Oscarovski ljubavni par, Alicia Vikander i Michael Fassbender, lani su žarili i palili skoro u svakom filmu u kojem su se pojavili. Vikander je zaradila kipić za ulogu u "Dankinji", a Fassbender je ostao samo na nominaciji glumeći "Stevea Jobsa". Redatelj Derek Cianfrance ("Blue Valentine" i "The Place Beyond the Pines") angažirao je spomenuti glumački par i bacio ih u vatru u filmu "The Light Between Oceans", romantičnoj drami koja je nastala adaptacijom istoimenog romana. Krajnji rezultat je mogao biti puno bolji, jer usprkos snažnim glumačkim predstavama i dobroj režiji koju krase divni novozelandski i australski pejzaži, scenarij sadrži previše klišeja i melodramatičnih obrata zbog kojih se postupci glavnih likova katkad čine nerazumnim.
Fassbender glumi Toma, bivšeg vojnika koji se nakon Prvog svjetskog rata vraća kući. Tom dobiva posao svjetioničara na udaljenom otočiću, a putem upoznaje Isabel koja će ubrzo postati njegova žena i preseliti se zajedno s njim na otok na kojem će živjeti samo njih dvoje. Nakon neuspješnog poroda Isabel postaje depresivna sve dok jednog dana Tom na pučini ne ugleda čamac u kojem će do obale doplutati beživotno tijelo muškarca i uplakano novorođenče. Na Isabelin nagovor, Tom ne prijavljuje događaj već se bračni par odluči odgajati dijete kao svoje. Toma ne prolazi grižnja savjesti niti nakon nekoliko godina, a stvari će se dodatno pogoršati kad se otkrije tko je prava majka djevojčice Lucy.
Ako ste gledali Cianfranceovu "Tužnu vezu" onda sigurno znate da sladunjava romantika nije njegov stil. I ovaj put se Cianfrance odlučio suprotstaviti dva snažna, ali različita karaktera. Tom nakon rata traži neko mirno mjesto na kojem će zaboraviti strahote koje je doživio, gdje ga ništa više ne može povrijediti. Prilično je hladan i može ga se povezati s tamom. S druge strane, Isabel je njegova svjetlost, vedra i simpatična djevojka koja zrači pozitivnom energijom. Baš kao i u Cianfranceovim prethodnim filmovima, scenarij "Svjetla između oceana" sadrži slične teme - ljubav, mržnju, kušnju, grižnju savjesti, grijehe očeva, opraštanje i pomirenje. Cianfrance je ovog puta dobio puno veći budžet na raspologanje, ali nažalost nije uspio izbjeći neke od tipičnih boljki hollywoodskih melodrama koje dosad nisu bile prisutne u njegovim ranijim filmovima. Nakon zbrzanog uvoda slijedi zaplet koji sadrži previše momenata kojima
se pokušava emocionalno manipulirati gledateljem. Ta polovica filma
nimalo ne daje naslutiti da je ovo Cianfranceov uradak, ali zato druga
polovica je tipična za njega, slična onoj iz "Tužne veze".
Kad sam već spomenuo budžet, svakako se moram osvrnuti na kvalitetnu režiju i predivnu fotografiju koja krasi film. Nije teško zaključiti da naslov filma otvara brojne mogućnosti, a redatelj ih je vrlo vješto iskoristio. Osim što je u odnosu Toma i Isabel iskoristio simboliku svjetionika, jednako dobro, ako ne još i bolje, iskoristio je predivne lokacije snimanja. U svakom slobodnom trenutku, kad fokus nije na glavnim likovima, redatelj nam nudi spektakularne prikaze oceana i obližnjeg krajolika. Usamljeni svjetionik između dva oceana, zalazak sunca, šum valova nošen vjetrom... Teško je ne primjetiti izvrstan rad glavnog zaduženog za fotografiju, Adama Arkapawa ("MacBeth", "Animal Kingdom", "True Detective").
Kad sam već spomenuo budžet, svakako se moram osvrnuti na kvalitetnu režiju i predivnu fotografiju koja krasi film. Nije teško zaključiti da naslov filma otvara brojne mogućnosti, a redatelj ih je vrlo vješto iskoristio. Osim što je u odnosu Toma i Isabel iskoristio simboliku svjetionika, jednako dobro, ako ne još i bolje, iskoristio je predivne lokacije snimanja. U svakom slobodnom trenutku, kad fokus nije na glavnim likovima, redatelj nam nudi spektakularne prikaze oceana i obližnjeg krajolika. Usamljeni svjetionik između dva oceana, zalazak sunca, šum valova nošen vjetrom... Teško je ne primjetiti izvrstan rad glavnog zaduženog za fotografiju, Adama Arkapawa ("MacBeth", "Animal Kingdom", "True Detective").
Glumačka postava je vjerojatno najjači adut "Svjetla između oceana". O Aliciji Vikander i Michaelu Fassbenderu ne treba trošiti puno riječi jer su oboje etablirani kao vrhunski glumci, a njihove glumačke predstave su i ovaj put na visokoj razini. Zanimljivo je da su se Alicia i Michael 'spetljali' baš na snimanju seta ovog filma tako da u velikom broju scena nisu morali niti glumiti nego samo pokazati ono što zapravo osjećaju jedno prema drugome. Svakako valja spomenuti i izvrsnu potporu sporednih glumaca od kojih se ističe još jedna Oscarovka, Rachel Weisz.
"Svjetlo između oceana" je bio potencijalni oscarovski materijal i siguran sam da je Cianfrace pucao jako visoko sa svojim najnovijom uratkom. Nažalost, to se nije dogodilo. "Svjetlo između oceana" je tek nešto više od prosječnog filma, a ono što ga čini vrijednim gledanja su Fassbender, Vikander i fantastična fotografija.
OCJENA: 6/10
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Nije mi jasno gdje je nestala maceha, okreno sam glavu minut i nestala je, kao mrtva
OdgovoriIzbriši