RECENZIJA: "London Has Fallen / PAD LONDONA" (2016.) - Propali pokušaj stvaranja još jedne filmske franšize

Jučer Bijela kuća ili Olimp, danas London, a sutra? Apsolutno je nebitno. Ono što se moglo naslutiti već nakon "Pada Olimpa" sada je i više nego očito. "Pad Londona" je nastavak koji nije trebao biti niti snimljen, bar ne na ovakav način, i rekao bih da je ovo samo propali pokušaj stvaranja još jedne filmske franšize.

Korejce iz "Pada Olimpusa" u Londonu su zamijenili teroristi s Bliskog istoka. Naravno, Amerikanci su i ovdje 'dobri dečki', a prijeti im Aamir Barkawi, pakistanski terorist koji ima osobni motiv zbog kojeg želi oteti američkog predsjednika i smaknuti ga pred očima javnosti. Ukoliko ste jedan od onih koje frustriraju klasične podjele na Amerikance i ostatak svijeta, savjetujem da film ne gledate ni pod koju cijenu. Naime, scenarij filma je kao da ga je pisao George Bush ili Donald Trump. Tijekom cijelog filma prisutan je patetičan američki patriotizam, ali i ksenofobija prema svemu što je neameričko.

Britanski premijer je umro, a u tijeku su pripreme za njegov sprovod na kojem će prisustovati većina čelnika najmoćnijih država svijeta osim, naravno, ruskog predsjednika. Elitno političko društvo na okupu je savršen 'tajming' za svakog terorista, ali i prava logistička noćna mora i vrlo težak zadatak za ljude u osiguranju. Velika Britanija je jedan od najstarijih američkih saveznika i američki predsjednik Benjamin Asher (Aaron Eckhart) ne dvoumi niti sekunde ići na sprovod britanskog premijera ili ne. Glavni čovjek zadužen za osiguranje prvog čovjeka Amerike je specijalni agent Mike Banning (Gerard Butler) koji usprkos želji za napuštanjem svog posla ipak pristaje pratiti predsjednika na opasan 'izlet' u britansku prijestolnicu.

Kao što sigurno možete već zaključiti, film je svojevrsna reciklaža scena koje smo gledali bezbroj puta dosad, a scenarij se može predvidjeti čak i bez kristalne kugle. Banning je agent napravljen od burbona i loših odluka, predsjednik je vrhunski vođa svoje države za čiju slavu bi dao i vlastiti život, a potpredsjednik Trumbull (Morgan Freeman) je osoba koja iz fotelje upravlja akcijom spašavanja u drugoj državi. Scenarij je neoriginalan, nesadržajan, naivan i prepun svih mogućih klišeja. Kad se radnja filma može ispričati u dvije-tri proste rečenice, to definitivno nije dobar znak.

Trudio sam se "Pad Londona" promatrati s aspekta akcijskog trilera, tj žanra kojeg predstavlja, ali nažalost niti to nije pomoglo. Akcije je premalo, a ne pomaže niti vizualno loš izgled filma. Moram priznati da mi nije baš jasno kako neki američki filmovi s velikim budžetima uspijevaju izgledati tako loše. Ekipa koja je radila na CGI-ju napravila je svoj posao traljavo i rekao bih da današnje brojne igrice za mobitele i tablete imaju bolju grafiku od ovog filma. Što se akcijskih scena tiče, ima tu svega - potjere, jurnjave, pucačine, metaka koji lete na sve strane, zvukova sirena itd., a sve to je dovoljno da film u niti jednom trenutku ne postane dosadan. S obzirom na njegovo kratko trajanje, "Pad Londona" nije nikakva muka za gledanje, pa čak i uz sve nedostatke i mane koje ima.

U filmu ima nekoliko proturječnosti. U Londonu se odvija najzaštićeniji događaj na svijetu, a opet teroristi s lakoćom preuzimaju kompletan grad i ubijaju koga stignu. Druga nelogičnost je vezana uz redatelja Babaka Najafija, koji je porijeklom iz Irana, a snimio je toliko 'amerikaniziran' film da bi mu i američki redatelji pozavidjeli. Osim par spomenutih proturječnosti, film ima i jednu konstantu. To je Gerard Butler koji se ove godine očito natječe da glumi u što lošijem filmu. Nakon "Bogova Egipta" uslijedio je potpuni krah u Londonu, a godina je još duga...

Postoji jedna vrlo zanimljiva stvar kod pisanja recenzija, a to je traženje slika s kadrovima iz filma. Žalosno je kad nakon odgledanog filma ne ostane u glavi niti jedna scena čiju sliku bi vrijedilo postaviti između ovih nekoliko odlomaka. Na sreću, to se događa jako rijetko. Muke nam uglavnom zadaju oni 'skriveni dragulji', iz neameričkih kinematografija, čije slike čak niti Google ne može pronaći.

Preskočite "Pad Londona" i rađe, po tko zna koji put, pogledajte Johna McClanea iz nostalgičnih 90-ih godina kad su se snimali pravi akcijski trileri.

OCJENA: 3/10