Prve dvije sezone su oduševile sve koji su ih pogledali, a onda je došla treća i uzrokovala podjelu. Neki tvrde da je treća slabija od prve dvije, neki ne primjećuju razliku, a neki, njih jako malo, da je treća bolja od prve dvije. Zadnja kategorija je ona u koju možete upisati i moje ime...
Treća sezone ove genijalne serije nam je donijela najveći dobitak, još jednog fenomenalnog lika u seriji! Doug Stamper je po mnogima lik kojemu je posvećeno previše pažnje u ovoj sezoni, ali ja bih rekao da je baš on taj dobitak. Uz bračni par Underwood (Spacey i Wright) seriji je trebao još taj jedan "suigrač" koji može po kvaliteti pratiti njih dvoje i Stamper (Kelly) je definitivno dorastao izazovu. Bilo je jasno da tvorci serije traže nekoga tko će donijeti tu novu dimenziju koja nedostaje, ali prijašnji kandidati poput Kate Mare ili Paula Sparksa nisu mogli odgovoriti izazovu. Mara je otišla iz serije prvim vlakom, a Sparks će po svemu sudeći uz ovih devet epizoda koje je dobio, dobiti još nešto vremena, ali Kelly je jasno zacementirao svoju poziciju "trećeg lika" i siguran sam da ju neće predati.
Također smo u ovoj sezoni uz standardno dobrog Spaceya, dobili i Robin Wright na jednom novom nivou, nivou koji je produkt sve te natjecateljske vibre koju tvorci serije šire kroz scenarističku virtuoznost čovjeka iz sjene, nepoznatog nam scenarista. Robin Wright svu svoju glumačku sposobnost dokazuje u prve dvije sezone ove serije, a u trećoj sezoni stavlja šlag na tortu. Claire Underwood je upravo simbol te natjecateljske vibre koju šire scenaristi preko glumaca. U početku sezone se traženjem angažmana emotivno udaljava od Francisa, a onda njihova ljubav dolazi na pravu kušnju i na kraju-puca! To je ta simbolika koja opisuje odnos Robin i Kevina koji se u javi prijateljski nadmeću na platnu i upravo zato pružaju strašno dominantne uloge. Kao što sam već rekao u ovoj trećoj sezoni imamo i tog Stampera koji ulazi kao "treći igrač" i remeti tu ravnotežu uspostavljenu od strane Claire i Francisa.
Ta treća sezona donosi i razvoj jedne pozadinske fabule koju nam pričaju dva sporedna lika, Jackie Sharp i Remi Danton. Svi se sjećamo njihove romanse iz druge sezone koju su oboje jedno drugome predstavljali kao "poslovnu", ali jasno se dalo vidjeti da tu ima nešto više. Jackie se udala i jasno je kako Remi teško izlazi na kraj sa osjećajima. Njihov odnos eskalira pred kraj sezone i događa se nešto neočekivano, Jackie se priklanja Heather Dunbar u borbi za nominaciju, a Remi odlazi sa političke scene. Još si jednom javno priznaju što osjećaju, ali za nešto više ćemo morati pričekati sljedeću sezonu...
Pojavljuje se i lik Thomasa Yatesa kojega Francis Underwood angažira da mu napiše knjigu u kojoj bi se promoviralo njegov program AM-Works. Lik koji je karakteriziran svakim svojim pojavljivanjem na ekranu i lik koji unosi pomutnju u ionako nestabilnu vezu predsjednika i prve dame. Thomas se ne zadržava samo na onome što je bitno za program koji Underwood promovira, već sve one površne odgovore koje dobiva od bračnog para Underwood pokušava detaljnije ispitati i smatra kako bi neki djelovi njihove intime bili sjajni za knjigu. U svojim razgovorima sa Claire javno progovara o svojim stavovima i ne samo da pridobija njeno povjerenje već joj na neki način ubacuje bubicu u uho i postaje "okidač" u slučaju Clairenog odlaska iz Bijele Kuće. Naizgled nebitan lik se pokazuje izuzetno važnim i svojim sugestijama mijenja cijelu priču koja se ciglu po ciglu gradila dvije sezone. Sve je to u samo nekoliko epizoda briljantnom glumom nama uvjerljivo prezentirao Paul Sparks koji je usprskos tome što je učinio ostao u sjeni Michaela Kellya koji je demostrirao svu svoju glumačku kvalitetu. Ali svakako još jedan veliki plus za treću sezonu.
Na slici iznad je uradak kojeg su izradili Tibetanci u predvorju Bijele Kuće kao poklon za Underwoodove. Definitvno jedan od najpretraživanijih detalja iz same serije i jedan od detalja koji je uzrokovao mnogo polemike na internetu. Puno ljudi se pitalo koja je poanta tog prekrasnog uratka,čemu to u cijeloj toj priči. Ovo remek-djelo simbolizira vezu Franka i Claire koja je baš i kao i to pažljivo građena i na nju je utrošeno strašno puno vremenam a onda je samo odjednom propala. Simbol sve one ljubavi i međusobnog poštovanja Underwoodovih koje smo mogli vidjeti u prve dvije sezonem ali i simbol kraja te veze.
Claire Underwood je u zadnjim minutama treće sezone izašla iz svog crnog uskršnjeg jajeta i poput najljepšeg labuda elegantno isplovila iz Bijele Kuće. Najmoćniji brak na svijetu je gotov. U najgore moguće vrijeme za Francisa, ali u najbolje moguće za Claire, naravno ako odabere kandidirati se za Ovalni ured. Nedavno sam čitao Ibsenovu "Noru" i baš kao tamo Nora, ovdje Claire odlazi iz kuće, a muž joj zaziva ime. Samo kod Ibsena je tu priča stala, ali ovdje...još nas puno čeka! Mnogi se pitaju,a što nas čeka?
To, vjerujte mi, još ne znaju ni scenaristi! Svašta nas čeka, to je sigurno. Temelj ove serije bila je ta veza Franka i Claire, i da scenaristi nisu uveli ove nove likove i iskoristili sav potencijal Michaela Kellya kao glumca i Stampera kao lika, možda bih se i plašio za sudbinu serije, ali ovako nema razloga za brigu. Jasno je da ljudi znaju što rade, a na nama je samo da čekamo tu daleku 2016. da vidimo što će Claire odlučiti, napasti Francisa i njegovo naslijeđe, ili pak tražiti svoju sreću preko neke utješne nagrade koju bi mogla dobiti od Francisa i Douga. Mislim da svi znamo što slijedi. Claire je osjetila Francisovu krv...
OCJENA: 9/10
OCJENA: 9/10
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.