RECENZIJA: "Boulevard" je posljednja Williamsova šetnja zvjezdanom stazom slavnih!

Kada se lani prolomila vijest o smrti Robina Williamsa mnogi su ostali u šoku i nevjerici, a većina filmofila nije željela prihvatiti činjenicu da je Robin završio svoje putovanje. Reprizirao se "Dead Poets Society" u domovima ljubitelja lika i djela ove velike legende, u domovima ljudi koji su još jednom htjeli vidjeti "kapetana" kako izlazi iz razreda uz punu podršku svojih učenika. Nakon njegove smrti izašla su dva filma koja je snimio i nažalost moram reći oba nisu neka posebna dostignuća, jedino se eto ovaj treći i posljednji "Boulevard" izdvaja iz prosjeka i to upravo zbog Robina koji je svojom ulogom, ni neznajući što ga čeka, uputio posljednji pozdrav nama, svojim "učenicima" i natjerao nas da se jedan posljednji puta, "uspnemo na klupe" i zaplješćemo našem kapetanu. Jedna velika karijera je nesvjesno završena jednim velikim performansom koji će definitivno ostati zapamćen.

Relativno neiskusan redatelj je snimio film koji zapravo uoopće ne zaslužuje Robina Williamsa, posebno ne na ovom, vjerojatno najvišem nivou. Nakon niza neozbiljnih i relativno duhovitih uloga Williams je dobio ulogu Akakija Akakijeviča iz američkog predgrađa. Ne traga za kabanicom kao Akakije, ali traga za vlastitim identitetom, onime što je oduvijek želio biti, ali nikad nije uspio postati. Baš kao i Akakije, Williamsov lik Nolan živi zatrpan papirima, ali uživa u tome i marljivo radi svoj posao. No, posao mu je najmanji problem. Kod kuće ga čeka žena sa kojom već dugo ne dijeli ni krevet, a gotovo niti išta drugo, a u staračkom domu otac u komatoznom stanju sa kojim nikad nije imao neki odnos, a sada im je jedini način zbližavanja Nolanovo švercanje gaziranih sokova pored medicinske sestre kojima onda napaja svoga oca. Složit ćete se, tužan je to život u kojemu čovjek prolazi krizu identiteta, a u isto vrijeme iščekuje smrt vlastitog oca.

No, onda je jednoga jutra njegov šef postavio pitanje koje će zauvijek promijeniti Nolana, "Jesi li sretan?" upitao ga je i ni neznajući koliko mu je pomogao zatvorio se u svoj beznačajni direktorski ured i zatrapao se papirima hraneći svoj ego. To je pitanje uzrokovalo pomutnju u Nolanovoj glavi i natjeralo ga da se zapita je li to što sada sa 60 godina života ne može reći da je proživio život kako je želio, već se njegov život sve te godine svodio na puko egzistiranje, dovoljno dobro? Naravno, odgovor je jasan i u tom trenutku Nolan odlučuje u korijenu promijeniti svoj život i prisjećajući se događaja od prije skoro 50 godina donosi odluku da će napokon i sebi i drugima priznati nešto što skriva cijeli život, činjenicu da je gay! Situacija kulminira kada upozna Lea (Roberto Aguire), mladića koji novac zarađuje preko najstarijeg svjetskog zanata i u njemu pronalazi osobu za razgovor i uz njega otkriva svoj pravi identitet.

Posebno valja istaknuti scene u kojima se Nolan vozi u autu, a kamera iz velike blizine prati njegov izraz lica koji na početku filma izgleda sumorno i tužno i zapravo nam govori više nego većina dijaloga u prvih 20 minuta filma. Sjajan rad kamere koji itekako doprinosi filmu i omogućava da se Williams "razmaše" i odigra jednu od najboljih uloga u karijeri. Također, dojmljive su scene u kojima se Williams nalazi na ekranu sa Bobom Odenkirkom koji igra njegova najboljeg prijatelja, te scene zrače uvjerljivošću, ali i kemijom koja je prisutna samo kod istinskog prijateljstva. Ili vanserijske glume. Svijet je prepun ljudi koji u kasnim godina života otkriju da su cijeli život griješili i da su život trebali proživjeti drugačije, a sama ta činjenica nas doslovno tjera da se povežemo sa glavnim likom i film nas "kupuje" lakoćom kojom je to prikazano.

Tempo filma je jako spor što je neobično zato jer se radi o filmu koji traje 90 minuta, a filmovi od 90 minuta obično nisu drame koje iziskuju sporu radnju. Iako se radi o iznimci, film itekako zadovoljava jer se taj tempo sasvim poklapa sa atmosferom u životu Nolana Macka što je i bila namjera redatelja. "Boulevard" nam je ukazao na to da je Williamsova karijera mogla doživjeti renesansu i otići u smjeru težih i kompleksnijh filmova, ali nažalost nikada nećemo saznati što bi se dogodilo. Na kraju krajeva, sama činjenica da će se špicom na početku prošetati ime Robina Williamsa u njegovom posljednjem filmu je dovoljna preporuka za gledanje ovog filma, a kada se u sve to uračuna da je pružio jednu od najboljih uloga svoje karijere, " Boulevard" postaje obavezna lektira za ljubitelje filma.