RECENZIJA: "Blunt Talk" je marketinški projekt nošen reputacijom i sjajnom glumom Patricka Stewarta.

Patrick Stewart u najšašavijoj ulozi karijere! To je rečenica kojom se može sumirati dobar dio priče oko "Blunt Talka". Tvorac serije je Jonathan Ames, čovjek kojemu možemo zahvaliti na tome što nam je podario "Bored to Death", premalo hvaljenu krimi komediju. Pauzirao je od kraja 2011. ali se vratio sa serijom koja ima savršen mamac, Patrick Stewart u glavnoj ulozi. Nema puno ljubitelja serija koji će odbiti baciti pogled na humorističnu seriju u kojoj Jean Luc Picard igra glavnu ulogu, to se jednostavno ne propušta. Zadnjih godina smo Stewarta najčešće mogli slušati u animiranim uradcima redom vezanima za Setha McFarlanea. Surađivali su na mnogim projektima pa je tako Stewart osim animiranih "uloga" imao i ulogu naratora u "A Million Ways To Die In West". Ostatak glumačke postave sačinjavaju Adrian Scarborough, Timm Sharp, Dolly Wells, Jacki Weawer, Mary Holland i Karan Soni. Imena koja ne zvuče poput Stewartovog, osim možda Jacki Weawer koja ima nominaciju za Oscara zbog uloge u "Silver Linings Playbook".

Priča se vrti oko britanskog TV voditelja Waltera Blunta (Patrick Stewart) koji se sa svojim slugom Harryem (Adrian Scarborough) i teretom od nekoliko propalih brakova seli u LA gdje će voditi novu TV emisiju naziva, pogađate, "Blunt Talk". Walter Blunt je čovjek čiji život ne bi imao smisla bez Harrya koji se već više od 30 godina brine o njemu. Sve kućanske poslove i prijateljske obaveze obavlja upravo Harry koji se na taj način želi odužiti svom gazdi, ali prije svega prijatelju, na tome što mu je spasio život u ratu na Falklandima. Veza je to dvojice muškaraca koja ide tako daleko da Harry svake večeri prije spavanja Walteru čita odabrane redke Shakespeara ili nekog drugog književnika kojeg Walter smatra važnim. Prvih par epizoda se nisam mogao pomiriti s time da gledam jednog Stewarta kako pravi budalu od sebe na ekranu, djelovalo mi je neprirodno. No onda sam se prisjetio serije "Dragnet" u kojoj su detektive igrali Eva Longoria i Ed O'Neill te shvatio da ovo i nije tako loše.

Odnos Harrya i Waltera nije jedini odnos u seriji za kojega se može reći da je neobičan. Tu su također odnosi između gore navedenih glumaca. Svi navedeni tumače zanimljive ali opet problematične likove i sačinjavaju tim koji se bavi produkcijom emisije. Epizode u prosjeku traju oko 25 minuta, što je uobičajeno i sasvim dovoljno za humorističnu seriju. Ono što nedostaje ovoj seriji da bi bila prava humoristična serija je "pravi humor". Kvalitetno pisane šale koje izazivaju glasan smijeh. To je ono što gledatelj očekuje kada gleda humorističnu seriju u kojoj glavne uloge imaju Britanci. Osobno sam uvijek doživljavao Britance kao "prvake humora". Prvo mjesto po kvaliteti humorističnih serija definitivno drže Britanci sa svojim genijalno pisanim šalama koje su za Zapad i dalje nedostižne. Sukladno tome sam očekivao puno bolji humor nego što je prezentiran. Produkcija ove serije je obilježena jednim imenom - imenom Setha McFarlanea čiju sam suradnju sa Stewartom upravo zato i istaknuo. Taj sirovi humor koji promovira McFarlane je itekako prisutan ovdje i njegovi dosadašnji radovi su sigurno ostavili traga na Amesu. Inače volim njegov humor iz razloga što ne poznaje tabu teme i odskače od prosječnog zapadnjačkog humora temeljenog na lošem sarkazmu i već viđenim šalama ukradenim od Jerrya Seinfelda ili Marte Kauffman. No ovdje to nije slučaj jer, ne radi se o najboljem Sethovom radu, zapravo nisam siguran koliko je utjecao na sam scenarij pa ne mogu komentirati je li ovo neuspjeh koji treba pripisati upravo njemu ili samo nije imao slobodne ruke.

Stewartova gluma je fenomenalna, klizi kroz epizode, sjajno se snalazi u situacijama u kakvima ga još nismo imali prilike vidjeti kao npr. s glavom u grudima transvestita. No ispada da je sve to uzalud jer je od mamca za publiku Stewart postao prevelik zalogaj za scenariste koji ga nemogu kvalitativno pratiti. Kvantitativno sigurno mogu jer već imaju novih 10 epizoda spremnih za sljedeću godinu. Nisam se iznenadio time što je Starz naručio i sljedeću sezonu s obzirom na to da su ionako na niskim granama što se humorističnih serija tiče i dok god mogu ovo prodavati na "Stewartov" račun oni će snimati. Veliki minus je i Amesova izjava koja se od početka godine ponavlja i uzima kao temelj za ocjenjivanje serije. Rekao je da će "Blunt Talk" biti serija koja će biti nekakav moderniji mix "Networka" iz 1976. i romana o Jeevesu i Woosteru. Kada ljestvicu postaviš tako visoko za očekivati je slabe ocjene nakon sezone u kojoj si od obećanja tek površno ispunio osnovu, odnos Blunta i Harrya koji bi trebali predstavljati moderniju i uljepšanu verziju Jeevesa i Woostera. Naravno, nisu ni blizu, Laurie i Fry su i dalje nedostižni. Osim nekih velikih simpatija prema Patricku Stewartu nema niti jednog razloga zbog kojeg bi netko trebao odvojiti vrijeme za ovu seriju. Humor koji se želi prodati pod britanski i scenarij kojem nedostaje ritma definitivno nisu zaslužili još jednu sezonu.