RECENZIJA: "Daddy's Home / Tatica se vratio" (2015.) - Roba s greškom, a ne komedija

Will Ferrell i Mark Wahlberg u najmanju ruku su obećavajući glumački tandem kad su u pitanju komedije. Spomenuti dvojac gledali smo već u "Murjacima s klupe", a ovaj put snage su odmjerili u komediji "Tatica se vratio" koji trenutno igra u hrvatskim kinima. Film je napisao i režirao poznati 'komedijaš' Sean Anders ("We're the Millers", "Horrible Bosses 2", "Hot Tub Time Machine", "Mr. Popper's Penguins"), a producentsku palicu je imao Adam McKay ("The Big Short", "Step Brothers", "Anchorman"). S obzirom na navedeno, "Tatica se vratio" ima odlične reference i vjerujem da će privući brojne ljude željne dobre zabave i humora. Nažalost, "Tatica se vratio" je poput robe s greškom, i to greškom zbog koje proizvod u potpunosti gubi svoju funkcionalnost. Naime, radi se o komediji koja nije smiješna, a k tome je i uvredljiva.

Will Ferrell glumi Brada, čovjeka koji se skrasio sa ženom Sarom i njeno dvoje djece iz prvog braka. Brad je omiljen u susjedstvu, uzor je djeci u školi i redovito čita knjigu kako postati što bolji očuh. Iako ga u početku djeca ne šljive ni pola posto, polako s vremenom stječe njihovo povjerenje i ljubav. Baš kad se činilo da su sve stvari sjele na svoje mjesto, nakon što Bradova ljubav sa Sarom procvjeta i nakon što ga djeca zavole poput pravog oca, dolazi telefonski poziv od Sarinog bivšeg muža Dustyja kojeg glumi Mark Wahlberg. Dusty je nabildan 'macho' muškarac i 'bajker' u kožnjaku koji ima plan. Neočekivano kuca na vrata kuće u kojoj je ostavio obitelj, useljava se u svoj bivši dom, a cilj mu je preoteti Saru Bradu i ponovno postati otac svojoj djeci.

Scenarij filma na prvi pogled izgleda vrlo dobro, s mnoštvom mogućnosti koje bi mogle izmamiti osmijeh na licima gledatelja, ali nažalost sve je ostalo samo na potencijalu. Film trajanja standardnih devedestak minuta koji uspije nasmijati gledatelja mizernih 4-5 puta ne može se nazvati uspješnom komedijom. Da stvar bude još gora, Anders se odlučio za scenarij začinjen brojnim situacijama koje bi mogle biti uvredljive za veliki dio gledatelja. Nabrojat ću samo neke scene koje su mene osobno zasmetale. Ismijavanje čovjeka koji ne može imati djecu, ismijavanje odnosa očuha i djece, udomljavanje crnca zbog njegove boje kože, pas s imenom 'Tumor' te maltretiranje i fizičko zlostavljanje djece u školi. To su teme za koje smatram da nisu prikladne za jednu komediju, bar ne u obliku na koji su prezentirane u filmu.

Will Ferrell je jedan od onih glumaca čiji izvedbe ili obožavate ili ih ne podnosite. Voljeli ga ili ne, Ferrell je nesumljivo nezaobilazan glumac u svijetu komedija. Moram priznati da nisam njegov 'fan', ali redovito gledam njegove filmove i ponekad stvarno uživam u njegovom radu. Poznata je poslovna suradnja i prijateljstvo Ferrella i McKaya koji vrlo često zajedno snimaju filmove, ali imali su puno boljih zajedničkih uradaka od "Tatica se vratio". Wahlberg također vrlo često pliva u 'komedijaškim' vodama, ali vrlo teško je ocijeniti nečiju glumu u trenucima kad je scenarij toliko loš da onemogućava glumcu da radi ono što mu je jedini zadatak u komediji - nasmijati gledatelje. Kratko bih se osvrnuo i na Lindu Cardellini koja glumi Saru. Njen lik je potpuno promašen i nerazvijen, a jedina uloga joj je iskazivati ljubav ili empatiju prema Bradu riječima poput 'Da, ljubavi' ili 'Ajoooj' . Zbog svega navedenog film djeluje tragikomično.

S obzirom na ono što film nudi, konstatirao bih da se radi o potpunom promašaju. "Tatica se vratio" ne nudi ništa novo, fali mu dobrih ideja te trenutaka koji izazivaju smijeh kod gledatelja. Vjerujem da ovaj članak čitate iz razloga jer ste se zaželjeli dobrog humora, a u tu svrhu preporučio bih Vam originalne neameričke komedije sa svježim humorom, australski "Orgazam", novozelandski "Kad padne mrak", argentinske "Divlje priče" ili rumunjski crno-bijeli "Bravo!".

IMDb - link
Trailer - link

OCJENA: 5/10