RECENZIJA – Fokus / Focus (2015.)

REDATELJ: Glenn Ficarra / John Requa
SCENARIJ: Glenn Ficara / John Requa
ŽANR: Komedija / Krimić / Drama
GLAVNE ULOGE: Will Smith, Margot Robbie, Rodrigo Santoro
GODINA: 2015
TRAJANJE: 105 minuta

Nicky Spurgeon (Will Smith) je iskusni prevarant koji je u stanju uvjeriti svakoga u štogod poželi. Jednog dana mu na vrata pokuca lijepa Jess (Margot Robbie) s molbom da je nauči svemu što zna. Nakon što je uvidio da je Jess «prirodno» talentirana i da svladava tajne zanata bolje nego itko prije, on pristaje te ona postaje njegova pripravnica, a i nešto više od toga. Glavno je pravilo igre da se sve svodi na skretanje pažnje; naime,  mozak je spor i ne može pratiti više stvari u isto vrijeme, zato zaokupi pažnju s jedne strane, a uzmi ono što poželiš s druge. Nicky ipak smatra da posao i ljubav ne idu zajedno i da je ljubav nemoguće održati u takvom poslu, te se dvojac razdvoji. No, ipak se sretnu tri godine kasnije te se stvari poprilično zakompliciraju.

Fokus je američki krimić koji su napisali i režirali Glenn Ficara i John Requa (Crazy, Stupid, Love), a glumačka ekipa je predvođena sa iskusnim, za Oscara nominiranim Willom Smithom (The Pursuit of Happyness, Ali), lijepom Margot Robbie (The Wolf of Wall Street) te Rodrigom Santorom (300: Rise of an Empire). Kao glavni konzultant tijekom cijelog filma sudjeluje Apollo Robbins koji je jedan od najpoznatijih svjetskih «stručnjaka» u džeparenju i obmanama te koji je imao za zadatak glavne likove uvesti u taj «zabranjeni» svijet i pokazati im sve trikove kojima se mogu poslužiti u ostvarenju svoga nauma.

Prilično sam sigurna da je Will Smith bio u grču tijekom snimanja ovog filma; naime, od 2008. godine kada je snimljen film «Seven Pounds», nije ostvario neke značajnije uloge, a posljednji promašaj kojeg svi zasigurno pamtimo je film «After Earth» kojeg je snimio sa sinom Jadenom. Međutim, mogu reći da je ovim filmom ipak malo popravio sveukupni dojam i pokazao da još uvijek može ponuditi solidnu glumačku izvedbu. Najviše sam u ovom filmu ipak očekivala od Margot Robbie koja se proslavila ulogom Naomi u hvaljenom filmu «The Wolf of Wall Street» te joj je ovo trebala biti uloga koja će potvrditi njezinu uzlaznu putanju u glumačkom svijetu, ali me ipak nije oduševila svojom  prosječnošću već pomalo i razočarala. Ipak, ne mogu poreći kemiju između dvoje glavnih glumaca koja je bila i više nego očita, te će ju zasigurno svi primjetiti pri gledanju filma.

Ono što me posebno zasmetalo jest pretjerivanje u obratima kojih ima i previše, a neki su smiješni i totalno nerealni. Nekako mi se čini da se je previše forsirala mogućnost da se gledatelja drži u stalnoj napetosti i neizvjesnosti što ipak, po mom mišljenju, nije postignuto. Isto tako, ne treba suviše očekivati od tzv. mađioničarskih trikova koji možda jesu iscrpno objašnjeni, ali ono što me nije zadovoljilo jest njihova izvedba koja je uglavnom bila poprilično traljava. Najveća ludost koju sam čula jest da se ovaj film povezuje odnosno uspoređuje s kultnim «The Prestige» što je meni nepojmljivo, jer je potonji barem nekoliko klasa više.

Isplati li se onda uopće pogledati film? Pa, za početak ja Vam predlažem da ga eventualno pogledate u toplini svoga doma ukoliko želite vidjeti što nam je Will Smith novoga spremio i ako vas zanima kako se Margot Robbie snašla kao njegova glumačka partnerica. Film jest simpatičan i kod mene ima neki prolazni dojam, ali ništa više od toga.