RECENZIJA: "Nezaboravljeno / Unforgotten" (2015.) je iskustvo koje će zasigurno ostati nezaboravljeno!

Više od dvije godine prošlo je od premijere "Broadchurcha", najbolje kriminalističke serije prve polovice tekućeg desetljeća. Nije dobila nikakvu nagradu kojom bi se moglo učvrstiti tu izjavu, to je samo mišljenje potpisnika ovih tekstova. David Tennant i Olivia Colman su me kupili već na prvoj epizodi, a ni nakon dvije sezone utisak ne slabi. Kriminalističke serije su često rađene šablonski i previše se oslanjaju na komercijalizaciju. Neke sjajne serije su upravo zbog toga i propale ("Lie To Me") a neke tonu u prosječnosti (Elementary, Gotham, From Darkness) iz koje se nikada neće izvući. Prisjetit ćemo ih se povremeno, ali nam se neće urezati u sjećanje kao "The Killing", "Sherlock", ili" Broadchurch". Jučer smo završetkom prve i jedine sezone serije "Unforgotten" dobili novo ime na listi. "Unforgotten" ima sigurno mjesto među najboljima, zapravo je prava šteta što sve staje na ovih šest epizoda.

Nakon što su u razrušenoj kući pronađene kosti nepoznatog mladića, počinje istraga koju će voditi DCI Cassandra Stuart i DS Sunil Khan. Za kosti se ispostavlja da leže na tom mjestu već više od 35 godina, a istraga će nam otkriti priču o četvero ljudi koji su ovaj trenutak čekali sve te godine misleći da neke stvari mogu zauvijek ostati "zakopane u prošlosti". Ovaj, najšturiji opis koji vam mogu ponuditi, ostavlja dojam kao da se radi o svemu već viđenom, kao da serija ne pruža ništa novo. Baš suprotno, "Unforgotten" možda ne donosi strašnu promjenu i ne šokira svojom pričom, ali podsjeća na najkvalitetnije uratke koje smo gledali i djeluje kao pravo osvježenje u moru američkih prerada i jeftinih kriminalističkih procedurala lansiranih ove jeseni. Svaki ljubitelj britanske krimi produkcije će se naći ugodno iznenađen nakon što odgleda ovih šest epizoda nakon kojih nije lako ostati ravnodušan.

Kreator serije je Chris Lang, čije ime dosad nije bilo relevantno za žanr, a od sada postaje jedno od važnijih imena u recentnom razdoblju i njegovu sljedeću seriju ću željno isčekivati. Glavne uloge su dobili Nicola Walker (DCI Stuart) i Sanjeev Bhaskar (DS Khan). Nicola Walker je ime koje će se pamtiti. Sa ovom glavnom ulogom i sporednom ulogom u TV seriji "River" prometnula se u jednu od najvažnijih glumica ove jeseni. Do ove uloge je bila najpoznatija po ulozi u serji "Spooks", gdje je imala sporednu ulogu, ali je glumila skoro svih 10 sezona. Dalo se naslutiti da se radi o kvalitetnoj glumici, ali nisam mislio da može ovako dobro odglumiti. Njena uloga je jako slična onoj Olivie Colman iz "Broadchurcha". Nisam mislio da će se tako brzo naći legitiman nasljednik, ali Nicola Walker je svojom glumom u "Unforgotten" zaslužila da ju se stavi uz bok Olivie Colman, dapače, možda i stepenicu više.

Scenaristi su nam u šest epizoda uspjeli prikazati oko petnaestak različitih likova, a nijedan nije ostao bez dostojne karakterizacije. Treba posebno istaknuti Gemmu Jones koja je svojom ulogom Claire Slater plijenila pozornost i izvlačila ono najbolje i najgore iz svog muža Erica Slatera (Tom Courtenay). U radnju su fenomalno uklopljeni i mnogi drugi glumci poput Petera Egana ili Bernarda Hilla. Dinamike i obrata ne nedostaje u svih 6 epizoda što je i za očekivati s obzirom na brojnost likova. Na početku su nam likovi predstavljeni kao obični ljudi koje svakodnevno srećemo u šetnji gradom, a kroz epizode prerastaju u tajnovite i mutne likove sa tajnama starim gotovo četiri desetljeća. Epizode se sjajno nadovezuju jedna na drugu, nekad imate  osjećaj kao da nije prošlo tjedan dana od prošle epizode, kao da zbilja gledate jednu za drugom. Rekao sam već, slučaj kojim se bave naši detektivi nije ništa novo u žanru, ali sve one priče koje jedna za drugom izviru iz komplicirane fabule su zapravo ono što "Unforgotten" čini nezaboravnim. Sve one su podjednako misteriozne i zanimljive kao i ona kojom se bavimo od prve epizode.

Osim priče o našim likovima, u pozadini se razvija i priča o Londonu, ali onom od prije 40 godina. Kamera nas kroz svih šest epizoda hrani prekrasnim kadrovima Londona koji bivaju presječeni ponekim retrospektivnim kadrom koji priča spomenutu priču. Dobivamo detaljnu sliku o životu u Londonu iz 70-ih. Doznajemo da London nije bio samo grad nogometa, kao što ga je popularno prikazivati u novijim filmovima, već multikultarno središte Engleske u kojem su se kuhale mnoge ksenofobne kaše. Također se radi o jednoj od rijetkih serija koja detektive u glavnim ulogama ne prikazuje kao posebne. DCI Stuart nema nikakve specijalne sposobnosti i zato se nama kao gledateljima lako identificirati s njenim problemima. Isto vrijedi i za sve ostale likove, ne sjećam se kada sam gledao seriju u kojoj likovi djeluju ljudskije od nekih ljudi iz jave, sjajan posao svih glumaca. Drago mi je da jednom bez zadrške i ramišljanja mogu reći : "Čista desetka!". "Unforgotten" sigurno neće biti zaboravljena.

Ocjena: 10/10
IMDb
Trailer