RECENZIJA - "Orange Is The New Black"- sezona 3.

Jenji Kohan je postala planetarno popularna kada je stvorila Nancy Botwin i seriju "Weeds" koju je publika jako dobro primila i svi je se rado sjećamo. Tih sedam godina, koliko se emitirala popularna "Trava", je bilo sedam godina u kojima se jasno dalo naslutiti da će Jenji Kohan biti briljantna u svom poslu. I tako je Jenji odmarala godinu dana i 2013. godine Netflixu podarila jednu od najboljih serija u zadnjih nekoliko godina. Na temelju knjige koju je napisala Piper Kerman, Jenji je stvorila priču o Piper Chapman, priču koja će trajati! Nakon što smo u dvije sezone u potpunosti upoznali sve dobre i loše strane Piper Chapman i njenih "cimerica", treća sezone nam donosi kraj i početak nekih velikih priča koje će se raspetljavati u narednim sezonama, ili možda sezoni.

Odmah ću istaknuti jednu od najpozitivnijih stvari treće sezone. a to je isključivanje Jasona Biggsa iz centra zbivanja i pametno doziranje njegova lika na ekranu. Od prve sezone nije djelovao kao netko dorastao za glumu u ovakvoj seriji, u drugoj je to potvrdio. a u trećoj su ga "maknuli" iz žiže zbivanja. Taylor Schilling i Laura Prepon su nastavile sa briljantnom glumom i siguran sam da će jedna od njih dobiti nominaciju za Emmy. Nije ovo ženski "OZ", pa da gluma može doseći neki "nebeski" nivo. ali svakako ima prostora i obje glumice itekako dobro koriste. No, lani je i Lorraine Toussaint fenomenalno utjelovila Vee pa joj je nominacija za Emmy ostala samo želja, bez obzira na to što ju je zaslužila. Tako da se ne bih zalijetao što se tiče nominacija, što bude biti će.

Sam Healy (Michael Harney) je lik koji je u prve dvije sezone prošao put od najdražeg do najomraženijeg lika i tako nekoliko puta. Ali, u trećoj se sezoni potvrdio i Harney kao glumac. a i Healy kao dobra osoba koja samo eto, ne voli kada ga se ne shvaća ozbiljno. Osim toga što u njemu stalno gori bijes zbog lošeg braka u koji je uplovio "glavom kroz zid", Healy smatra da je dovoljno dobar za svoj posao i ne voli konkurenciju. Ali, Caputo se ne slaže i dovodi Berdie Rogers kao dodatak i ispomoć u Litchfield. Upravo zbog tog detalja smo dobili još dvije priče koje ćemo gledati i u četvrtoj sezoni, a to su, romansa Healya i Red te borba Healya i Berdie. Hoćemo li ostati bez jednoga od najzanimljivijih likova ili će on i Berdie naći zajednički jezik? Čekajmo 2016. !

Odlazak Natalie Figueroe u drugoj sezoni je značio  da će na njeno mjesto uskočiti Joe Caputo, dobri duh zatvora i jedan od rijetkih kojega je uistinu briga i koji radi za dobrobit zatvorenica Litchfielda. No, na njegovu veliku žalost zatvor postaje federalno vlasništvo i on dobiva nove gazde kojima je bitan samo profit i o tom poslu nemaju baš neko znanje. Otkrili smo tako da Nick Sandow može i zaslužuje glumiti zahtjevniju ulogu od one koju je imao u prve dvije sezone. Dobio je prostor na ekranu i sjajno ga je iskoristio. Osim njega i Kate Mulgrew koja igra Gabinu Reznikov ili samo Red, je pokazala svu svoju raskoš glume i maksimalno nam približila svoj lik koji je postao jedan od važnijih u seriji. Ima puno likova koje neću nabrajati, ali svi oni čine ovu seriju onim što jest, svi ti likovi će nam ostati u sjećanju na ovaj ili onaj način, a to je zapravo i cilj svake uspješne serije, ostati u glavama fanova i dugo nakon završetka.

Od glumaca bih istaknuo još samo Uzo Adubu koja igra Suzanne  "Crazy Eyes" Warren. Njoj je to prva prava uloga na TV-u i zbilja briljira glumeći tu smušenu, ali opet simpatičnu Suzanne. Jedina greška ove treće sezone jest potenciranje Annie Golden (Norma Romano) koja definitivno nije glumica koja može glumiti na nivou ostalih u seriji, a onda još dobije ulogu u kojoj ne smije govoriti. Ta greška ne bi bila velika da dobar dio treće sezone ne gledamo upravo nju kao jednu od najvažnijih ili bolje rečeno najistaknutijih figura. Čitajući recenzije prije gledanja ove sezone naišao sam na puno kritika koje govore kako je treća sezona bitno slabija od prve dvije, ali ja se ne slažem. Prve dvije sezone su svakako dinamičnije i sadržajnije što se događaja tiče, ali treća sezona je svojevrstan "odmor" od sve te zbrke i postavljanje temelja za četvrtu, možda i posljednju sezonu. Ako sljedeća sezona bude zadnja, uopće ne sumnjam da će Jenji Kohan napraviti jednako dobar, ako ne i bolji posao nego sa "Weeds" i završiti seriju na dostojan način, velikim finalom!