RECENZIJA: "Florence Foster Jenkins / Neslavno slavna Jenkins" (2016.) - Bolno za uši, ali melem za dušu.

Florence Foster Jenkins nije znala pjevati, ali to ju nije spriječilo da pjeva. Postala je popularna zahvaljujući svom neslavno slavnom 'kreštavom' glasu, i iako nije imala niti malo talenta za pjevanje, baveći se glazbom ispunila je svoj životni san. "Florence Foster Jenkins" je komična biografska drama o jednoj od najuspješnijih najgorih opernih pjevačica u povijesti. Zahvaljujući izvrsnoj priči vođenom vještom režijom Stephena Frearsa i fenomenalnim glumačkim izvedbama Meryl Streep, Hugha Granta i Simona Helberga, neslavno slavna Florence je još jednom pružila odličnu zabavu i zagrijala brojna srca.

Florence Foster Jenkins (Meryl Streep) je talentirana pijanistica koja dolazi iz imućne obitelji. U ratnom razdoblju pri kraju Drugog svjetskog rata željela je ispuniti svoj zivotni san da postane operna pjevačica. Još dok su njeni roditelji bili živi, svim silama su ju nagovarali da odustane od glazbenog puta kojeg si je zacrtala, ali niti pod cijenu gubitka bogatog nasljeđa Florence nije htjela odustati. Nakon smrti roditelja, Florence koristi svoju moć, novac i veze kako bi izgradila pjevačku karijeru. Njena desna ruka je muž St Clair Bayfield (Hugh Grant) koji je ujedno i njezin menadžer. Uz njegovu pomoć, poduke instruktora Tottena i glazbenu pratnju mladog pijanista Cosméa (Simon Helberg), netalentirana ali samouvjerena Florence kreće u osvajanje glazbene scene.

U rukama nekog drugog redatelja, priča o Florence Foster Jenkins vjerojatno bi izgledala poput 'screwball' komedije. Frears je već snimao tople i dirljive priče ("Philomena", "High Fidelity", "The Queen"), a svoje režiserko umijeće pokazao je i ovim filmom. Scenarij, snimljen prema istinitim događajima, je imao nekoliko potencijalnih zamki koje su sasvim izbjegnute. "Florence Foster Jenkins" je zaista simpatičan film koji se na trenutke pretvara u komediju čija vrsta humora ponekad podsjeća na žensku verziju Mr. Beana. Biografija pjevačice prati njen život koji je obilježila teška bolest, njen odnos s mužom i njenu karijeru vođenu neopisivim žarom i ljubavlju prema glazbi.

Usprkos njenom katastrofalnom glasu, u ovom filmu nema mjesta ruganju i ismijavanju, već samo podršci u ispunjenju Florencinih ambicija. Teško bi to bilo izvedivo da glavna uloga nije pripala glumačkoj zvijezdi kao što je Meryl Streep. Streep je za ovu ulogu dala najbolje od sebe u glumačkom smislu i ono najgore u pjevačkom pogledu. Zaista je bolno slušati glasove koji proizlaze iz nje, ali pravi užitak je svjedočiti njenim glumačkim sposobnostima. Uz fantastičnu Streep gotovo je nemoguće ne doživjeti Florencin lik. Naivna poput djevojčice i iznimno uvjerljiva, Streep dominira u svakoj sceni. Hugh Grant je dobar glumac, ali kako i on sam kaže, nikad odličan. Iskusnom Grantu uloga u ovakvom filmu je došla kao naručena i on je također, poput Streep, odigrao jednu od ponajboljih uloga u karijeri. Tu je i zvijezda serije "The Big Bang Theory", Simon Helberg, koji ničim ne zaostaje za vodećim dvojcem. Zahvaljujući njima troje, "Florence Foster Jenkins" je jedan od najbolje odglumljenih filmova prošle godine.

"Florence Foster Jenkins" je daleko od savršenog filma, baš kao što je bilo i Florencino pjevanje. Međutim, kako je Jenkins imala svoje obožavatelje, vjeujem da će i ovaj film ponaći svoju publiku koja će uživati u njemu. Poruka je jasna, živite svoj san i radite ono što volite ma što god drugi mislili o tome.