RECENZIJA: "Kkeut-kka-ji-gan-da aka A Hard Day / Naporan dan" (2014.) - Krimić začinjen crnim humorom

Svatko od nas ima dane kad ustane na lijevu nogu, u kojima mu ništa ne ide od ruke i u kojima na kraju dana poželi da se nije niti probudio. Murphyjev zakon kaže: "Ako nešto može poći naopako, poći će naopako." Kako Murphyjev zakon 'vlada' u čitavom svijetu, niti Južna Koreja nije iznimka, a dokaz za to je film "A Hard Day", ili u prijevodu "Naporan dan".

Gledatelji upoznati s južnokorejskom kinematografijom uvjerili su se više puta da film može biti odličan medij za kritiziranje nesposobne vlasti i korumpirane policije. "A Hard Day" je policijska priča koja se bavi tim pitanjem, ali na jedan potpuno nov i vrlo zanimljiv način. Poznatoj južnokorejskoj satiri dodan je fenomenalan crni humor koji čini ovaj film smiješnijim od brojnih komedija koje izlaze u posljednje vrijeme. Da se ne zavarate, "A Hard Day" je prvenstveno krimić s puno akcije, adrenalina i iznenađenja, a crni humor dolazi kao šlag na torti.

Detektiv Go Geon-soo ima naporan dan. Umrla mu je majka, a zbog obaveza je morao otići ranije sa sprovoda. Radnja započinje s detektivom koji juri u autu i priča na telefon. S obzirom na količinu poziva koje je dobio u kratkom vremenu, detektiv u jednom trenu podsjeća na Ivana Lockea iz filma "Locke". Nakon što završi sve pozive, iz detektivovih usta proizlazi rečenica: "Kakav jebeni dan.", a zapravo nije niti svjestan što ga još sve čeka. Nakon što je uspješno izbjegao psa na autocesti i time izbjegao nesreću, samo par stotinjak metara dalje detektiv udara muškarca koji se našao nasred prometnog traka. Muškarac je mrtav, policijski auto se približava iz drugog smjera, a detektiv uzima mrtvo tijelo muškarca i sakriva ga u prtljažnik svog auta.

Scenarij filma je genijalan, postoji toliko bizarnih i tragikomičnih situacija, ali smatram da bi bila prava šteta otkrivat ih. Radnja koju sam spomenuo u odlomku prije traje nepunih desetak minuta, a što sve čeka detektiva u napornom danu koji je pred njim, pogledajte sami.

Film je vrlo dobro napisan i još bolje režiran. Radnja teče glatko, bizarne i napete situacije izmjenjuju se 'ko po špagi', a svaka iduća scena je potpuno nepredvivljiva. Teško je shvatiti kako je redatelj uspio ukomponirati toliko crnog humora u jedan ozbiljan krimić, ali garantiram Vam puno smijeha u prvoj polovici filma. Druga polovica filma je pravi krimi-triler, a sam kraj filma se pretvara u prepoznatljiv južnokorejski završetak u kojem ne manjka akcije, tučnjave i ludosti. "A Hard Day" ipak nije tipičan južnokorejski krimi-triler, a razlikuje se po količini nasilja. "A Hard Day" je puno mirniji i manje nasilan od poznatih južnokorejskih filmova osvete, ovdje ne lete sjekire, ne padaju glave i krv ne teče ekranom.

"A Hard Day" (2014.)  je jedan od najboljih novijih filmova iz Južne Koreje. S obzirom da je noviji, i da na njemu nije radio nitko od južnokorejskih redateljskih i glumačkih zvijezda, film je vjerojatno manje poznat među širom publikom. Upravo šira publika je ciljana skupina ovog filma koji je snimljen na način da bude za svakog. "A Hard Day" nije jedan od onih filmova koji će se svidjeti samo određenom broju ljudi, radi se o vrlo napetom i akcijski nabijenom krimiću koji je začinjenim izvrsnim crnim humorom.