RECENZIJA: "THE INVITATION / Poziv" (2016.) na večeru iz pakla.

Vrlo često se događa da zabilježim neki film i dodam ga na 'watchlistu' i onda on tamo stoji po par mjeseci, ako ne i godinama. Onako u prolazu, lutajući bespućima interneta, pročitao sam nekoliko pozitivnih kritika o "The Invitationu" i to je bilo dovoljno da izbor idućeg filma padne upravo na njega. 'Progurao' sam ga preko reda, a za to su bila dva razloga: poster filma i žanr, psihološki triler / horor / misterija. Bacam kratki pogled na imena prisutna u filmu - redateljica Karyn Kusama ("Æon Flux", "Jennifer's Body", "Girlfight"), scenaristi meni potpuna nepoznanica (iako su radili na popularnim filmovima "Ride Along" i "Clash of the Titans"), a od glumaca sam prepoznao samo Michiela Huismana, koji mi nije ostao u najboljem sjećanju zahvaljujući ulozi u "Age of Adaline", i Logana Marshall-Greena, potencijalnog Hardyjevog dvojnika.

Will (Logan Marshall-Green) i njegova djevojka dobili su poziv na večeru kod njegove bivše supruge i njenog novog muža. Ne shvaćajući zašto ih zovu na druženje nakon što se nisu vidjeli više od dvije godine, Will ipak prihvaća poziv. Već putem počinju se događati nemili događaji i Will na cesti alatom ubija kojota kojeg je udario autom. Po dolasku na mjesto druženja, stvari postaju neugodne. Naime, Willova bivša žena Eden (Tammy Blanchard) sad živi u kući gdje su oni zajedno živjeli prije prekida. Neke rane teško zacjeljuju i nije se lako vratiti na mjesto za koje te vežu brojne uspomene. U kući je desetak ljudi, što trenutnih što bivših Willovih prijatelja, ali ima i nepoznatih lica. Willa dočekuje David (Michiel Huisman), Edenin novi suprug.

Okruženje i postava filma u početku podsjećaju na "Coherence". Skupina ljudi nalazi se unutar kuće gdje se odvija čitava radnja, a gotovo nitko od njih nije siguran zašto se tamo nalazi. Svi su došli na večeru kod svojih prijatelja, ali odmah se vidi da tu nešto 'smrdi' i da stvari nisu onakve kakvima se čine. Glavnu ulogu u stvaranju nervoze, napetosti i nepovjerenja prema domaćinima ima Will. On na neki način predstavlja gledateljeve oči kroz koje pokušavamo otkriti što se zapravo zbiva. Willa proganja sumnja, potajno istražuje kuću ne bi li pronašao nešto sumnjivo, a paranoja i strah postaju sve pristutniji kako večer odmiče.

Gledatelji željni tipičnih horora i dinamičnijih filmova vjerojatno neće biti zadovoljni. Razlog je taj jer je "The Invitation" psihološki triler/drama s vrlo sporim tempom, a tek posljednih dvadesetak minuta filma opravdaju oznaku horor žanra. Nešto slično mogli smo vidjeti prošle godine u horor vesternu "Bone Tomahawk" u kojem se okruženje i atmosfera gradila upoznavajući likove dobrih sat vremena. Tako je i u ovom filmu, veći dio sadržaja sastoji se od jedne prostorije, desetak ljudi i njihovih dijaloga. To naravno ima svojih mana, ali i prednosti. Likovi su izvrsno okarakterizirani, a njihove ličnosti i međusobne odnose saznajemo postepeno.

Usporen tijek događaja začinjen je raznim psihološkim igrama i situacijama koje podižu napetost te stvaraju jednu nelagodnu atmosferu koju bih usporedio s onom iz "The Gifta", psihološkog trilera o 'weirdo' Gordou. Kako večera odmiče, paranoja se širi skoro među svim sudionicima zabave, a za smirenje napete situacije ne pomaže niti skupo vino koje servira David. Domaćini večere šokiraju svoje goste svakim idućim potezom, maske polako počinju padati, tenzije rastu, a situacija eskalira u potpuno neočekivanom smjeru.

"The Invitation" je film koji ne žuri stići do konačnog cilja. Pokušat ću ga usporedit s maraton utrkom (iako film traje standardnih sat i pol). S jedne strane, postoje filmovi koju su poput 'zeca' u maraton utrci i koji 'vuku' od prve sekunde, ali svi znamo da takvi ne završavaju utrke. Iza 'zeca' obično se krije skupina trkača koja se odvojila od ostatka sudionika, a nekoliko krugova prije kraja oni ubacuju u najveću brzinu i nemilosrdno jurišaju do cilja. Takav je i ovaj film, spori ritam je samo varka i detaljna priprema za ono što nas očekuje na kraju.

Nemojte dvoumiti, prihvatite i vi poziv. "The Invitation" je vrlo zanimljiv 'indie' film koji ima jako puno za ponuditi, ali nije lako pisati o njemu bez 'spoilera'. Preporučam da ga pogledate, bez obzira na moju sedmicu. Malo je falilo za ocjenu više.