RECENZIJA: "The Intern / Pripravnik" (2015.) - Nancy Meyers opet u akciji

Penzići, kako ih od milja zovemo, ponekad kukaju da nemaju dovoljno vremena i, iako su stalno u gužvi, ništa ne stignu. S druge strane imamo umirovljenike čiji entuzijazam je splasnuo s prestankom radnog odnosa, a u mirovini im je dosadno i konstantno traže nove izazove. Za njih je stvoren program 'pripravnik senior' u kojem imaju mogućnost da i dalje budu poslovni ljudi, a njihovo iskustvo jedna je od glavnih značajki čime pridonose poslodavcu. Moram priznati da je ideja zapošljavanja umirovljenih ljudi vrlo zanimljiva i originalna. Iako bi takav scenarij prije očekivali u filmu tipa "Steve Jobs", ideja se javlja u "The Intern", najnovijem uratku Nancy Meyers.

Zašto sam već u naslovu spomenuo Nancy Meyers? Iz razloga jer ako znate tko je Nancy i kakve filmove radi, unaprijed možete znati što očekivati i da li će Vam se film svidjeti. Nancy Meyers je prvenstveno scenaristica, a ponekad se upušta i u režiserske vode. Neki od njenih poznatijih filmova su "Otac moje nevjeste", "Zamka za roditelje", "Ljubav nema pravila", "Ljubav i praznici" i "Previše je složeno", iz čijih naslova se može zaključiti koja je najčešća tema - ljubav. Ljubav je jedna od brojnih tema koja se javlja i u "The Intern" u kojem je Meyers pokazala sve svoje karakteristike - kako prednosti, tako i nedostatke.

Robert de Niro glumi Bena. Ben je 70-godišnji umirovljenik koji je vrlo usamljen i fali mu 'ono nešto' čime bi ispunio prazninu u životu. Već dugo je udovac i živi sam, a životna uzbuđenja su daleko iza njega. Jednog dana ugledat će oglas za stažiranje namijenjen osobama starijim od 65 godina, da pošalju svoj video u kojem će se predstaviti poslodavcu. Ben dobiva posao i s nestrpljenjem iščekuje prvi radni dan. Treba ispeglati košulju, provjeriti odijelo i naravno, ne zaboravit naviti alarm. Šefica mu je mlada i ambiciozna Jules (Anne Hathaway) koja Bena isprva uopće ne doživljava. Ben polako počinje pridonositi timu s kojim radi, a nakon što ga zamijeti i šefica, između njih dvoje stvoriti će se jedno veliko prijateljstvo.

Pogledao sam puno filmova s de Nirom, ali nemogu se sjetiti niti jednog gdje je imao ulogu sličnu ovoj. U većini filmova glumio je ili gangstera i mafijaša, ili nekog neurotičnog starca koji gunđa na sve oko sebe. Meyers je odlučila da u njenom filmu nema mjesta za takav lik pa je de Niru namijenila ulogu Bena koji je društven, smiren i ugodan prema svima. De Niru je uloga pozitivca Bena odlično 'sjela' i već dugo ga nismo imali priliku gledati u tako dobrom izdanju. Anne Hathaway, u ulozi Jules, je u svom tipičnom izdanju - vedra i pozitivna osoba sa zaraznim osmijehom. De Niro i Hathaway odlično funkcioniraju zajedno, a njihove karizme i glumačke sposobnosti od nemjerljive su važnosti za film.

U glavnom ženskom liku vidi se Meyersina želja da 'pogura' emancipaciju žena. Meyers je to napravila na dosta direktan način koji je ispao prenapadan. Nije mi se svidjela njezina ideja da oba bračna partnera ne mogu biti uspješni poslovni ljudi, već da jedno od njih mora postati kućanica kako bi onaj drugi uspio. Drugi problem koji se javio tijekom filma je prečesta prisutnost socijalnih mreža. Facebook, mail, youtube, instagram, twitter, skype... Sve je to dio našeg svakodnevnog života, ali toliko nabacanih scena je stvarno nepotrebno i na trenutke sam imao osjećaj da gledam "The Internship" gdje su Vince Vaughn i Owen Wilson stažirali u Googleu.

Treći problem je ujedno i najveći. Nakon odlične početne ideje, film je otišao u krivom smjeru, točnije u više njih. Umjesto da se fokusira na pripravništvo koje je trebalo biti glavna tema i na odličnu suradnju između dvoje glavnih glumaca, Meyers je zakomplicirala radnju i razvodnila sve ono što je bilo odlično napravljeno u početku.

Film krasi izuzetno topla i ugodna atmosfera za koju su zaslužni de Niro, Hathaway i naravno, Nancy Meyers koja je majstor u kreiranju ugodnog okruženja. "The Intern" je miks komedije i drame koji, i uz sve nedostatke, zrači pozitivnom energijom i izaziva osmijeh na licima. Film koji može poslužiti za jedno opuštajuće mirno večer? Apsolutno da, ali zbog spomenutih manjkavosti veća ocjena je izostala.

Ocjena: 6/10