RECENZIJA: "No Escape / Bez izlaza" (2015.) - Južnokorejski Hollywood.

Južnokorejski Hollywood. To je prvo što mi je palo na pamet nakon što sam pogledao film "No Escape". Zašto? Postoje dva razloga za to. Prvi je banalan, radnja filma se odvija u jugoistočnoj Aziji, točnije u neodređenoj državi koja graniči s Vijetnamom. Drugi razlog je ipak mnogo bitniji, "No Escape" u nekim filmskim elementima podsjeća na južnokorejske akcijske trilere. Iako se ne radi o filmu osvete, koji je prva perjanica južnokorejske kinematografije, ovaj američki akcijski triler sadrži veliku količinu akcije, brutalnosti i napete atmosfere, a scenarij je na sveopće zadovoljstvo lišen nepotrebnih začina klasičnih za filmove koji dolaze od Hollywooda.

Glumci su vrlo poznati, barem oni američki. To su Owen Wilson, Lake Bell, mala Sterling Jerins i još manja Claire Geare. Oni su Dwyerovi, obitelj koja zbog ekonomskih razloga migrira iz Amerike u daleku Aziju. Jack (Owen Wilson) je glava obitelji, a zbog lošeg poslovanja njegova tvrtka zatvara poslovanje u Americi i pokušava pokrenuti proizvodnju u nerazvijenoj azijskoj državi. Njegova žena Annie (Lake Bell) i dvoje maloljetnih kćeri nevoljko pristaju na selidbu i svi zajedno kreću na put u nepoznato. Na avionskom letu upoznaju Amerikanca Hammonda (Pierce Brosnan) koji je već nekoliko puta boravio u državi gdje oni idu. Pri slijetanju na aerodrom, Hammond nudi svoju pomoć i prati obitelj do hotela. No, ubrzo stvari kreću potpuno neočekivanim tijekom. Jack odlazi do grada kupiti novine i putem upada u strašan kaos uzrokovan prosvjednicima koji žestoko protestiraju protiv Jackove tvrtke. U želji da obrane svoje prirodne resurse (voda), lokalni stanovnici haraju gradom i jasno daju do znanja da stranci nisu dobrodošli u njihovoj domovini.

Tema je vrlo aktualna, a scenarij zanimljiv. Ekonomska migracija, preseljenje na drugi kraj svijeta, prosvjedi, nemiri i razaranja. To su priče koje svakodnevno dopiru do nas. Radnja filma bi Vas na prvi pogled mogla podsjetiti na Liamov "Taken", ali sličnosti gotovo ne postoje. "No Escape" je  vrlo napet i uzbudljiv akcijski triler u kojem se čini da ponekad stvarno nema izlaza. Obitelj Dwyer našla se u situaciji koja može zateći bilo koga na putovanju ili odmoru. Grad vrlo lako može postati ratište, a život visiti o koncu. Redatelj John Erick Dowdle je napravio dobru stvar sa Dwyerovima, nije ih prikazao kao superheroje koji bez problema izbjegavaju svaku prijetnju. Dok je komedijašu Wilsonu dodijeljena jedna ozbiljna zaštitnička uloga, Lake Bell je dobila ulogu čiji glavni zadatak je bio odraditi emotivne scene u filmu. Odrasli glumački trojac Wilson / Bell / Brosnan odradio je vrlo dobar posao.

Ajmo sad na onaj 'južnokorejski dio' filma. Akcija je definitivno u prvom planu i sviđa mi se redateljeva ideja da snima na velikom broju raznolikih lokacija. Tučnjave na cesti i bacanje molotovljevih koktela, borbe 'face to face' ili popularno 'šakatanje', napad tenkova na kuće, 'parkour' potjere na krovovima zgrada... "No Escape" je izrazito dinamičan i žestokog je ritma, a odlična glazbena podloga i pravovremeno korištenje 'slow motion' akcijskih scena podižu atmosferu. Dowdle se nije ograničio samo na 'američkoj 'verziji akcije, već se odlučio ponuditi nam nešto žešće i brutalnije. Neke scene su za američke pojmove (pre)nasilne i na trenutke mirišu na dobro nam poznate "Oldboyeve" ludosti. Dowdle sigurno nije jedini redatelj koji je gledao azijske filmove, ali je jedan od rijetkih Amerikanaca koji se odlučio iskušati pod 'azijskim filmskim kriterijima'.

"No Escape" je vrlo dobar primjer kakav film se može napraviti kad ljudi iz Hollywooda odškrinu svoja vrata i dopuste da 'tuđe' kinematografije utječu na unaprijed određene američke standarde i kriterije. Kraj 2015. i početak ove godine obilježile su drame, pa ako se zaželite dobrog akcijskog trilera svakako Vam preporučam da pogledate ovaj film. Specite kokice, pošaljite mozak na spavanje i uživajte u dobroj akciji!