RECENZIJA: Backstrom 1. sezona (2015.)

Svake godine imamo hrpu serija koje izlaze kao na pokretnoj traci sa svojim prvim sezonama ne bi li uhvatile svjetlo reflektora i izborile ostanak na TV ekranima. Taj sud javnosti je test koji svaka serija mora proći, htjela ili ne htjela. Neke padnu na testu već nakon pilota, neke nakon par epizoda, a neke i sa završenom sezonom ne uspiju zadovoljiti. Ove godine će gužva u konkurenciji kriminalističkih serija biti prilično velika zato jer će izaći i bitan broj dramedy serija koje će se boriti za termin sa "ozbiljnijim" serijama. Britanci najavljuju novi val kriminalističkih mini serija koji željno isčekujemo, jer ipak je općepoznato o kakvoj kvaliteti se radi kada se spominju krimi serije i otočka produkcija.

Jedna od serija koja će tražiti svoje mjesto pod suncem je i serija "Backstrom" čiji je tvorac Hart Hanson, najpoznatiji po još jednoj svojoj seriji "Bones". Vjerujem da je velika većina vas koji čitate pogledala barem poneku epizodu iste jer se zbilja dugo nalazi na našim ekranima. Tamo je Hart Hanson odradio sjajan posao i prikazao Temperance Brennan onakvom kakvom ju je zamišljala velika većina onih koji su čitali romane Kathy Reichs i kupio publiku. Serija već ima svoju desetu sezonu i još uvijek dobro kotira iako joj zadnje dvije sezone popularnost ipak pada. Osim "Bones", Hanson je imao i drugih zanimljivih projekata. Pisao je neke od epizoda "Judging Amy", "Stargate SG-1" i "Joan of Arcadia" te je 2012. plasirao zanimljivu seriju "The Finder" koja je na ekranima izdržala samo jednu sezonu i nikada više nije otkupljena. No, moram reći da je serija imala puno potencijala i da vam svakako preporučujem da pogledate tu jednu sezonu jer se zbilja isplati.

Ove godine Hanson traži sreću sa još jednim likom iz romana, Everettom Backstromom. Ovaj puta je lika izvukao iz knjiga skandinavskog autora Leifa G. W. Perrsona. Meni osobno nepoznat autor, ali sam proučavajući seriju naišao na puno pozitivnih kritikana njegove knjige pa ću samo na temelju toga zaključiti da je ovo bio dobar izbor Harta Hansona.

Everett Backstrom je Gregory House Portlandske policije. Tek vraćen na posao postaje narednik u specijalnoj jedinici oformljenoj samo za njega od strane šefice postaje, Cervantes. Beskrajni cinik i mizantrop koji ne preza pred ničime i nikime, ne poštuje ljude oko sebe već zrači sarkazmom i odbija ljude od sebe. Sada vam je vjerojatno jasnije zašto sam ga poistovjetio sa Houseom. Ono čime se izdvaja iz mora takvih istražitelja je način na koji pristupa ljudima koje susreće ili ispituje. Najčešće se koristi "I am you" metodom u kojoj se "postavlja u cipele" osobe koju analizira i iz te perspektive rješava i najteže slučajeve. Osim njega u specijalnoj jedinici je i detektivka Nicole Gravely, detektiv John Almond, Peter Niedermayer kao forenzičar, Nadia Paquet kao civilna ispomoć i Frank Moto policajac u usponu, Backstromova desna ruka i osigurač. U seriji imamo i Backstromova gay sustanara Gregorya Valentinea koji je jako bitan faktor u Backstromovom životu jer mu je zapravo jedini prijatelj, ali i istovremeno kako on to kaže "trgovac" umjetninama i doušnik.

Backstrom ima problem sa alkoholom i neuravnoteženom prehranom te ga njegov liječnik Deb ne želi zapisati kao sposobnog za rad bez obzira na to što je briljantan detektiv, već ga tjera na dijetu i odvikavanje od alkohola. Tu se javlja i Backstromova bivša ljubav Amy Gazanian koja radi za vladu i nadzire sve događaje u Portlandškim policijskim postajama, pa tako i specijalnu jedinicu koju vodi Backstrom. Njenom pojavom se u Backstromu bude stare vatre, međutim Amy ne suosjeća sa njime već ga poput Deba na svoje načine prisiljava da pazi na samog sebe i poduzme nešto po pitanju vlastita zdravlja. Postava Backstroma je sjajno složena. Gravely s kojom se Backstrom uvijek svađa, naporni ali itekako dobar u svom poslu Niedermayer, zahvalni Moto, gay sustanar Valentine i propovjednik-detektiv John Almond koji svojom religioznošću beskrajno živcira Backstroma, ali isto tako udjeljuje i kvalitetne savjete. Od važnijih likova moramo spomenuti samo još Blua Backstroma, oca našeg glavnog protagonista koji je maltretirao Everetta kao dijete i glavni je razlog za Everettov izbor zanimanja.

Backstroma glumi Rainn Wilson koji je najpoznatiji po svojoj ulozi  u "The Office" gdje je glumio pod palicom Rickya Gervaisa. Ovdje je perfektno odigrao svoju ulogu i svakom minutom na ekranu nas uvjerava da je on Backstrom, nesumnjivo jedna od bolje odigranih uloga u zadnje vrijeme što se tiče samog žanra. Genevieve Angelson, Kristoffer Polaha, Page Kennedy, Beatrice Rosen, Thomas Dekker, Dennis Haysbert su svi na visini zadatka i zajedno pružaju prikaz jedne kohezivne grupe, pomalo nalik na obitelj. Jako upečatljive i kvalitetno odigrane uloge svih likova. Impresivno je za vidjeti toliko glumačke kvalitete koja se razvija i raste kroz svih trinaest epizoda prve sezone.

Backstrom neodoljivo podsjeća na Columba zbog svojih deduktivnih sposobnosti i ljubavi prema cigaretama, ali za razliku od Columba, Backstrom nema baloner već kričavu narančastu kabanicu koju nosi u skoro svakoj epizode s obzirom na to da se radnja serije odvija u kišnom Portlandu. Taj kišni i mračni ambijent dodatno doprinosi kvaliteti same serije. ali i prikazu glavnog protagonista. Također odgovara Backstromovu raspoloženju. Sva ta silna kiša me podsjetila na svu onu kišu koja je "naudarala po mom monitoru" za vrijeme gledanja "The Killinga". Pametno iskorišten ambijent je još jedan veliki plus ove nove serije.

Osobno nisam očekivao da ću u ovako ranoj fazi godine imati svog kandidata za ostanak na ekranima  s obzirom na to da otočke serije izlaze kasnije, ali Backstrom me definitivno "kupio". Pametno napisana, još bolje odglumljena krimi drama sa elementima komedije je definitivno ono što je nama ljubiteljima krimića trebalo. Početkom godine smo se oprostili od "Mentalista" i nije bilo niti jedne serije koja bi mogla biti kvalitativan nasljednik, ali "Backstrom" se definitivno nametnuo i biti će prava katastrofa ako ne ostane na malim ekranima. Ne vjerujem da bi si FOX dozvolio takav propust jer su nam kroz godine ipak dokazali da itekako znaju izabrati. Vjerujem da Backstroma čeka nova sezona i novi slučajevi, a Vas dragi moji čitatelji čeka prva sezona koju vam toplo preporučam.