RECENZIJA: "Alice Through the Looking Glass / Alisa s one strane ogledala" (2016.) - Pogled kroz slomljeno ogledalo.

Prije šest godina Tim Burton je snimio "Alisu u zemlji čudesa" prema istoimenoj knjizi Lewisa Carrolla. Vjerujem da ste svi čitali ovaj bezvremenski klasik čije filmske ekranizacije nisu niti približno dobre poput knjige. Htjeli ili ne htjeli, ove godine smo dobili nešto (nisam siguran što je film trebao biti: reboot, remake, sequel ili prequel?) u izvedbi redatelja Jamesa Bobina koji se primio nemoguće misije i pokušao biti bolji od Burtona u fantaziji. "Alisa s one strane ogledala" je skup intrigantnih i vrlo zanimljivih likova, isprazne priče i pretjeranosti u gotovo svim tehničkim aspektima filma. Fenomenalna glumačka postava predvođena je Johnnyjem Deppom čiji filmovi u posljednjih nekoliko godina su uglavnom okarakterizirani promašajima, a niti ovaj nije iznimka.

Slijedom neželjenih okolnosti u stvarnom životu Alisa prolazi kroz ogledalo i ponovno odlazi u 'zemlju čudesa'. Tamo sreće stare prijatelje od kojih saznaje da je Klobučar u velikim problemima i da više nije 'svoj'. Klobučar se povukao u osamu i ne može preboljeti smrt svojih roditelja koji su stradali od strašnog Hudoraka. Nakon što pronađe svoj prvi izrađeni plavi šešir, Klobučar postaje uvjeren da su njegovi roditelji još uvijek živi, a Alisa dobiva zadatak pronaći ih. Kako bi se vratila u prošlost, Alisa posjećuje magičnog lika Vrijeme koji čuva kronoskop, spravu za putovanje kroz vrijeme, a nakon toga kreće u avanturu kako bi spasila Klobučara.

Okosnicu glumačke ekipe čini ista postava kao i u Burtonovom filmu prije šest godina. Johnny Depp je luckasti Klobučar čiji karakter je odglumio vrlo dobro. Deppova gluma ipak nije došla toliko do izražaja jer je u filmu gotovo neprepoznatljiv zbog ogromne količine šminke i svega što su stavili na i oko njega. Alisu je i ovaj put utjelovila Mia Wasikowska čija karijera je u velikom usponu. Tu su naravno i dvije kraljice, Anne Hathaway i Helena Bonham Carter. Ne previše uvjerljiva Hathaway imala je manje bitnu ulogu Bijele kraljice, ali zato Helena Bonham Carter je stvarno izvrsna kao Crvena kraljica. U usporedbi njih dvije, svakako je vidljivo iskustvo Helene Bonham Carter koja je u filmovima fantazije kao doma. Od stare ekipe iz prijašnjeg nastavka obavezno moram spomenuti preminulog Alana Rickmana koji je dao svoj glas Absolemu, plavom leptiru koji je odveo Alisu do magičnog ogledala. Novi lik u priči je Vrijeme kojeg glumi Sacha Baron Cohen. Njegov lik je možda i najupečatljiviji te donosi filmu svježinu i ponešto dobrog humora. Bez njegova prisustva ova priča bila bi u potpunosti nezanimljiva i monotona.

Na režiju i scenarij nije potrebno gubiti vrijeme niti riječi, oboje su vrlo loši. Bobinova režija je neuredna i ne čini film jednom smislenom cjelinom, a scenarij za koji je zaslužna Linda Woolverton ("Maleficient", "Mulan", "Ljepotica i zvijer", "Kralj lavova") u većini slučajeva djeluje totalno isprazno. Povezanost između likova uopće ne postoji, njihovi dijalozi ne nude ništa vrijedno spomena ili pamćenja, a priča nema nikakvu dubinu. Do izražaja najviše dolazi neumjerenost u vizualnim efektima zbog čega ostaje dojam da su likovi istrgnuti od nekud i ubačeni u šarenu slikovnicu. Dok je ovogodišnja "Knjiga džungle" izvrstan primjer kako treba izgledati dobar spoj priče i efekata, "Alisa s one strane ogledala" je primjer filma gdje vlada nesklad između te dvije komponente.

Putovanje 'niz zečju rupu' ovaj put nije uspjelo i gledatelji će ostati poput Alise koja je prevelika da prođe kroz vrata do prekrasnog vrta. Lik Alise je sinonim za sanjarenje, maštovitost i svijet fantazije, a ovaj film u većini trenutaka to nije. "Alisa s one strane ogledala" je tipičan primjer filma u kojem se iskorištava (da ne kažem zlostavlja) klasična priča samo s ciljem zarade. Disneyevo nepisano pravilo je da u svojim filmovima gotovo uvijek prenosi neku životnu pouku, ali nepovezan i 'tek tako' način isticanja obiteljskih vrijednosti djeluje vrlo jeftino i ostavlja bez željenog učinka. Na kraju, mogu zaključiti da je "Alisa s one strane ogledala" potpuno nepotreban film koji nije trebao biti niti snimljen.

OCJENA: 4/10