Uvijek sam volio način na koji Nordijci pišu krimiće. Sve ima smisla, postoje uzroci i posljedice, a vrlo
često periferni detalji budu ključni za rasplet kompleksne priče. Islandska
serija „Zarobljeni“ zadovoljava sve
navedene elemente. Riječ je o priči koja fenomenalno spaja prirodne ljepote
Islanda i triler kojem moramo vidjeti rasplet. Lokalni ribari upecaju truplo
bez glave, ruku i nogu. Truplo je, kako se čini, došlo s danskog trajekta čiji
kapetan odbija suradnju s lokalnom policijom. Gradić u kojem se odvija radnja odsječen
je zbog nevremena. Pomoć iz Reykjavíka ne stiže, a šef policije Andri u snježnoj će mećavi s
okljaštrenom i nestručnom postavom pokušati riješiti slučaj. Priča se dodatno
zapetljava kad čovjek s Interpolove tjeralice pokuša prošvercati dvije djevojke
na Island. Jesu li slučajevi povezani? Konflikt se čini neizbježan. Serija
kreće. Nordijci su, čini se, opet uspjeli.
Redatelj i autor serije je Baltasar Kormákur, poznat po filmovima „Everest“ i „2 Pištolja“. Zanimljivo je
primijetiti i nekoliko referentnih točaka koje se tiču Islanda i njegovih
neposrednih susjeda, pa je tako rečenica „Prokleti Danci, ispada da smo mi
odlagalište za njihova mrtva tijela“ jedna od zabavnijih u prve dvije epizode.
Atmosfera serije koja se dvije trećine odvija u snježnom nevremenu sumorna je i
siva, ali su zato likovi itekako životni. Serija je pisana po principu prepletanja
više različitih kriminalnih radnji od kojih je početni slučaj „trupa bez udova“
samo uvod u daleko kompleksniju priču. Kako sam već rekao, Nordijci pišu serije s okom za detalje. Detalj, bez obzira koliko se na prvu činio
nevažan, kasnije ispada ključan za priču. „Zarobljeni“ su sjajan primjer kako serija
koja otvori puno karata treba završiti. Kraj, naime, nema otvorenih niti. Sve je
rečeno i objašnjeno. Rekao bih čak da bi Pizzolatto
(tvorac „Pravog detektiva“) iz ove
serije imao puno za naučiti.
Serija počinje požarom. To je detalj
koji treba zapamtiti. Vatra i led su često u kontrastu u ovoj seriji. S tim da,
čini mi se, baš vatra često gasi najniže ljudske strasti koje hladnoća gura na
površinu. Požar, koji će se dogodio osam godine prije glavne niti radnje, važan
je kako za njen zaplet tako i za rasplet. Pokazuje kako posljedice ljudskih
odluka nikad nisu jednostavne i jednoznačne. Posljedice se protežu i godinama
nakon, čak i onda kad motivi padnu u zaborav.
Motiv odsječene zajednice u kojoj
se dogodi zločin mogli smo već vidjeti i u britanskoj seriji „Fortitude“ na koju „Zarobljeni“
itekako podsjećaju. Snijeg je i ovdje kulisa, likovi su i ovdje vođeni unutarnjim
strastima koje otkrivamo pomalo kako se serija bliži kraju. Vanjski utjecaj
koji je iskorišten u „Zarobljenima“, kapetan danskog broda kao i litavski švercer
ljudima, služe samo kao katalizatori radnje. Oni su tu da otrune snijeg s
motivacije lokalnih moćnika kojima je upravo izoliranost omogućila da rade što
hoće.
Sukobi u seriji su brojni. Vatra i
led, strast i smirenje, animozitet i dokazivanje, lokalno i vanjsko, krivnja i
iskupljenje, osveta i kajanje. Sve to što sam naveo čini „Zarobljene“ odlično
napisanom i sjajno režiranom serijom koja spada među najbolje kriminalističke
naslove ove godine. Izvrstan početak, malo rastegnutija sredina i odličan i
dinamičan kraj čine ovu seriju vrijednom svake preporuke.
Ocjena: 8/10
IMDB
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
0 komentari:
Objavi komentar