RECENZIJA: "Triple 9 / Trostruka devetka" (2016.) - Nova šifra za pucanj u prazno?

Šifra '999' u policijskom svijetu znači da je pogođen policajac. U filmskom svijetu ona bi mogla predstavljati šifru za pucanj u prazno iliti ćorak. Razlog za to je najnoviji film redatelja Johna Hillcoata ("Road", "Lawless"). Hillcoat je u "Triple 9" okupio fantastičnu glumačku postavu Casey Affleck, Chiwetel Ejiofor, Woody Harrelson, Kate Winslet, Gal Godot), ali njihova potpora nije bila dovoljna čak niti da film bude poput zalutalog metka.

Hillcoat je je dosad vrlo dobro gađao, prvenstveno tu mislim na spomenute "Road" i "Lawless", ali i krimi vestern "The Proposition". S "Triple 9" se nije proslavio, a razloga je nekoliko. Prvi problem se krije u scenariju, likovi nemaju neku pozadinsku priču i teško ih je doživjeti, a sama radnja je prilično konfuzna i ne nudi gotovo nikakve odgovore. Druga otežavajuća okolnost je odabir žanra. Kriminalističke priče o korumpiranim policajcima su već toliko izlizane da je zaista neshvatljivo kako se redatelji iznova odlučuju snimati filmove koji ostavljaju dojam da smo ih gledali već nebrojeno mnogo puta. Teško je očekivati novog "Serpica" ili "Heat", ali "Triple 9" nije film s kojim možemo biti potpuno zadovoljni.

Film započinje pljačkom glavne gradske banke, a glavni akteri su ekipa čiji članovi su bivši specijalci, korumpirani policajci i lokalni kriminalci s ceste. Oni rade za Irinu Vlasov (Kate Winslet), desnu ruku i ženu šefa ruske mafije (opet ti Rusi?!). Irina pred svoje plaćenike stavlja gotovo nemogući zadatak u kojem moraju opljačkati strogo čuvani objekt, ali domišljata ekipa koju predvodi Michael (Chiwetel Ejiofor) pronalazi rješenje. Cilj je napraviti diverziju, navući policajca i ubiti ga što će zaokupirati lokalnu policiju dok oni neprimjetno grabe plijen. Za metu odabiru Chrisa (Casey Affleck), nećaka detektiva Jeffreya (Woody Harrelson) koji se bavi istragom pljački koje su Michael i ekipa izveli.

Nekad najzanimljiviji žanr (krimi trileri) danas je postao jedan od najdosadnijih. Akcijske scene, provale, pljačke i potjere odavno nisu neka novost, ali za razliku od većine drugih žanrova, današnji kriminalistički filmovi ne nude apsolutno ništa novo, bar ne ovakvi tipovi filmova. Ne može se reći da "Triple 9" nema zanimljivih detalja i segmenata, ali s ovakvom glumačkom postavom i iskusnim redateljem bilo je za očekivati puno više.

Jedna od svijetlih točki filma su naravno glumci, ali ne oni koji 'na papiru' izgledaju najjači. U prvom planu su Casey Affleck, Chiwetel Ejiofor i Anthony Mackie, dok je ženska glumačka postava čak i ispod prosjeka. Pritom mislim na Kate Winslet koja nije niti malo uvjerljiva u ulozi negativke i Gal Gadot čija uloga je gotovo neprimjetna. Stari lisac Harrelson je ostao nekako po strani i prava je šteta što glumac njegovog kalibra nije dobio dovoljno prostora.

Ne tako davno pisao sam o filmu "Animal Kingdom" koji prikazuje razdor unutar jedne obitelji kriminalaca, a "Triple 9" nam je trebao ponuditi nešto slično, ali u obitelji 'plavaca'. U jednom dijelu je čak i uspio, a to je mračna atmosfera. Izvrstan glazbeni 'score' rezultirao je tmurnom atmosferom koja na trenutke podsjeća na Villeneuveov "Sicario". Istetovirani likovi, mračni prostori i nasilje vrlo često rezultiraju napetošću koja prikriva nedostatke priče. Nešto slično se desilo i u "Sicariu" na kraju filma, ali u "Triple 9" je kolaps priče ipak puno primjetniji.

Od "Triple 9" se nije mnogo očekivalo, a dokaz za to je gotovo nikakva marketinška kampanja. Ostaje upitno zašto je toliko poznatih glumaca s 'A liste' pristalo glumiti u ovakvom stereotipnom filmu koji kvalitetom pripada među one s 'B liste' gdje se nalaze uglavnom TV filmovi. U globalu, "Triple 9" ipak nije toliko loš film i mogao bi zadovoljiti ljubitelje krimića, ali samo ako spuste svoja očekivanja.