RECENZIJA: "POINT BREAK / Pakleni val" (2015.) koji vodi ravno u provaliju

"Pakleni val" je bio predodređen za velike stvari. Osim što se radi o remakeu popularnog istoimenog filma iz 1991., trailer je izazvao dosta interesa kod gledatelja, a film se počeo prikazivati u kinima u najzahvalnijem periodu, krajem godine, kad izlaze najbolji filmovi koji pretendiraju na Oscara. Suprotno očekivanjima, film je prošao daleko 'ispod radara' i zasluženo doživio pravi fijasko.

Prije točno 25 godina Kathryn Bigelow ("Hurt Locker", "Zero Dark Thirty") snimila je "Pakleni val", akcijski krimi triler koji je tada ponudio nešto novo i drugačije od uobičajenog. Bigelow je uspješno spojila kriminalne aktivnosti s uzbudljivom adrenalinskom akcijom koju su predvodili Patrick Swayze i Keanu Reeves. Ericson Core, čovjek koji je dosad bio zadužen uglavnom za vizualni izgled filmova ("Fast and Furious", "Daredevil"), odlučio je obnoviti priču o FBI agentu na tajnom zadatku koji pokušava razotkriti tajanstvenu skupinu kriminalaca.

Film započinje jurnjavom motora na planini u kojoj sudjeluju Utah i njegov prijatelj. Utah (Luke Bracey) živi 'hazarderskim' načinom života i zarađuje snimajući ekstremne video uratke koje zatim distribuira na Youtubeu, a za uzvrat dobiva financijsku stimulaciju od raznih sponzora. Jurnjava na vrhu planine poći će krivo, a Utah ostaje bez svog prijatelja koji smrtno strada sletivši u provaliju. Utah se odlučuje za radikalne promjene, napušta dosadašnji način života i postaje FBI agent. Prvi zadatak mu je razotkriti skupinu kriminalaca koja je zaslužna za krađu dijamanata u Indiji i otmicu aviona u Meksiku. Vrlo brzo uviđa da te zločine nisu počinili obični kriminalnci već ljudi koji djeluju poput Robina Hooda. Naime, oni sve što ukradu vraćaju natrag drugim ljudima, jedina razlika je što su Šervudsku šumu zamijenili ekstremnim lokacijama u prirodi. Iduća meta skupine vođene Bodhijem (Edgar Ramirez) je mjesto u Francuskoj gdje se očekuje dolazak iznimo velikog vala. Utah uz pomoć partnera Pappasa (Ray Winstone) odlazi u Francusku i pokušava se infiltrirati među redove kriminalaca kako bi otkrio njihov plan.

Krenut ću prvo s dobrim stvarima, a njih u filmu ima nažalost jako malo. Lokacije na kojima je film snimljen su stvarno predivne. Ekipa koja je radila na filmu obišla je gotovo pola svijeta. Bili su u Tirolskim Alpama, Italiji, Švicarskoj, Meksiku, Venezueli, a otišli su čak i do Tahitija i Havaja. Egzotične lokacije koje su prikazane u filmu bude adrenalin i u tom segmentu filma redatelj je odradio odličan posao. Još je samo jedna pozitivna stvar u "Paklenom valu", a to su kaskaderi koji su snimili velik broj opasnih akcijskih scena koje fasciniraju. Sve drugo je za zaborav.

Redatelj i scenarist su napravili jako loš posao, a krajnji ishod je ispodprosječan film. Veći dio krivnje leži u redatelju koji nije uspio (a nije se baš pretjerano niti trudio) povezati akcijske sekvence u kompaktnu cjelinu. Više puta tijekom filma činilo se da redatelj i scenarist imaju problema s pamćenjem i da nikako ne mogu nadovezati jedan događaj na drugi. Kao da gledate Houdinija: PUF, sad si tu. PUF sad si tamo. Bez ikakvog slijeda događaja ili povezanosti. Također, zadaci koji su stavljeni pred Bodhija i njegovu ekipu nisu uopće objašnjeni. Ničim izazvani oni se pronađu na nekoj egzotičnoj lokaciji i rade stvari koje nemaju veze s logikom. Krajnje objašnjenje njihovih motiva je blago rečeno smiješno i u potpunosti se uklapa u sivilo filma.

Povezanost između likova ne postoji. Teško je ponoviti odnos koji su prikazali Swayze i Reeves u originalu, ali Ramirez i Bracey nisi bili uopće na tom tragu. Jedini glumac koji je izgledao vrlo dobro u filmu je Edgar Ramirez, ali niti njegov lik nije ni blizu Swayzeovom 'zen' Bodhiju od prije 25 godina. A što tek reći za Lukea Braceya? Čovjek ostavlja dojam prestrašenog glumca koji je apsolutno nezadovoljan u svojoj ulozi, cijelo vrijeme izgleda drveno i djeluje poput loše kopije Chrisa Hemswortha. Garyja Buseyja koji je glumio Pappasa u originalu, zamijenio je Ray Winstone. Winstone je na trenutke previše sličio Brendanu Gleesonu, ali to nije glavni problem. Pappasova uloga je potpuno uništena i ostaje dojam da mu je jedini zadatak bio da bude dadilja Utahu i da ga vozi od mjesta do mjesta prema njegovim zahtjevima.

Bilo je za očekivati da će redatelj nastaviti trend nerealnih spektakularnih vratolomija kakve smo gledali u "Furious 7" i upravo to se dogodilo. Neiskusni Core je uzeo Bigelowinu atraktivnu priču i u njoj, umjesto luskuznih autiju iz "Furious 7", prikazao ekstremne poteze na rubnim dijelovima prirode. Previše orijentiran na fotografiju, Core je u potpunosti zanemario scenarij, dijaloge, ali i likove. Ostaje otvoreno pitanje da li je uopće pogledao svoj uradak u cjelini ili je ostao tek na akcijskim dijelovima između kojih nema apsolutno ničeg. Kvalitetom "Paklenog vala" i njegovim debaklom na kino blagajnama, jasno je da autori filma nisu stavili svoju zastavu na vrh planine već da su skočili ravno u provaliju.

OCJENA: 3/10