RECENZIJA: "Magicians / Mađioničari" (2015.) - Uvod u priču zanimljivog potencijala

Quentin Coldwater je uvijek vjerovao u magiju. To vjerovanje ga je, naravno, činilo čudnim. Njegova najbolja prijateljica Julia Wicker maštala je s njim o odlasku u čarobni Fillory. Serija knjiga koju je napisao romanopisac Christopher Plover otvorila im je nove svjetove. Kad oboje otiđu upisati Sveučilište  Magične Pedagogije – Brakebills – čini se da im se ostvaruju snovi. No, neće sve proći kako je zamišljeno. To je, u kratkim crtama, premisa SyFy-eve serije „Mađioničari“ nastale po knjizi Leva Grossmana (u Hrvatskoj izdao V.B.Z.).

Ova serija ne predstavlja vrhunac televizijske produkcije. Ako cijela premisa asocira na „Kronike iz Narnije“ i sagu o čarobnjaku s ožiljkom, to nije slučajno. Cijeli se serijal (zasad) sastoji od tri knjige pa će autori serije imati još dosta prilike da vide u kojem smjeru odvesti seriju. Zasad, radi se o zabavnom proizvodu koji drži pažnju, pogotovo ako i inače volite ovakav žanr, ali u kojem nema previše toga što dosad niste vidjeli. Postavka romana unutar romana nije ništa nova, a sama „Fillory saga“ na koju se naslanja priča serije jako podsjeća baš na djelo C.S. Lewisa. Također imamo djecu u vrijeme Drugog svjetskog rata koja otkrivaju prolaze u drugi svijet. No, taj drugi svijet neće biti onako benevolentan kao kod Lewisa, već će (u skladu s time da Grossman piše za odrasliju publiku) sadržavati opasnosti koje  će se prelijevati i u svijet naših junaka. Njih ima nekoliko, iako se cijela priča vrti oko Quentina, pa je dosta vremena potrošeno na uvođenje svih likova. Problem je što nisu svi jednako uvjerljivi ili kvalitetno razrađeni.

Quentin na Sveučilištu Magične Pedagogije stječe nove poznanike. Simbolički ostavlja jedan svijet iza sebe (onaj stvarni) i ulazi u drugi (onaj čarobni). Julia ostaje izvan njega i nastoji saznavati čarobne detalje na svoj način. Dva načina će neizbježno doći u konflikt, a ono što ih sve zajedno čeka u Filloryu samo će priču dodatno povezati. Osim Quentina i Julije (Jason Ralph i Stella Maeve), družinu koja će nastojati proniknuti u tajne Fillorya čine Alice (Olivia Taylor Dudley), Penny (Arjun Gupta), Eliot (Hale Appleman), Margo (Summer Bishil) i Kady (Jade Tailor). Samo nabrajanje likova već je uzelo dosta prostora, nije ni čudo da njihova karakterizacija unutar serije nije jednako uvjerljiva. Kad se svemu ovom dodaju i sporedni likovi, manje ili više važni za priču, dobije se gomila likova koje gledatelj mora upoznati. Uz sve to, u trinaest epizoda treba i ispričati priču.

Ta priča spaja elemente Narnije i Pottera, uzima ih u svijet odraslije djece i stavlja već poznato pitanje ne vagu: sudbina svijeta (ili svjetova), sudbina magije i metode njenog primjenjivanja. Antagonist, mistična Zvijer čiji dolazak najavljuju leptiri, dobro je i uvjerljivo napravljen i jedan je od aduta serije. Njegova mistika zadržava pozornost gledatelja, čak i kad gluma (kao i u nekim ranijim SyFy serijama) i nije baš na nekoj razini. Likovi se isprepleću. Navedeni likovi nastoje otići u Fillory, a ne treba zaboraviti da uvijek postoji mogućnost susreta s njihovim knjiškim dvojnicima koji su tamo otišli koju dekadu ranije. To je magija. Scenaristički kod za sve je dozvoljeno, sve je moguće.

Što se mene tiče, „Mađioničari“ su serija koja je dobar izvor zabave bez previše potrebe da se uključi mozak. Stvari koje bi trebale biti smiješne nisu dovoljno smiješne, stvari koje bi trebale biti zabavne nisu dovoljno intrigantne. Ipak, pogledao sam sezonu bez da i sam znam odgovoriti na pitanje zašto. Zato što ničeg drugog sličnog nema na televiziji, zato što volim ovu tematiku ili zato što cijela priča ima potencijala? Sve to skupa, bio bi vjerojatan točan odgovor. Prva sezona je više funkcionirala kao uvod nego kao samostalna serija. Sad, na njenom kraju, stvari su postale konkretne i opipljive. Magija kojom se učenici bave postala je stvarnija. Elementi nepotrebne patetične teen romantike (koja je uz sve to i loše glumljena) su se smanjili. Dovoljno da drugu sezonu „Mađioničara“ očekujem s nadom da će ispuniti naznačeni potencijal u prvoj. No, to je SyFy. Mreža koja nas je prethodnih godina naučila na razočaranja. Zato ću samo reći, pošto je potvrđeno da će druge sezone biti, neka barem bude jednako – zabavna.

Ocjena: 6/10