RECENZIJA: "Hana to Arisu satsujin jiken / Slučaj Hane i Alice" (2015.) - Animirani uvod u igrani film.

Tko su uopće Hana i Alice? Poznavatelji japanske kinematografije sjetit će se filma iz 2004. godine koji je režirao Shunji Iwai. „Hana i Alice“ bavio se sa dvije nerazdvojne djevojke zaljubljene istog momka. Igrani film je pokupio relativno dobre kritike, bio zabavan za gledanje, a često ga se prikazivalo još jednom pričom sazrijevanja na japanski način. Danas, često možemo primijetiti trend adaptacije anime u igrani film. Taj trend je „Slučaj Hane i Alice“ do kraja izokrenuo. To je anime koji prethodi igranom filmu. Animirana adaptacija igranog, a ne obrnuto. Drugi naslov ovog filma je "Hanin i Alisin slučaj umorstva". Već ga samo to čini zanimljivim za gledanje. No, o čemu se tu uopće radi i o kakvom umorstvu riječ?

Zaista, teško je prevesti naslov bez da se navede čitatelja na krivi trag. Žrtve u ovom filmu nisu ni Hana ni Alice. One nastoji riješiti slučaj umorstva koji se navodno dogodio u njihovoj školi. Hana i Alice se ne poznaju. Na početku filma Alice, zbog razvoda svojih roditelja, dolazi u novu sredinu i novu školu. Tu postaje žrtvom zlostavljanja svojih vršnjaka, ali i saznaje priču o „Četvero Juda“. Juda je žrtva ubojstva, kaže školska legenda, a „Četiri Jude“ su djevojke s kojima je žonglirao. To bujna tinejdžerska mašta iskorištava za seanse i obračun s nepoćudnima. Alice sve to izgleda blentavo i smiješno do saznanja da ona živi u istoj kući kao i navodna žrtva.

Znatiželja ne ubija mačku. Znatiželja je ovdje pogonsko gorivo filma. Alice si ne može pomoći. Morat će rasvijetliti tajnu Judina umorstva, a čini se da je Hana jedina osoba koja joj može pomoći. Hana je njena tajanstvena susjeda, djevojka koja je prestala ići u školu i netko tko možda zna što se zaista dogodilo u legendi o „Četiri Jude“. Nakon što se upoznaju, dvojac će napraviti sve da dozna istinu.

Igrani film kojem ovaj animirani japanski naslov prethodi počinje u trenutku kad su Hana i Alice nerazdvojne. Također, ostavlja dojam inteligentnije i inovativnije ispričane priče. U slučaju animiranog filma priča je pravocrtna i predvidljiva, pogotovo ako ste pogledali nastavak. S obzirom na prirodu filma očekivalo bi se da scenaristi posegnu za nekim iznenađujućim rješenjem, međutim to se ovdje nije dogodilo.

Bez obzira na sve, film „Slučaj Hane i Alice“ dobro je napravljen animirani film u kojem se može uživati. Kako god shvatili poruku filma, nakon njega vrijedi pogledati i njegov igrani nastavak. Tek se tako može postići potpuni doživljaj. U tome se, možda, sastoji i najveća mana filma.