RECENZIJA: "Putnici / Passengers" (2016.) - Plitka priča u dubinama svemira.

Prva osoba koja je spomenula osnivanje ljudske kolonije izvan Zemlje bio je povjesničar Edward Everett Hale, godine 1869. i od tog trenutka, život u svemiru postao je popularna tema u djelima znanstvene fantastike. Trenutno se tom idejom i njenom realizacijom bavi Elon Musk preko svog SpaceX programa. U vrijeme Edwarda Everetta Halea ljudi su se, oni u manjini, pitali je li to uopće moguće, dok je većina odbacivala tu mogućnost. Danas, oko 150 godina kasnije, Elon Musk sporo, ali sigurno korača prema jednom od možda najvećih dostignuća u povijesti čovječanstva.

Kao vrsta smo spremni, ali, čak ako bi i pokušali, kamo bismo otišli? Kolonizacija izvanzemaljskih svijetova oduvijek je intrigirala maštu ljudskog roda, uostalom, zašto ne bi, kad su ljudi jedna od prilagodljivijih vrsta u prirodi. Uz pomoć moderne tehnologije, sposobni smo preživjeti u ekstremnim visinama, mračnim dubinama oceana, najvrelijim i najhladnijim predjelima na Zemlji, čak i u svemiru, daleko od zaštite Zemljine gravitacije i atmosfere.  S druge strane, oduvijek ima i skeptika koji vjeruju kako je kolonizacija drugih planeta samo osebujna znanstveno fantastična ideja.

Morten Tyldum je odlučio biti još jedan od onih koji će tu ideju iskoristiti za proizvodnju znanstveno fantastičnog  djela, u ovom slučaju filma "Putnici". Uz Tylduma, maštu je najviše koristio Jon Spaiths koji je napisao scenarij i razvio ideju. Spaiths je ove godine već sudjelovao u proizvodnji jednog, po meni vrlo dobrog, znanstveno fantastičnog filma, napisao je "Dr. Strangea".

Radnja spomenutih "Putnika" odvija se u svemiru, na brodu Avalon koji se uputio na putovanje dugo 120 godina kako bi sa svojih 5289 putnika naselio udaljeni planet. Svi putnici i posada su u svojim kapsulama za spavanje i tako bi trebali provesti 120 godina dugo putovanje, međutim, udar meteorita uzrokuje kvar te se Jim Preston (Chris Pratt) budi 90 godina prerano. Nakon godinu dana koje je proveo bez ijedne druge budne ljudske duše na brodu, u društvu androida Arthura (Michael Sheen), Jim odlučuju probuditi Auroru Lane ( Jennifer Lawrence), spisateljicu u koju se zaljubio promatrajući ju u njenoj kapsuli za spavanje. Nakon toga, Jim i Aurora, osuđeni na smrt traže način da istu izbjegnu.

Sama priča na prvu djeluje jako zanimljivo i uzbudljivo, međutim, "Putnici" kao cjelina nisu ispali uzbudljiv i intrigantan film. Ono što je sasvim sigurno uzbudljivo u filmu je odnos Jima i Aurore, Pratt i Lawrence surađuju bez greške i stvaraju kemiju koja je zapravo najveći adut filma, uz fenomenalne specijalne efekte. Usprkos njihovoj kemiji, likovi koje igraju nisu dovoljno razrađeni, baš kao ni radnja koja ima priličan broj nelogičnosti. Film je jednostavno rečeno plitak, ali pitak. Lako je pratiti događanja na platnu, Jim i Aurora vas uvlače u svoj odnos, specijalni efekti očaravaju, ali na kraju, kada zagrebete malo ispod površine i počnete promišljati o nekoj poanti filma - nema ničega. Ne tako davno se špekuliralo o tome kako bi Lawrence ovom ulogom mogla upasti u krug nominiranih, ali sada, nakon katastrofalnih kritika i nakon što se njena uloga pokazala samo prosječnom jasno je da će mlada glumica na svoju novu, petu po redu nominaciju za Oscara, morati čekati barem još godinu dana.

Uloga o kojoj se malo priča u sjeni Pratta i Lawrence je ona Michaela Sheena, kojeg se neki vjerojatno sjećaju iz Allenove "Ponoći u Parizu". Britak britanski humor, cinizam kakvog se ne bi posramio ni Edmund Blackadder, a sve to od jednog androida s umjetnim smješkom, stvarno impresivno!

Velik broj profesionalnih filmskih kritičara je nemilosrdno udarao po "Putnicima" i zahvaljujući njima nisam imao velika očekivanja prije gledanja istog, a sada, nakon što sam ga pogledao, mogu reći da su kritike na mjestu. "Putnici" su vrlo dobro zamišljen, ali loše izveden film. Sama premisa ima potencijal, ali on se pogubio baš kao što se izgleda pogubio i Tyldum koji je umjesto sci-fi intrige dobio romantičnu komediju u svemiru. Ukoliko se spremate gledati Putnike, budite spremni na plitku radnju, napetu ljubavnu priču i sjajne specijalne efekte. Ako Vas navedeno zadovoljava i ako želite samo "ubiti" dva sata onda "Putnici" vrijede i kino karte, a ako želite pravi sci-fi o preseljenju na drugi planet, tražite dalje.

Ocjena: 5/10