RECENZIJA: "The Lazarus Effect" je primjer virusa koji nagriza horor žanr.

Je li smrt konačan kraj života ili nas čeka još nešto? Pitanje koje se povlači od kada je čovjeka je jedno od pitanja na koje nam nitko ne može dati odgovor i baš zato je svima tako zanimljivo. Mnogo puta je tema nekog filma bilo upravo to pitanje, a još više puta je bilo prisutno u pozadini kao neki maleni upitnik iznad glava glavnih protagonista. U ovome filmu je mladi redatelj David Gelb odlučio svoju radnju vrtjeti upravo oko tog pitanja i bio bi to jedan jako zanimljiv film da Gelb nije zagrizao prevelik komad kolača. Mlad redatelj poput njega je za redateljski debi mogao puno bolje izabrati. Horori i komedije polako izumiru i jako je teško napraviti horor koji će zadovoljiti javnost i pobrati dobre ocjene, a još je teže kad si početnik. Dakle, prvi nedostatak ovog filma je redateljevo neiskustvo.

Glumačku postavu čine Olivia Wilde, Mark Duplass, Evan Peters, Donald Glover i Sarah Bolger i kada bi se gledali samo glumci, film bi imao prolaznu ocjenu. Olivia Wilde je zapravo razlog zbog kojega sam odlučio gledati ovaj film i došao sam do zaključka kako ona može glumiti što hoće. Njena izvedba ovdje nije neki blistavi performans jer ni film nije neko blistavo ostvarenje, ali je sasvim solidno odrađena uloga koja joj je dobro poslužila kao trening za ono što dolazi - dvije uloge u kojima se od nje puno očekuje. Evan Peters, Donald Glover i Sarah Bolger su najpoznatiji po svojim ulogama u TV serijama i ako je ovo najbolje što mogu na velikom platnu onda bi im bilo bolje da se drže malih ekrana. Neuvjerljivo i na trenutke patetično odglumljene uloge koje se doslovce natječu koja je gora od koje. Mark Duplass je na papiru najiskusniji član glumačke postave, ali na ekranu se činilo kao da mu je ovo prvi puta. Također neuvjerljivo i nesigurno odrađena uloga. Olivia Wilde je jedina za koju se može reći da je donekle zadovoljila, a svi ostali glumci su podbacili.

Već sam rekao kako je izbor horora za debi bio loš, ali ne možemo sve redateljeve greške pripisati samo lošem odabiru filma. Gelb je od zanimljive priče napravio film kojega ćemo se nerado sjećati jer nam je potrošio sat i dvadeset minuta života, ali onda opet, moglo je biti i više. Klišeji su bili prisutni cijelim tokom filma, no to nije ni iznenađujuće s obzirom na to da je ova tema već opjevana toliko puta da je pravi izazov smisliti nešto originalno. Nema niti malo misterije koje u hororu mora biti, sve se može predvidjeti tako da ni one naivne jump-scare scene koje bi trebale trzati tinejdžere koji u mraku sobe gledaju film vjerojatno neće proći jer će biti i više nego očit njihov dolazak. U nekim trenucima ima dovoljno vremena za jedan bubnjarski tuš prije jump-scare scena i to je očajno. Tempo filma varira kroz svih sat i dvadeset minuta, ali je jedan od rijetkih aspekata koji je dobro odrađen, nema dosadnih dijelova, ali isto tako ništa nije prebrzo odrađeno.

"The Lazzarus Effect" je klasičan primjer većine današnjih horora koji polako postaju omraženi i ruše reputaciju koju je žanr gradio dugi niz godina. Treba napomenuti kako glavna junakinja jako podsjeća na Lucy iz prošlogodišnjeg istoimenog blockbustera kojega se također nerado sjećam. Opet se spominje teorija po kojoj ljudi koriste samo 10% mozga i oko nje se gradi dio priče, a na kraju dobivamo super moćnu glavnu junakinju. Da, vidjeli smo sve to još u "Lucy", ali eto Gelb je odlučio da bi bilo dobro ponoviti (ne)uspjeh istog filma. Gledajući film prisjetiti ćete se i očajnog remakea "Carrie" koji je izašao prije dvije godine i razočarao sve nas koji smo mislili da se ne može napraviti loš remake kultnog horora jer opet ima nekih sličnosti.

Kao ljubitelj horor žanra moram reći da ovi moderni filmovi sa kliše treperećim svjetlima, prijelazima svjetlo-mrak i jump-scare scenama postaju iritatni i polako odbijaju publiku. To nikako nije dobro jer žanru prijeti propast, a to svakako ne bismo željeli hororima, a ni jednom drugom žanru jer svaki žanr ima svoju vrijednost. Ako je već Gelbova želja bila obrađivati obrađenu temu onda je trebao napraviti nešto po uzoru na "Pet Semetary" ili "Flatliners", a ovako je potpuno promašio."The Lazarus Effect" je film koji možete mirne duše preskočiti jer ne nudi ništa što već nismo vidjeli, a i ono što nudi smo vidjeli u puno boljoj izvedbi.

Ocjena: 5/10