RECENZIJA: "The Huntsman: Winter's War / Lovac i ledena kraljica" (2016.) - Neinventivna fantasy avantura

Ogledalce, ogledalce...što nudi ovaj film? Svima poznatu nam priču o Snjeguljici, patuljcima i zlobnoj kraljici, ispričanu već bezbroj puta, ali niti jednom na ovakav način. "Lovac i ledena kraljica" je svojevrsni nastavak "Snjeguljice i lovca", filma iz 2012. godine koji je izazvao podijeljena mišljenja među publikom i kritičarima. Oko "Snjeguljice i lovca" se imalo o mnogočemu raspravljati, ali kod ovogodišnjeg "Lovca i ledene kraljice", siguran sam, mišljenja će biti gotovo ujednačena, i to uglavnom loša.

Za razliku od prvog filma, u nastavku smo ostali bez redatelja Ruperta Sandersa i glavne glumice Kristen Stewart čija ljubavna afera je očito imala preveliki utjecaj na njih oboje da bi mogli zajedno raditi na idućem filmu. Slijedom logičnih (ili nelogičnih?) događaja, nastavak o Snjeguljici je ostao bez glavne glumice, ali i bez Snjeguljice?! Da, dobro ste pročitali. Mogli ste primijetiti da u naslovu filma nema Snjeguljice, a nema je niti u filmu osim što se spominje u dijalozima nekoliko puta. Moram priznati da je ovo dosta čudan izbor i mišljenja sam da se trebala angažirati nova glumica za ulogu Snjeguljice. No usprkos tome, glumačka ekipa je ipak zvučnija u ovom nastavku. Tu su stare snage, Charlize Theron i Chris Hemsworth, a pojačanje su dobili od glumačkih zvijezda Emily Blunt, Jessice Chastain i Liama Neesona kao naratora.

Radnja filma je razdvojena razdobljem od 7 godina koje je bilo prikazano u "Snjeguljici i lovcu" i može se reći da je "Lovac i ledena kraljica" istovremeno 'prequel' i 'sequel'. Drugim riječima, dio radnje se vremenski odvija prije radnje prvog filma, a dio nakon događaja koji su uslijedili u prvom filmu. Već iz navedenog može se zaključiti da će gledatelji koji nisu gledali prvi dio imati određenih problema pri shvaćanju filma.

"Lovac i ledena kraljica" je film o dvije sestre. Freya (Emily Blunt) je mlađa sestra opake kraljice Ravenne (Charlize Theron) koju duboko mrzi. Zbog rivalstva sa sestrom i tragičnog događaja u kojem je izgubila vlastito dijete, Freya odlazi iz Ravenninog kraljevstva, daleko na sjever i tamo podiže svoj novi dom. Otimajući djecu i ubijajući njihove roditelje, Freya gradi svoju vojsku 'lovaca' koji ju štite od zle Ravenne i njezinih napada. Dvoje od te otete djece su Eric (Chris Hemsworth) i Sara (Jessica Chastain) koji zajedno čine ljubavni par u hladnom Freyinom kraljevstvu gdje su ljubav i povezanost zabranjeni.

Nakon što je Snjeguljica svladala Ravennu, nestalo je popularno ogledalo koje je sad postalo glavna meta brojnih ruku, među kojima su i one Freyine.

Redateljsku palicu preuzeo je Cedric Nicolas-Troyan kojem je ovo prvi režiserski uradak jer se dosad bavio uglavnom samo vizualnim efektima. Upravo su vizualni efekti, fotografija i kostimografija pozitivne strane "Lovca i ledene kraljice", a režija i scenarij su podbacili gotovo na svim razinama. Liam Neeson u ulozi naratora je odradio vrlo dobar posao i donekle olakšao razumijevanje konfuznog scenarija, ali veći problem se krije u sadržaju samog scenarija. Naime, film ne nudi ništa novo u okviru žanra, a da stvar bude još gora, scenaristi su prisvojili brojne detalje iz nekih najpopularnijih akcijskih fantasy avantura. Primjerice, Freya i njezino kraljevstvo su obična kopija Else iz "Frozena", a putovanje i potraga za ogledalom kao da su istrgnuti iz trilogije "Gospodar prstenova"

Prvi nastavak iz 2012. je ponudio odličnu adaptaciju bajke u jednom potpunom novom i tmurnijem ruhu, ali ovaj drugi nastavak se izgubio u svijetu fantazije. Bajka o Snjeguljici, patuljcima i kraljici pretvorila se u akcijski nabijenu avanturu u fantasy svijetu gdje žive vilenjaci, ali i 'goblini' koji izgledaju kako da su pobjegli iz "Planeta majmuna".

Ne mogu sakriti niti razočaranje ulogom Charlize Theron koja je bila maestralna u prvom filmu. Pojavljuje se vrlo rijetko na ekranu, a i kad se pojavljuje, scene su gotovo identične onima koje smo već gledali prije četiri godine. Kad već kritiziram, onda moram pokuditi i Hemsworthov škotski naglasak koji je prilično iritantan. Kako sve ne bi bilo baš tako sivo, pohvalio bih vrlo dobru Emily Blunt i nekoliko patuljaka koji su na trenutke bili iznimno smiješni, a za čije humoristične dijaloge je vjerojatno bio zadužen Craig Mazin, scenarist koji je radio na filmovima poput "Mamurluka", "Mrak filma" i "Krađe identiteta".

"Lovac i ledena kraljica" je film koji definitivno nije zadovoljio i nije ispunio potencijal koji je bio vidljiv nakon prvog nastavka. Glumci i vizualni efekti su vlo dobri, ali nedovoljno dobri da prikriju sve nedostatke i mane filma. Rekao bih da bi manja greška bila otići u potpuno nepoznatom smjeru i zalutati, nego ići sigurnim putem i uzimati tuđe mrvice koje nas nikud neće odvesti.

OCJENA: 5/10