RECENZIJA: Kakve tajne krije "Wayward Pines"?

Glavni lik po prvi puta dolazi u gradić imena "Wayward Pines", ali mu se sve čini poznato, kao da je tu već bio. Gledatelja muči ista misao, jer da, bili smo već u takvom gradu. Bili smo u Sunnydaleu sa Buffy, Storybrookeu sa Snjeguljicom i u Twin Peaksu sa Daleom Cooperom. Sve su to izmišljeni gradići baš kao i ovaj o kojem pričamo danas tako da sama ideja i nije pretjerano kreativna, ali itekako kupuje publiku. Nema puno serija poput "Twin Peaksa" kojeg su mnogi obožavali gledati, pa se svaka imalo slična serija dočekuje sa uzbuđenjem. "Wayward Pines" je dočekan sa velikim uzbuđenjem, FOX je odradio sjajan marketinški posao te čak osigurao premijeru u kinu. Nema ljubitelja TV serija koji mjesec dana prije izlaska nije čuo za seriju, a vjerujem i da su mnogi koji i ne prate serije čuli o čemu se radi jer je "Wayward Pines" doslovno "iskakao iz paštete".

Tvorac serije je Chad Hodge, a adaptacijom istoimene knjige autora Blakea Croucha nastala je TV priča o ovom malenom gradu. Priličan broj velikih imena okupio se oko ove serije i to je bila garancija onima koji planiraju pratiti istu. Glavnu ulogu Ethana Burkea je dobio Matt Dillon, najpoznatiji po ulozi u filmu "Crash", a partneri su mu Carla Gugino, Toby Jones i vlasnica jednog zlatnog kipića, Melissa Leo. Impresivno, mora se priznati. Kada tome dodamo da je M. Night Shyamalan režirao pilot i tako debitirao na TV-u, mora se očekivati puno. Sukladno svemu navedenom moja su očekivanja bila prilično visoka, ali nisu u potpunosti ispunjena. Nije serija podbacila, ali isto tako nije ni narasla na onaj nivo koji su si ljudi sa FOX-a nametnuli pretjeranim potenciranjem serije u medijima.

Ono što me se najviše dojmilo je tempo. Nema dosadnih razvlačenja radnje, svaka minuta serije je sve zanimljivija. Negdje u šumama na sjeverozapadu SAD-a se nalazi set ove distopijske dramske serije kojoj je to još jedna zajednička stvar sa popularnim "Twin Peaksom" koji je također sniman u tim šumama. Ali nije im samo to zajedničko. Misterij i tajnovitost koji prožimaju kultni "Twin Peaks" su prisutni i ovdje, a možda su i naglašeniji. Ima i klišeja no dobro su prikriveni, ili je njihov utjecaj na radnju ublažen nekom napetom scenom koja presječe klišejiziranu radnju u pravom trenutku. Uz Dillona bih izdvojio i mladog Charlia Tahana koji vrlo dobro koristi svoje minute na ekranu i mogao bi u sljedećoj sezoni biti jedna od važnijih karika.

Zanemarite propagandu, zanemarite sve one silne kritike i recenzije u kojima se "Wayward Pines" mora natjecati sa kultnim statusom "Twin Peaksa" jer to nije serija za takvu bitku. Nema serije koja može konkurirati "Twin Peaksu", barem trenutno, i te usporedbe su besmislene. Upustite se u gledanje bez prevelikih očekivanja i spremite se za jednu zanimljivu sedmerosatnu vožnju. Prva polovica sezone će vas kupiti i zainteresirati, a druga pomesti s nogu. "Twin Peaks" ima status kultne serije i u našim glavama je nedodirljiv, posebno sad kad se čekaju nove epizode, no to ne znači da "Wayward Pines" nije legitiman nasljednik. Čekalo se preko 20 godina na seriju koja će nas kvalitetom podsjetiti na Dalea Coopera i društvo, a sada je čekanje napokon gotovo.