u ovom filmu pokazala je svoje glumačke kvalitete. Rebecca Ferguson nije na toj razini u "Djevojci u vlaku", a za to je prvenstveno kriv loše razrađen i jednodimenzionalan lik Anne.

Obećavajući film, zanimljiv scenarij, nekoliko odličnih glumačkih izvedbi, odlična marketinška kampanja prije izlaska... Sigurno se pitate što je onda pošlo po zlu i zašto "Djevojka u vlaku" nije izvrstan film.  Razloga je nekoliko, a većina od njih pada na teret redatelju filma. Neiskusni Tate Taylor želio je priču prikazati na vrlo kompleksan način. Radnju je podijelio na nekoliko vremenskih razdoblja, a pokušao ih je povezati naracijom i mnogobrojnim 'flashbackovima'. Takav stil režije garantira napetost i veću doze misterije koja će Vas tjerati da nagađate kakav će rasplet biti. Nažalost, ostaje dojam da si je Taylor malo previše 'zakomplicirao život' i ovakvom režijom upropastio film. "Djevojka u vlaku" ima neujednačen ritam i na trenutke djeluje poput neke usporene drame. Čak i u trenucima kad se ritam malo ubrza i kad počnu iznenađenja i 'twistovi' ostaje dojam mlakosti i nedorečenosti. Umjesto da 'zagrize do kraja' i dovede atmosferu do vrhunca, redatelj spušta tenzije i svojim gledateljima ostavlja vrijeme za predah što u psihološkom trileru, koji bi trebao pucati od napetosti u posljednjoj etapi, nije nikako dobar izbor.

Problemi se kriju i u scenariju. Gotovo cijela prva polovica filma je posvećena upoznavanju likova, i to prvenstveno ženskih. Dok je Rachelin lik izvrsno razvijen, za ostale to ne možemo reći. Megan je vrlo zanimljiva osoba, ali problemi se kriju u njenoj prošlosti koja je vrlo mutna, nerazjašnjena i nelogična. Također, sve tri muške uloge su pomalo stereotipne i isklišejizirane.

Na koncu mogu zaključiti da je "Djevojka u vlaku" daleko od uzbudljivog trilera kakvog smo očekivali. Film je to u kojem nema nekih kardinalnih grešaka, ali konačni ishod nije opravdao velika očekivanja. Ako očekujete više od osrednjeg filma koji 'može proći', mogli bi se razočarati.