O nekim je filmovima potrebno pisati s vremenskim odmakom. Iz današnje perspektive mnogi djeluju važnije nego u vrijeme kad su objavljeni, a neki od njih su bez razloga podcijenjeni. „Anđeosko srce“ Alana Parkera jedan je od takvih filmova. Ta mješavina krimića i horora, nastala koncem osamdesetih, primjer je filma ispred svog vremena, filma koji je tako očito utjecao na neke danas popularne naslove (prva sezona „Pravog detektiva“), a usto je sjajno spojio triler i horor u nešto kvalitetno i neočekivano. S današnjim iskustvom, doduše, možda uspijete pogoditi konačni rasplet, no mislim da to „Anđeoskom srcu“ nipošto ne oduzima šarm.
Sjajna glumačka ekipa, fotografija, scenografija i glazba
čine od „Anđeoskog srca“ jednu od onih poslastica filmske umjetnosti čak i ako
je – priznajem – priča prilično jednostavna. Mickey Rourke, Robert De Niro, Charlotte Rampling i Lisa Bonet su poput pijuna na velikoj
ploči. Svi se kreću prema nama nepoznatom cilju, cilju koji nas treba
iznenaditi i koji se, kako to obično biva, otkriva u posljednjih pola sata.
Zaplet je jednostavan. Angel Harold
(M. Rourke), njujorški privatni detektiv, treba pronaći izgubljenog pacijenta
iz jedne mentalne ustanove. Slučaj ne bi trebao biti kompliciran, iako mu je
naručitelj osebujni gospodin Louis
Cyphre (R. De Niro) koji u svojim svilenkastim odijelima i predugim, oštrim
noktima djeluje kao da je ispao iz drugog vremena.
Čini mi se da bismo film čak
mogli podijeliti na dva različita dijela. Prvi, njujorški, koji više djeluje
kao klasični film o privatnom detektivu i drugi, lujzijanski koji je sličniji
natprirodnim i mističnim hororima nego trileru. Parker je oduvijek režiser koji
zna stvoriti atmosferu i izvući ono najbolje iz glumaca. „Anđeosko srce“ tu
nije iznimka. Gotovo svi glumci su odlični, a osim sjajnog Rourkea vrijedi
istaknuti i Lisu Bonet kojoj je ovo bila prva ozbiljna uloga nakon „Cosby
Showa.“ U „Anđeoskom srcu“ ne manjka eksplicitnosti. Kako nasiljem, tako i
seksualnošću. Međutim, osjećaj jeze koji ovaj film stvara nije u njegovoj
grafičnosti nego u psihološkom, uznemirujućem smislu.
Nemoguće je ulaziti u finese radnje, a da se pritom ne
pokvari doživljaj pa to ovdje i neću činiti. Reći ću samo kako je „Anđeosko
srce“ jedan od onih filmova koji s protokom vremena postaje značajniji i bolji.
Također, jedan od onih nakon kojih se osjećaš izigrano, kao što je slučaj
primjerice sa „Šestim čulom“. Zbog toga ga pogledajte ako niste.
![Creative Commons License](https://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
0 komentari:
Objavi komentar