Noćas će ljubitelji filma, ali i glamura biti budni kako bi svjedočili 88. dodjeli nagrade Oscar. Iako se samoj nagradi kroz povijest može štošta prigovoriti, kao i osporiti relevantnost, činjenica je da je zlatni kipić mjerilo prestiža u filmskom svijetu, kao i da je riječ o najpopularnijoj dodjeli filmskih nagrada na svijetu. Svake godine Oscar izazove popriličan šušur, a ni ova nije iznimka. Netko će gledati događanja na crvenom tepihu i promatrati kreacije i stilove, netko će pričati o filmovima, a svi će zajedno komentirati taj festival reflektora neovisno o tome koje su im primarne preferencije.
Pregled nominacija za tu prestižnu filmsku nagradu možete pogledati OVDJE, a u ovom tekstu osvrnut ćemo se na najvažnije kategorije, reći što bismo mi htjeli, a što mislimo da će se dogoditi. Sve to, naravno, zato da biste nam se sutra mogli nasmijati i reći kako smo bili u krivu. Ako smo išta naučili svih ovih godina, onda znamo da Akademija zna iznenaditi. Pa, krenimo redom.
Najveći broj nominacija dobili su "Povratnik" Alejandra G. Inarritua i "Pobješnjeli Max: Divlja cesta" Georgea Millera. Kakvo je raspoloženje među kritikom, ne bi se reklo da će Millerovo distopijsko uskrsnuće omiljenog Maxa dobiti najvažnije nagrade, a ako Inarritu trijumfira po drugi put zaredom bit će također riječ o svojevrsnom iznenađenju.
U najvažnijoj kategoriji, onoj najboljeg filma, ulogu favorita iz sjene za dobar broj kritičara tako preuzima "Spotlight", drama o razotkrivanju pedofilskog skandala unutar Katoličke crkve. Prema predviđanjima, između "Povratnika" i "Spotlighta" treba tražiti konačnog pobjednika. "Pobješnjeli Max" ipak nije film kakav Akademija tradicionalno nagrađuje, te bi njegov trijumf bio veliko iznenađenje. Isto vrijedi i za sve ostale u kategoriji najboljeg filma.
Osobna preferencija bi mi ipak bio baš "Pobješnjeli Max", više iz razloga da se konačno razbije fama kako akcijski filmovi nisu oskarovski materijal nego zbog podcjenjivanja "Povratnika" ili "Spotlighta".
Što se tiče režije, tu stvari stoje slično, s naglaskom na dvoboj Millera i Inarritua. U tom očekivanom dvoboju teško je reći tko je favorit iako većina kladionica i reflektora tipuje baš Inarritua za ponovni trijumf. Osobno vrijedi isto kao u prijašnjoj kategoriji, Miller je redefinirao način na koji se snimaju akcijski filmovi i intimno bi mi bilo drago da osvoji kipić iako se to najvjerojatnije neće dogoditi.
Glavne glumačke kategorije u sebi potencijalno skrivaju iznenađenja. Iako većina tipuje na Leonarda Di Caprija i Brie Larson za osvajanje nagrada, ne bi bilo iznenađenje da kipić primjerice osvoje Cate Blanchett ili Bryan Cranston. Prva, iz razloga što Hollywood voli stvarati ikone (Blanchett bi to bio treći Oscar), a Cranston zbog biografske uloge u filmu koji progovara o velikoj holivudskoj nepravdi. Baš zbog prirode uloge u "Trumbu", red je istaknuti Cranstona kao moguće iznenađenje. S druge strane, svi smo pomalo umorni od konstantnog trubljenja o Leu i Oscaru i znam dosta ljudi koji kažu "dajte mu ga već jednom da prestanemo svake godine pričati o tome." Muška je kategorija ovdje posebno zanimljiva jer doslovce svi nominirani imaju odlične uloge, mada bi Redmaynea diskvalificirao zbog lanjskog trijumfa, a Damona zbog uloge u SF spektaklu (ponovno nešto što Akademija tradicionalno ignorira). Fassbender bi mogao biti zanimljiv iz istog razloga kao i Cranston, no osjećaj mi govori kako je za članove Akademija ipak Cranstonova uloga nešto jača.
