RECENZIJA: "Goksung / The Wailing" (2016.) - Nova majstorija iz Južne Koreje.

Srećom, prošla su vremena kad smo morali čekati i po nekoliko godina da se u Europi pročuje za dobre azijske filmove. Već i vrapci na grani znaju da je južnokorejska kinematografija jedna od mojih omiljenih, a razloga je svakim danom sve više. "The Wailing" je izvrstan primjer filma koji dokazuje da se azijska kinematografija fantastično razvija. Film je to koji zaslužuje samo superlative i vrlo lako je moguće da "The Wailing" postane jedan od kultnih azijskih filmova, odmah uz bok "Oldboyu" i "Memories of Murder".

Redatelj filma je Hong-jin Na kojem je ovo treći dugometražni uradak. Prva dva su "The Chaser" i "The Yellow Sea", odični filmovi koji su pokazali da je Hong-jin Na iznimno talentiran režiser i scenarist. S najnovijim filmom Na je napravio dodatan korak naprijed nakon kojeg možemo opravdano konstatirati da je on jedan od najboljih južnokorejskih redatelja. Njegov "The Wailing" je kombinacija žanrova (triler, horor, misterija) koja pomalo odskače od uobičajenih južnokorejskih trilera. Režija i scenarij su obogaćeni nekim novim elementima (fantazija), a film djeluje vrlo kreativno, efektno i originalno. U većini južnokorejskih filmova sve je nekako opipljivo, a snagu im daju iznimno uvjerljive scene koje dominiraju ekranom i ostavljaju vrlo jak dojam na gledatelja. "The Wailing" obiluje takvim scenama, ali u pozadini se krije priča u kojoj nije sve baš tako opipljivo.

Jong-Goo je detektiv u malom selu koje zahvaćaju neobični događaji. Jedne noći dolazi do višestrukog ubojstva gdje je čovjek ubio svoju cijelu obitelj. Vrlo brzo nakon toga uslijedit će još ubojstava koje će izazvati pravu pomutnju i histeriju među lokalnim stanovništvom. Motivi ubojstava nisu poznati, a sva ubojstva su počinili ljudi koji ostavljaju dojam da su pod nekim utjecajem. Sumnja pada na starca koji živi sam na planini, Japanca za kojeg se priča da je duh. Stvari za Jong-Gooa postaju osobne u trenutku kad njegova obitelj dođe u opasnost, a glavna meta postaje njegova kćer Hyo Jin.

Likova u filmu nema puno, ali svi su fantastično osmišljeni. U glavnim ulogama su detektiv, njegova kćer i starac na planini. Glumci su vrlo uvjerljivi. Detektiva glumi Do Won Kwak ("The Man From Nowhere"), starca glumi prekaljeni Japanac Jun Kunimura ("Ôdishon", "Kill Bill 1", "Kill Bill 2"), a detektivova kćer je So-yeon Jang ("Castaway on the Moon", "Do-ga-ni").

Već na samom početku filma vidljiva je fantastična fotografija i scenografija. Scene u prirodi djeluju mistično, a prizori zločina su uglavnom u zatvorenim prostorima koji su vrlo jezivi i sablasni. Uznemirujuća atmosfera na trenutke podsjeća na kultni "Sedam", možda čak i na prvu sezonu "Pravog detektiva". U početku nije jasno tko koga niti zašto, a radnja se raspetljava baš poput klupka. Teško je razaznati tko je dobar, a tko zao, i cijela priča je zavijena misterijom.

Film je izuzetno kompleksan i zahtijeva pažnju gledatelja. Redatelj u niti jednom trenutku ne baca sve karte na stol i zbog toga je za shvaćanje radnje potrebna koncentracija i želja da pratite svaki detalj. Scenarij je vrlo nepredvidljiv i psihološki naporan te se vrlo lako može dogoditi da ćete se na kraju osjećati izmoreno. Kako bih dočarao atmosferu i scenarij poslužit ću se izjavom mog prijatelja - "Nakon ovog filma, 'The Witch' djeluje poput Teletubbiesa."

"The Wailing" je atipičan južnokorejski triler koji često pleše na granici horora. Nije lagan za gledanje i tjera gledatelja da putem skuplja mrvice, ali zaslužuje svu pažnju do samog kraja. Atmosferičan, šokantan i uznemirujuć. Jedan od najboljih južnokorejskih trilera nakon kojeg mogu reći samo: Kakav scenarij. Kakva režija. Kakva filmčina!

OCJENA: 10/10