RECENZIJA: "Castaway on the Moon / Kimssi pyoryugi" (2009.) - Nebrušeni dragulj iz Južne Koreje!

Priče o preživljanju gledali smo već mnogo puta, a sigurno jedna od najpoznatijih je ona Defoeova o "Robinsonu Crusoeu" te Zemeckisov film "Castaway" sa Tomom Hanksom i njegovim 'prijateljem' Wilsonom. Ako mislite da je ta tematika već razrađena te da niti jedan film ne može ponuditi nešto novo, jako se varate. Južnokorejski film  "Castaway on the Moon" je priča o opstanku, pronalaženju svog mjesta u modernom društvu, ali i pronalaženju samog sebe. Također, u filmu je vidljiva redateljeva želja da pokaže kako je čovjek društveno biće i da ne može opstati sam.

Glavni akteri ove drame, koja sadrži i elemente romanse i komedije, su muškarac i žena koji nemaju ništa zajedničko, osim imena Kim.  Karakterno su potpuno različiti, imaju drugačije probleme, drugačiji pogled na svijet i općenito drugačiji stav prema životu. Ipak ih nešto spaja. Oboje su zarobljeni u životu, kako fizički, tako i psihički, a dijele i zajedničko rješenje za spas neskladnih i nesretnih života.  Kao što je to običaj u većini južnokorejskih filmova, i ovdje su glavni glumci fantastični i uživljeni u svoje uloge.

Muškom Kimu život je u potpunom rasulu, a nakon što ga je djevojka ostavila i banka otkazala kredit, on vidi samoubojstvo kao jedino rješenje. U želji da skrati muke, s obzirom da ne zna plivati, baca se s mosta u rijeku Han. Kako to obično biva, ne ispadne sve po planu pa se Kim budi na izoliranom otoku usred rijeke Han, nedaleko od mosta s kojeg je skočio. Ne treba naglašavati da je Kim potpuno frustriran i očajan što je ostao živ i ogorčeno govori sam sebi:

"Nisi sposoban čak niti umrijeti."

Ostaje zarobljen i sam na otoku, a život mu se pretvara u ironiju. Kim se nalazi na otočiću koji je odmah nadomak grada, a most s kojeg se bacio i visoki gradski neboderi se rugaju njegovoj nesposobnosti. Nakon što Kim shvati da je strah od smrti jači od njegove želje da si oduzme život, on odlučuje prokositi sudbini, gradu koji mu se ruga, ali i kompletnom društvu u kojem nije pronašao svoje mjesto.

"Valjda mogu umrijeti i kasnije."

Nemojte očekivati klasično preživljavanje i borbu za život jer je otok na kojem se Kim nalazi potpuno bezopasan. Jedina prijetnja su savršena dosada, ptice koje mu izmetom zagađuju nastambu te ružno vrijeme popraćeno jakom kišom i vjetrom. Ako ste upoznati sa južnokorejskom kinematografijom, onda otprilike znate što možete očekivati. Ovaj put se ne kritizira nesposobna vlast, već moderno društvo. Redatelj je napravio satiričan prikaz svakodnevnih situacija u kojima se ljude zatrpava sa brzim i jeftinim kreditima, kreditnim karticama i prodajom putem telefona. Bezbroj je komičnih situacija u filmu koje će Vas sigurno nasmijati, a prava šteta bi bila uskratiti vam zadovoljstvo da ih sami pogledate.

S druge strane je Kim, djevojka koja zbog ožiljka ne izlazi iz svoje sobe posljednje tri godine. S roditeljima komunicira samo preko mobitela kada joj je nešto potrebno, a vrata svoje sobe drži zaključana lokotom. U njezinoj sobi vlada ogromni nered, ali to ju ne spriječava da vježba svaki dan, da radi posao od kuće te da se samousavršava igrajući razne igre na računalu. Omiljen hobi joj je fotografiranje mjeseca, sve dok jednog dana slučajno ne ugleda muškarca (za kojeg misli da je vanzemaljac) na pustom otoku koji izvodi gluposti. Kim ga počinje svakodnevno pratiti fotoaparatom, a nakon tri mjeseca, kada skupi dovoljno hrabrosti, pokušat će ga kontaktirati na vrlo neobičan način.

"Castaway on the Moon" je jedinstven film koji možemo nazvati nebrušenim draguljem. Teško ga je pronaći, ali kada dođete do njega, vrlo brzo će Vas zaslijepiti svojim sjajem! Južnokorejska kinematografija je posebna i može spojiti naizgled nespojivo - pokušaj samoubojstva, satiru i kritiku modernog drušva te možda nejneobičniju romantičnu priču viđenu na filmu! "Castaway on the Moon" je film koji će Vas nasmijati do te mjere da će Vas zaboljeti obrazi, ali budite spremni i na trenutke kada će Vam doći da zaplačete kao kišna godina. Ovo je film koji ima srce, dušu i neopisiv šarm!

P.S. Film sam pogledao prije više od pola godine, ali više puta sam mu se vraćao i nakon jučerašnjeg ponovnog gledanja, konačno sam ispravio nepravdu ovim tekstom i podijelio ga s Vama u nadi da će što više ljudi pogledati ovo neprepoznato remek djelo.

Ocjena: 10/10