RECENZIJA: "THE ACCOUNTANT / Računovođa" (2016.) - Autistični 'hitmen' dobar s brojkama.


"The Accountant", s Benom Affleckom u glavnoj ulozi, je nekonvencionalan krimi triler koji se vrti oko Christiana Wolffa. On je računovođa koji pati od autizma, ali teška bolest je ujedno i razlog njegovih posebnih sposobnosti zbog kojih je toliko dobar s brojkama. Dok preko 'dana' zarađuje sređujući poslovne knjige raznih organizacija koje se nalaze s druge strane zakona, preko 'noći' se pretvara u smrtonosnog ubojicu kako bi zaštitio sebe i svoje klijente. "Računovođa" je svojevrsni miks žanrova (akcije, drame, krimića i trilera) koji je, čak i uz brojne mane, solidan akcijski triler s vrlo dobrim glumačkim izvedbama i izvrsnim smislom za humor. Ako zažmirite na neke od problema koje film ima i odlučite sagledati sliku iz šireg aspekta, siguran sam da ćete uz "Računovođu" provesti zabavna dva sata koji će doslovce proletjeti.


Ben Affleck je jedan od rijetkih glumaca koji je cjenjeniji kao redatelj nego kao glumac. Nakon trijumfa s "Argom" odlučio se ponovno posvetiti svojoj glumačkoj karijeri. Iza uloge Nicka Dunna u "Nestaloj" Affleck je uskočio u odijelo junaka iz Gothama što mu je donijelo brojne kritike, ali i veliku popularnost. Između dva filma o Batmanu ("Batman v Superman", "The Batman") Affleck je pristao glumiti u "Računovođi" i time pokazao da zna dobro izabrati svoje uloge. U ulozi autističnog matematičkog genija je vrlo uvjerljiv i njegova glumačka predstava, iako daleko od spektakularne, zaslužuje pohvale. Jedan od razloga za to su skrivene osobine Christiana Wolffa. Afflekova mirnoća, ali i okrutnost, te sama njegova pojava koju danas vežemo uz Batmana pridonijeli su odličnom prikazu Wolffa kao 'opasnog' čovjeka koji na trenutke podsjeća na Johna Wicka.


Baš poput "Djevojke u vlaku" o kojoj sam pisao prije nekoliko dana, i "Računovođa" ima vrlo kompleksan prikaz radnje koja je podijeljena na nekoliko vremenskih razdoblja.  Radnje se međusobno isprepliću i nadopunjuju, a kako film sve više odmiče, puzzle se polako slažu i stvari postaju jasnije. S tehničke i narativne strane, "Računovođa" je bolji i kvalitetniji film od "Djevojke u vlaku", ali u pojedinim dijelovima također pati od nepotrebnih komplikacija. U početku je radnja dosta ispremiješana i vrlo teško ju je pratiti što kod gledatelja ostavlja dojam zbunjenosti.


Prva polovica filma se sastoji većinom od dramskih karakteristika, a posvećena je upoznavanju likova, prvenstveno glavnog aktera. Upoznajemo se s Wolffovim autizmom, načinom kako se bori protiv teške bolesti, ali i kakav utjecaj bolest ima na njega. Također, tu je njegov otac, bivši vojnik, koji je osmislio terapiju za svog sina koja je drugačija od preporuke bilo kojeg liječnika. Takav slijed okolnosti otvara vrata neobičnom scenariju u drugoj polovici filma koji se polako pretvara u krimi triler nabijen akcijom. No, bez obzira na neočekivani obrat, negdje je zapelo u scenariju. Radnja sadrži previše komponenti od kojih niti jedna nije skroz razrađena. Drama nije dovoljno duboka i emotivna, krimić je preblag, trileru fali napetosti, akcija je prikazana uglavnom u zadnjoj etapi filma, a romantična priča koja je izgledala obećavajuće je potpuno zanemarena. Kombinacija svega navedenog ostavlja dojam da autori ovog filma nisu bili sigurni kakav film zapravo žele.


Potencijalna romantična priča je ona između Christiana Wolffa i Dane Cummings, mlade računovotkinje koja je otkrila da iz jedne velike tvrtke negdje 'curi' lova. Na poziv njenih šefova, Wolff dolazi u tvrtku kako bi proanalizirao poslovne knjige i otkrio gdje nestaje novac tijekom posljednih 15 godina. Lik Dane Cummings (Anna Kendrick) je jedan od ključnih faktora za uspjeh "Računovođe". Njena karakterna suprotnost Wolffu je idealna, a kemija između Afflecka i Kendrick fantastična. Dana je mlada, otvorena, komunikativna i vedra djevojka, dok je Wolff introvertirana osoba koja se ne otkriva gotovo nikome. Dijalozi između njih dvoje su vrlo dobro napisani i tu na vidjelo izlazi još jedna kvaliteta filma, a to je humor. Njihove reakcije jedno na drugo, baš kao i kratki odgovori (tzv. one-lineri),  su vrlo zabavni, smiješni i opuštajući. Sporedni glumci, od kojih valja spomenuti J.K. Simmonsa i Jona Bernthala, nisu dobili dovoljno prostora i većinom su vrlo slabo korišteni tijekom filma. Njih dvojica, a povremeno i odlična Anna Kendrick, u pojedinim etapama filma su zaboravljeni, a razlog je previše 'skakanja' između vremenskih razdoblja i radnji.


Samom prikazu autizma nije posvećeno puno prostora, ali nekoliko vrlo zanimljivih detalja popravlja sliku u globalu. Također, 'zgodne' su posvete poznatim matematičarima iz prošlosti, kao i poznatim ličnostima koje su patile od autizma.

Možda će Vam se činiti da sam bio previše kritičan prema "Računovođi" da bih mu na kraju dao dobru ocjenu, ali ipak je zaslužio solidnu sedmicu. Nelogičnosti u priči i pokoji klišej, uz probleme s ritmom, ipak nisu toliko veliki propusti da bi pokvarili užitak gledanja filma.


OCJENA: 7/10



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

0 komentari:

Objavi komentar