RECENZIJA: "SULLY / Čudo s Hudsona" (2016.) - Rutinski odrađen i neambiciozan film.

"Sully" je svakako jedan od onih filmova koji se čekao s nestrpljenjem. Osim što je povremeno spominjan u kontekstu nadlozećih Oscara, razlog za optimizam su imena ljudi koji su stvarali film. Redatelj filma je Clint Eastwood, prava filmska zvijezda za koju je teško reći da li je bolji glumac ili režiser, i Tom Hanks, glumac koji svojim ulogama rijetko razočara. No, nažalost Sully, Hanks i Eastwood nisu napravili film koji će opravdati očekivanja.

Chesley 'Sully' Sullenberger je pravi heroj iz stvarnog života i junak ove priče, pilot koji je spasio 155 života prisilno sletivši na rijeku Hudson. Bez obzira na Hanksovu odličnu glumačku predstavu, ostaje dojam da ova priča nema dovoljno materijala da bi se snimio iznadprosječan film koji će ponuditi ipak nešto više od dobro režirane i rutinski snimljene biografske drame. Od Eastwooda uvijek očekujemo korak više, ali u ovom slučaju ostali smo kratki.

Radnja filma počinje scenama nakon tragičnog događaja. Sully (Tom Hanks) i njegov kopilot Jeff (Aaron Eckhart) nenadano postaju predmet istrage čiji zadatak je otkriti da li je ljudski faktor utjecao na pad zrakoplova. Od heroja koji je spasio kompletnu posadu i sve putnike, Sully postaje osumnjičenik kojeg stručna komisija tereti da je donio pogrešnu odluku i nepotrebno doveo ljudske živote u opasnost. Baš poput Denzela Washingtona u "Flightu", Sully mora opravdati svoje postupke i obraniti svoju čast kao pilot.

Teško je procijeniti gdje je glavni problem u "Sullyju", ali rekao bih da je to prvenstveno u samoj priči koja ostavlja jako malo prostora za neke varijacije ili dodatke. Eastwood je jednostavnost priče neuspješno pokušao razbiti s nelinearnom radnjom, telefonskim razgovorima, nepotrebnim 'flashbackovima' te noćnim morama koje previše aludiraju na tragični 11. rujan. Filmovi snimljeni prema istinitim događajima ponekad znaju biti dvosjekli mač. Ukoliko redatelj i scenarist ne uspiju povezati glavne aktere s gledateljima i postići jednu vrstu emocionalne povezanosti, biografske drame mogu vrlo lako postati monotone i predvidljive, s završetkom koji je već unaprijed poznat. Eastwood i Hanks su uspjeli Sullyja približiti gledateljima, ali problem je u gotovo svim drugim akterima upletenima u ovu priču. Počevši od Sullyjeve obitelji, putnika zrakoplova koji kao da su nebitni, pa do istraživačke komisije pohlepne tvrtke koja svim silama želi okriviti čovjeka koji je spasio ljudske živote.

Eastwood se etablirao kao izvrstan redatelj početkom devedesetih s filmom "Unforgiven", nakon kojeg su uslijedili brojni uspješni uratci poput "Mystic River", "Million Dollar Baby", "Letters from Iwo Jima", "Gran Torino" i mnogih drugih. Nakon "Sullya" ostaje pak potpuno drugačiji dojam. Radi se o neambicioznom filmu u kojem je vrlo teško prepoznati Clintov režiserski rad na kakav smo navikli. Iako se "Sully" spominje kao potencijalni kandidat za neke Oscarovske kategorije, smatram da će ga Akademija zasluženo zaobići.

Tom Hanks je vrlo dobar. Sijede kose i postaranog izgleda potpuno se uživio u lik Sullyja. Nakon uloga u filmovima "Captain Phillips", "Saving Mr. Banks" i prošlogodišnjem "Bridge of Spies", Hanks je ostvario još jednu kvalitetnu ulogu koju valja pohvaliti. Odlična potpora mu je Aaron Eckhart kojeg je Eastwood mudro izabrao za Sullyjevog kopilota. Od glumačke postave izdvojio bih još iskusnu Lauru Linney, ali u negativnom kontekstu. Stvarno mi nije jasno iz kojeg razloga je Linney uopće pristala na ulogu čiji tekst je blago rečeno smiješan.

Eastwood se već tradicionalno odlučio za jakog pojedinca u svom filmu, ali previše se pouzdao u samu priču koju nije prikazao na efektan način. "Sully" je tehnički gledano odličan film, ali nažalost nema jačine niti dubine. Unatoč priči o herojskom činu scenarij djeluje isprazno i u većini slučajeva je lišen trenutaka koji će emocionalno pogoditi ili šokirati gledatelje.