Zadnjih nekoliko godina obilježava trend prerađivanja
filmskih klasika devedesetih u televizijske serije. Dosad smo već imali prilike
vidjeti TV adaptacije „12 majmuna“, „Farga“ i „Vriska“ da izdvojim samo najpoznatije. Znak je to da je generacija
djece devedesetih počela udovoljavati svojoj nostalgiji pa i rečenica kako su „devedesete
nove osamdesete“ u tom kontekstu itekako ima smisla. Korak dalje od takvih
adaptacija predstavlja obnavljanje serija uz koje smo odrastali. 26. ovog mjeseca na Netflixu kreće obnovljena „Puna kuća“ čini naziv u novom ruhu
prigodno glasi „Punija kuća“. Foršpan
za nastavak možete pogledati ispod teksta, a ja ću se ovdje pokušati osvrnuti
na originalnu seriju kako bih dešifrirao gdje se to krila njena privlačnost i
imaju li ti likovi šansu zaživjeti i u 21. stoljeću.
Za one mlađe treba istaknuti kako je „Punu kuću“ nosio Bob Saget kojeg smo gledali i u
humorističnoj razonodi „Šaljivog kućnog
videa“. To dovoljno govori u kakvom je vremenu nastala „Puna kuća“. Bilo je
to vrijeme kamera i video-kaseta, vrijeme u kojem smo posuđivali presnimljene
filmove iz videoteka koje su nicale posvuda, a gledajući njih bili smo sretni
ako nije bilo nikakvih crtica na slici i ako smo uopće mogli vidjeti tko se to
nalazi na ekranu. Bilo je to vrijeme žutog titla i akcijskih junaka, ali i
vrijeme u kojem nismo imali izbora nego smo gledali ono što se emitiralo na
televizijskim kanalima. „Puna kuća“ nije bila remek-djelo, nije bila
prekretnica televizije (bez obzira na sve nagrade i nominacije), ali bila je
voljena zbog uvrnutog humora kakav dotad nismo baš viđali na ovim
prostorima.
Gdje čeljad nije bijesna ni kuća nije tijesna kaže
poslovica. Malo u kojoj seriji se to vidjelo bolje nego u „Punoj kući“. Danny Tanner (B. Saget) je udovac čiju
ženu je usmrtio pijani vozač. Nakon tog tragičnog događaja njegove će mu tri
kćeri pomoći odgojiti njegov šurjak Jesse
(John Stamos) i najbolji prijatelj Joey
(Dave Coulier). Danny je voditelj,
Jesse rock glazbenik, a Joey komičar. Nespojiva kombinacija
muškaraca odgajat će živopisne kćeri Tanner otvarajući tako prostor za razne rodne konflikte iz kojih će crpiti
komičnu energiju koju smo toliko voljeli.
Svaka od tri kćeri ima svoje specifičnosti. Na početku
emitiranja Donna Jo, skraćeno zvana
i D.J. (Candace Cameron Bure) ima
deset godina i baš je premazana svim
mastima, Stephanie (Jodie Sweetin) je brbljava
petogodišnjakinja, a tu je još i devetomjesečna Michelle (Mary Kate/Ashley Olsen). Tri različita muškarce, tri
zeznute djevojčice – „Puna kuća“. Kasnije u toku serije osnovna se postavka
likova proširila s ljubavnim interesima svakog od muških likova, a Rebecca Donaldson Katsopolis (Lori Loughlin)
postala je stalan član „Pune kuće“ i majčinska figura djevojčicama (pogotovo
D.J.). Kad je riječ o tako velikoj obitelji naravno da se tijekom sezona i
razvijanja likova priča još proširivala pa su tako do kraja emitiranja važne
uloge igrali Kimmy Gibler (Andrea Barber) kao D.J-ina najbolja
prijateljica i njen povremeni momak Steve
Hale (Scott Weigner). „Puna kuća“ je s vremenom postala još napučenija, pa
su u obitelj Tanner pridodani blizanci Nicky
i Alex (Blake i Dylan Tuomy-Wilhoit) koji su postali poznati po međusobnom
ponavljanju riječi.
Poznatu uvodnu špicu serije s prepoznatljivom glazbom
slušali smo nebrojeno puta tijekom brojnih repriza, a kao mali trivia podatak korisno je znati da
pjesmu „Everywhere You Look“ izvodi Jesse Frederick. Radnja serije se
odvija u San Franciscu, a dežurni su ju kritičari često kritizirali zbog
promicanja šopingholičarskog mentaliteta, malograđanštine, priglupog humora i
općenito materijalističkog mentaliteta. Za razliku od njih, publika je voljela „Punu
kuću“. Serija se emitirala u osam sezona u razdoblju između 1987. i 1994. i
ukupno je snimljeno čak 192 epizode ovog popularnog sitcoma. Da nisu svi
kritičari mislili isto svjedoči i čak 14 raznoraznih nagrada i nominacija koje
je serija primila. Što se nas tiče, ovdje je ravnopravno ušla u rang kultnih
serija među kojima se često uspoređuje s još jednom uspješnicom – „Potpunim strancima“. Moram, doduše,
priznati da mi nikad nije bilo jasno zašto većina ljudi vuče baš tu paralelu.
Što se tiče „Punije kuće“ u koju ćemo ući 26. veljače na
Netflixu, nisam siguran koliko će taj rodno specifičan humor funkcionirati u današnje vrijeme.
Kao što je slučaj s nedavno obnovljenim „Dosjeima X“, neke serije pripadaju
vremenu u kojem su nastale i ne treba ih prilagođavati vremenima koja su
prerasla njihov koncept. S druge strane, dok god postoji interes i nostalgija
za snimanjem takvi će projekti postojati. Zasad znamo da će se radnja nove
serije odvijati oko D.J. koja će isto tako biti udovica i njeno troje djece.
Neću previše otkrivati jer ne želim kvariti užitak gledanja, ali čini mi se da
će koncept „Punije kuće“ biti sličan onom koji smo vidjeli u originalu, ali
ipak prilagođen modernim vremenima. Ne previše, ako je suditi prema foršpanu.
Bit će zabavno posjetiti stare uspomene. Koliko će biti
dobro, s druge strane, nije ni previše važno.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
0 komentari:
Objavi komentar