RECENZIJA: Potresno "Svjedočanstvo o Mladosti" / "Testament of Youth" je autentičan prikaz 1.svjetskog rata.

Drama je definitivno žanr koji pati u ovim ljetnim mjesecima zato što nas se zatrpava sa raznoraznim komercijalnim otpadcima kojima je ovo jedino vrijeme u kojem mogu tražiti uspjeh jer je upravo sada konkurencija najslabija. U toj tužnoj situaciji za dramu gotovo uvijek se dogodi da izađe neka koja ne samo da nas oduševi zato jer je kvalitetna, već i zato što nema konkurencije te snažno odskače od većine onoga što gledamo zadnjih mjeseci. Kada su prošli Oscari kao da je netko pokupio sve filmove koji imaju ikakve "dubine" u sebi i pospremio ih u kutiji do 6. mjeseca, a sada su izvučeni iz kutije i pušteni van na sveopće zadovoljstvo svih ljubitelja filma. Tako je na red za gledanje došla i nova biografska drama "Testament of Youth" koja je nastala po memoarima Vere Brittain koja je u istima opisala svoj život prije i poslije 1. svjetskog rata.

Biografska drama je jedan od meni najdražih žanrova upravo zbog tog biografskog dijela koji se temelji na istinitom događaju i tako dodaje na težini priči, ali i cjelokupnom filmu. Ovdje možete vidjeti sjajan prijenos stvari sa papira na filmsko platno u režiji Jamesa Kenta. James Kent nije ime koje bi vam trebalo zvoniti kada ga čujete jer nije pretjerano popularan redatelj. ali mislim da ćemo nakon priče o Veri još pokoji put čuti njegovo ime. Režija kojom je istaknuo sve glumačke kvalitete mlade Alicie Vikander. ali i sjajno uklopio prekrasan pejzaž Verinog rodnog mjesta te brutalne scene poginulih i ranjenih vojnika. Te dvije vrste raspoloženja koje se toliko razlikuju su sjajan način za simboličko prikazivanje Verina života prije i poslije rata. Od nesigurne djevojčice koja nesigurno trčkara poljima svoga imanja, nesvjesna o položaju u kojem se nalazi kao djevojka, do ozbiljne, ali opet emocionalno krhke medicinske sestre koja pokušava svoju grižnju savjesti uspavati čineći dobro. Veliki je to put za prijeći, a sve je to Kent uspio ugurati u svega dva sata i to je popriličan uspjeh. Napravio je dubok, a opet dinamičan i zanimljiv film te potegnuo prema nekom većem angažmanu.

Pročitao sam podosta kritika na račun filma koje prozivaju redatelja zbog toga što je pokazao premalo scena koje se odvijaju u rovovima i na bojištu, a previše vremena posvetio pejzažu i snimanju filma u Yorkshireu. Apsolutno se ne slažem sa kritikama. Rekao bih kako je taj nedostatak borbe zapravo ono što je jako važno za ovaj film zato što je zadnjih godina bilo puno filmova koji se bave tematikom rata i zbilja nije bilo potrebe u jednu ovako kompleksnu i tečnu priču gurati scene borbe. Rat je u ovom filmu pokazan onakvim kakav i je, nitko nije izbjegao posljedice rata i iako je fokus filma na Veri, mi smo mogli vidjeti kako su svi koji se nalaze u njenoj okolini na neki način osjetili brutalnost i apatiju koju rat nosi sa sobom, ali opet je jasno istaknuto koliko je taj isti rat besmislen i prenesena je jedna snažna antiratna poruka koja će sigurno doprijeti do gledatelja.

Drago mi je da je za razliku od svih onih filmova koji rat vide samo kao kišu metaka i granata, Kent rat prikazao na jedan širi način i naglasio da rat nije utjecao samo na one koji su bili na prvoj liniji već i na one koji su kod kuće čekali te iste ljude, te na sve druge stanovnike zemalja sudionica. Film nudi do sada neviđenu perspektivu svog očaja koji dolazi s ratom i ostavlja dubok dojama na svakog tko ga pogleda. Također se dotiče i tema poput feminizma, patrijathata i domoljublja, ali ih ne elaborira preopširno jer bismo onda dobili jedan dosadan film koji bi trajao preko tri sata, a to nikome nije u interesu.

"Testament of Youth" vas vodi na putovanje od predratne Britanije do poslijeratne Vere Brittain. Turbulentno i emocijama nabijeno putovanje koje nikoga ne ostavlja ravnodušnim i pokazuje nam koliki je bio utjecaj 1. svjetskog rata na svijet, koliko je promijenio Britansku, ali i svijetsku povijest te kolike je živote i generacije uništio. Ova istinita priča nam svojim tokom pripovijeda o ljubavi i patriotizmu, ali i o sjeti i kaosu. Sveobuhvatna drama koja impresionira kvalitetom glume i režije je film koji svatko mora pogledati.