RECENZIJA - Foxcatcher (2014.)

REDATELJ: Bennett Miller
ŽANR: Drama, Biografski, Sport
GLAVNE ULOGE: Steve Carell, Channing Tatum, Mark Ruffalo |
GODINA: 2014
TRAJANJE: 129 minuta

Foxcatcher nas vraća natrag u prošlost, godina je 1988., godina Olimpijskih igara u Seoulu – vrijeme kada je osvajač zlatne medalje u hrvanju Mark Schultz (Channing Tatum) još uvijek živio u sjeni svog brata Dave-a (Mark Ruffalo), koji je stekao veću popularnost te također postao zlatni osvajač medalje na olimpijadi. No, stvari se mijenjaju kada multimilijarder, i jedan od najbogatijih Amerikanaca, John du Pont (Steve Carell) pristupa Marku sa prijedlogom i primamljivom ponudom. On želi uzdignuti američko hrvanje na najveću moguću razinu, popularizirati sport i podignuti duh cijele nacije. Ovaj film govori o još jednoj priči, o američkom patriotizmu, te bolesnoj ambicioznosti jednog nesposobnog i malog čovjeka, prikrivenog iza njegove uspješne obitelji i ogromnog bogatstva.

U početku suradnje, Mark pronalazi u Johnu sve što je ikad želio, sponzora i mentora, ali ubrzo Johnovo multimilijardersko ponašanje, njegov stav, bahatost i umišljenost, polako spuštaju i udaljavaju Marka od njega. Kada se Dave napokon odluči priključiti Marku koji je pod okriljem Johna, činilo se kako će stariji brat unijeti mir i balans u ovaj projekt.  No, naprotiv, kako se Olimpijske igre sve više bliže, postaje sve očitije da stvari ne funkcioniraju i svi problemi izlaze na površinu – to bi mogao biti i uzrok uništenja sve trojice.

U ovom filmu imamo odličnu glumu 3 glumca, ponekad čak i maestralnu  (Steve Carell), ali imamo dojam da filmu fali ono "nešto" i da u filmu nije napravljena dobra povezanost sadržaja sa gledateljem, koja bi puno više doprinijela filmu. Miller je odlučio cijeli film posvetiti krugu samo 3 glumca. U filmu dobivamo odličnu i jako dobro razrađenu psihu i karakter svakog od 3 navedena glumca – ekstravagantnog  du Ponta, zaluđenog borca Marka kojemu je hrvanje sve na svijetu, te Dave koji je na zalazu karijere, i postaje obiteljski čovjek.

Šta se tiče same glume, sva trojica su odlična u svojim ulogama, kao i u međusobnoj komunikaciji. Mark Shultz je kao neki neobuzdiv barbar koji je pušten s lanca, koji je nabrijan samo na hrvanje, treniranje i uspjeh. Channing Tatum u svojoj izvedbi više daje pažnju na izgled, intenzivnost scena, te na fizičku usmjerenost, a manje na riječi i dijalog, no mora se priznati da je oboje odradio odlično.

Suprotno od Marka koji je strastven i nepromišljen, njegov brat Dave je njegova desna ruka, njegov uzor i kontrola. Dave je mirna osoba koja čvrsto stoji na zemlji, nije ponesen svojom slavom, i većinom se okreće svojoj obitelji. Iako je Dave odlično odglumio, i s obzirom kakvu ulogu je imao u bratovom životu, smatram da je trebao dobiti više prostora u filmu, i da bi time film dobio jako puno.

Ako znate bilo što o stvarnom John E. du Pontu, znati ćete cijeniti glumu Steve Carella, od njegovog glasa, nastupa, pa sve do usporenih pokreta. Carell se odlično uživio u svoj lik, te je bio pravi užitak gledati ga. Lik koji je čudan, nepredvidiv, sa skroz neobičnim ponašanjem, koji u sjeni svoje bogate i moćne obitelji želi postići nešto, te imati normalan društveni život. Ovo je nesumnjivo jedna od najboljih uloga u karijeri Steve Carella. Ponukan njegovom odličnom glumom, preporučam Vam da pročitate nešto o pravom John du Pontu.

Na kraju, Foxcatcher je jako zanimljiv film sa odličnim glumcima, te odlično razrađenim likovima. No mislim da je to sve, da nema odličnih glumaca ovaj film bi bio tek čisti prosjek. Film je nominiran za čak 5 Oskara (glavni i sporedni glumac). Foxcatcher se svakako isplati pogledati, zbog odličnih glumaca, odličnih likova, i intrigantnog karaktera John du Ponta.

Ocjena 8/10

ZANIMLJIVOSTI:
  • Channing Tatum je razbio staklo glavom, iako to nije bilo u scenariju. Toliko se uživio u svoj lik i vježbanje, da je porezotina na čelu bila stvarna.
  • Channing Tatum i Mark Ruffalo snimali su po cijele dane, a zatim išli na intenzivne treninge hrvanja nakon snimanja. Na kraju snimanja, oba su bili tako iscrpljeni da su na posljednjem treningu zaplakali
  • Steve Carell je nosio razne umjetne noseve tijekom snimanja filma. Njegovo uređivanje i šminkanje je trajalo i po 2 sata,
  • S obzirom da su pripreme za film trajale jako dugo, puno glumaca je kandidiralo za glavnu ulogu, a neki od njjih su: Heath Ledger, Ryan Gosling and Bill Nighy
  • Prema riječima Steve Carell-a, pravi John Du Pont je bio poznat po još čudnijem ponašanju nego što je to prikazano u filmu, ali su odlučili djelomično sakriti njegovo ludilo u filmu