Sporedni glumci također čine neizvjesne kategorije. Stallone je nostalgični favorit većine kritičara, no to što je Rylance za ulogu u "Mostu špijuna" već osvojio neke važne nagrade dalo je i toj kategoriji dašak neizvjesnosti. Kažu predviđanja da pobjednika treba tražiti između Stallonea i Rylancea, a meni je intimno drag i Mark Ruffalo za svoju ulogu u "Spotlightu", između ostalog i zato što već drugu godinu zaredom ima fantastičnu sporednu ulogu (lani je to bilo u "Foxcatcheru"). Kod žena sam bio mišljenja da je izraziti favorit Jennifer Jason Leigh za svoju ulogu u "Mrskoj osmorci" no trijumf Kate Winslet na BAFTA-i me demantirao i upozorio na to da bi i ova kategorija mogla biti neizvjesnija nego što se čini. Možda bi se u tu priču još mogla upetljati i Rooney Mara, dok mi se čini da ostale glumice baš i nemaju previše šanse.
U kategoriji najboljeg dokumentarnog filma "Amy" slovi za glavnog favorita, iako su po meni jači filmovi i "Pogled tišine" i "Što se zbilo, gđice Simone". No, "Amy" više od oba ta filma igra na američki sentiment i mislim da tu neće biti iznenađenja.
Animirani film kao glavnog favorita ističe "Izvrnuto/Obrnuto" iako su nominirana meni dva odlična filma "Kad je Marnie bila ovdje" i "Janko Strižić". No, povijest nas uči kako kraj Pixarovih filmova na Oscarima rijetko tko ima šanse, bez obzira na kvalitetu filma.
Najbolji film s neengleskog govornog područja kao jasnog favorita vidi dramu "Saulov sin", a bez obzira na kvalitetu "Theeba" i "Mustanga" ne vidim kako bi se to moglo promijeniti. Mađarski je film sudeći prema nagradama dosad glavni favorit, iako s tom kategorijom zna biti iznenađenje (ignoriranje "Bijele vrpce" 2009.)
Ako je nešto sigurno, to je najbolja glazba. Iako bi se dalo polemizirati je li riječ o starim zaslugama ili ne - favorit je legendarni Ennio Morricone. Nemam riječi prigovora.
Što se tiče efekata i svega vezanog za njih tu će vjerojatno dominirati "Pobješnjeli Max". Izuzev fotografije gdje se trijumf s razlogom predviđa "Povratniku", Millerov film trebao bi uzeti šminku, kostimografiju, zvuk, produkciju i montažu. Baš zbog svega toga ne vidim ga u najvažnijim kategorijama.
Scenarističke kategorije teško je predvidjeti i najaviti, no u kategoriji originalnog scenarija trebao bi pobijediti "Spotlight" jer je upravo način na koji je napisan najjači adut filma. Što se tiče adaptacije tu je već priča nešto teža. Da ja biram, svakako bih odabrao "Carol" iako mi se čini da je ipak "Soba" izvjestan pobjednik.
Dakle, bez obzira što mislili o Oscarima neke stvari znamo. Primjerice, mogu sa stopostotnom sigurnošću tvrditi da medvjed neće dobiti Oscara, da je trebala biti nominirana Charlize Theron i da je nepravedno ignoriran Netflixov film "Zvijeri bez granica". No, tako je to sa svim nagradama. Nikad nijedna nije savršena. Oscar samo izazove najviše pompe.
Kad nas Chris Rock noćas pozdravi u Dolbyu bit će svega. Kad krenu one famozne "Oscar goes to..." filmoljupci će biti razočarani, zadovoljni, filozofirat će ili govoriti kako je ova priredba "konačni dokaz da Oscare treba ignorirati". Bez obzira kojoj skupini pripadali, teško je poreći da su dodjele zlatnog kipića postale stvar opće kulture. Zato ih godine u godinu postaju - gledanije.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
0 komentari:
Objavi komentar