RECENZIJA: "IRON FIST / ŽELJEZNA ŠAKA" (2017.) - Promašaj u svakom smislu

Teško je obuhvatiti u nekoliko riječi što sve ne valja sa serijom „Iron Fist“. Netflix u suradnji s Marvelom još nije izbacio seriju koja je loša na toliko razina, a njeno je uklapanje u širi koncept nadolazećih „Defendersa“ nekako neprirodno i nasilno. Postavlja se i pitanje opravdanosti Dannyja Randa kao lika u društvu s odličnim i definiranim uspješnicama kao što su Matt Murdock/Daredevil, Jessica Jones, pa čak i Luke Cage. Sve te tri serije za „Iron Fist“ su remek-djela, a u tekstu koji slijedi pokušat ću objasniti zašto je tako.

Prije svega, sam se koncept Iron Fista ili Željezne Šake nikako ne uklapa u mračni, ulični svemir u kojem se nalaze Daredevil, Jessica Jones i Luke Cage. Dok je svaki od ta tri lika imao svrhu u širem smislu, a zajedno s njom i odlične (Tennant, D'Onofrio) ili barem zanimljive (Ali) antagoniste, Iron Fist nema niti definiranu svrhu niti zanimljivog antagonista. Zapravo, da želimo pojednostavniti seriju do kraja mogli bismo reći kako cijelu sezonu Danny Rand traži svoju svrhu, a ta potraga odlazi u iritantne djetinjarije sve dok pred kraj gledatelju konačno ne pojede živce. Da pojednostavim do kraja, kad vas u seriji više živcira protagonist od antagonista znači da nešto ozbiljno ne valja. Postoje glasine da je Netflix požurio s izlaskom serije, da glumci nisu dobili vremena uvježbati koreografije, ali i da je sama serija odstupila od unaprijed definiranog koncepta „street-level“ svemira zbog uplitanja producenata. Bez obzira što je tome razlog, Iron Fist nije uspio. Postao je naporna djetinjarija u mračnom i odraslom svijetu.

Rosario Dawson kao medicinska sestra jedina je dobra karakteristika serije. Doslovno sam stekao dojam da je i njoj Danny Rand, nakon Matta Murdocka, Lukea Cagea i Jessice Jones neodgovoran i iritantan kao i meni i da joj nije jasno što on, takav kakav je, uopće radi u ovoj priči.
Dio odgovornosti za to svakako snosi i Finn Jones koji kao Danny Rand nikako ne ulijeva povjerenje. Njegovi dijalozi su često infantilni, motivacije nejasne, a borilačke koreografije uvreda za sve ljubitelje borilačkih vještina. Donekle stvar izvlači Jessica Henwick kao Colleen Wing, no čak je i na razini sidekicka „Iron Fist“ značajno slabiji od „Daredevila“ ili „Jessice Jones“. Zapravo, kad bi bio sasvim iskren, „Iron Fist“ je u ovoj poplavi superjunaka valjda najnepotrebnija serija u zadnjih nekoliko godina.

Sudeći prema intervjuima, čak su i tvorci serije, kao i glumci u njoj, svjesni da ona nije dobra. Ton razgovora koji se mogu pronaći na internetu više zvuči kao ona ispovjedna „obećajem da ću se popraviti i da više neću griješiti“. „Defendersi“ uskoro stižu. Iron Fist će biti jedan od njih. Hoće li Daredevil, Luke Cage i Jessica Jones natjerati Dannyja Randa da ubrzano odraste i uozbilji se? Možemo se samo nadati. Ovo što smo vidjeli do sad ne ulijeva baš povjerenje.

Ocjena: 5/10