RECENZIJA: "Legends of Tomorrow / LEGENDE BUDUĆNOSTI" (2016.) - Solidna ideja, neiskorišten potencijal.

Stripovska se bitka dvaju giganata zahuktala. U trenutku pisanja ovog teksta do mene je došla informacija kako je Warner Bros nakon relativnog neuspjeha „Zore pravde” odlučio promijeniti produkcijsku strukturu svoje stripovske podružnice pa je tako DC konačno dobio vlastitu producentsku kuću u kojoj će jedan od glavnih i odgovornih biti Geoff Johns, popularni autor stripova. Tako će se izbjeći situacija da na adaptacijama stripa rade ljudi koji pojma nemaju o prirodi medija. Disney je, podsjećam, to odavno napravio s Marvelom gdje su Joe Quesada i Josh Whedon imali glavnu riječ. Iako s filmovima još zaostaje, za DC stvari nešto bolje stoje na televiziji. „Arrow“, „Flash“ i „Legende budućnosti“ dio su istog svemira, a od iduće godine pridružit će im se i „Supergirl“ koja je u prvoj sezoni podbacila. Epizodno se u istom svemiru pojavljuje i „Constantine“ koji još uvijek traži mrežu koja će preuzeti njegovu seriju. Od svih tih DC naslova ipak su najfriškije „Legende budućnosti“, tema ovog teksta. Superherojska ekipa koja putuje kroz vrijeme kako bi zaustavila despota čija je glavna zanimacija smišljati sve opskurnije načine kako kroz ljudske žudnje i ego vladati svijetom.

Upravo je Vandal Savage (Casper Crump) najslabiji dio serije. Za antagonista u stripovskim serijama, a to je pogotovo važno u DC svemiru, vrijedi pravilo kako je priča dobra onoliko koliko je on upečatljiv. Nažalost, ovdje je Savage u previše slučajeva karikaturalan da bi ga shvatili ozbiljno. Sam koncept serije nije puno obećavao. Likovi koji su proizašli što iz „Flasha“, što iz „Arrowa“, skupili su se u ekipu koja će promijeniti svijet. Naravno, to je iskorišteno i kao početna potka i dobra zafrkancija. Kad ih Rip Hunter (Arthur Darvill) skupi na hrpu on kaže kako su „oni svatko za sebe nevažni, ali zajedno mogu napraviti razliku“. Nitko ne voli čuti da je nevažan jer svi imaju snove i ambicije. Iz te perspektive jasno je da će se uhvatiti na Hunterova obećanja iako njegova motivacija u toj prvoj epizodi još nije do kraja jasna.

Tko su onda te „Legende budućnosti“? Prije svih tu je Atom/Ray Palmer (Brandon Routh), bivši znanstvenik koji je nakon intenzivnog druženja s Oliverom Queenom i pripadajućom Felicity stvorio super-odjelo pomoću kojeg leti okolo i pokazuje „čija nana crnu vunu prede“. To bi činio s puno više uspjeha da povremeno isključi zbunjeni geek način koji je ispočetka bio simpatičan, ali je počeo iritirati kako je serija išla prema kraju. Zatim je tu, također iz „Arrowa“ znana, Sara Lance (Caity Lotz), bivša članica Lige ubojica. Tu je i tandem bivših negativaca, Captain Cold/Leonard Snart (Wentworth Miller) i Mick Rory (Dominic Purcell), kao i tandem ljudi sokolova Carter Hall (Falk Hentschel) i Kendra Saunders (Ciara Renée). Na kraju, tu je i Firestorm, hodajuća nuklearna bomba sastavljena od starog fizičara Martina Steina (Victor Garber) i mladog sportaša Jaxa (Franz Drameh). Šaroliko društvo, zar ne? Ništa manje šarolike nisu ni njihove pustolovine.

Kažu da svaka ekipa ima vođu pa kakav god on bio. Najbliže toj ulozi ovdje je Rip Hunter, bivši Gospodar Vremena, koji lovi Savagea kroz vrijeme nastojeći ga spriječiti da zavlada svijetom. Svaki od članova posade Vremenskog broda ima različite karakteristike, a Rip će reći kako ih je tako odabrao baš zbog tih različitosti. Svatko od njih ima način na koji može doprinijeti misiji čak i ako toga nisu svjesni. Kroz 16 epizoda „Legende budućnosti“ posjetile su razne vremenske periode, ali su (vjerojatno zbog produkcijskih troškova) najviše zadržavale na dvadesetom stoljeću. Vidjeli smo Drugi svjetski rat, vidjeli smo hladnoratovske pedesete, razuzdane sedamdesete. Autori serije kao da su periodima odavali posvetu vremenima u kojima su superheroji bili drugačiji. U tom kontekstu treba promatrati i pustolovinu na Divljem Zapadu koji je u američkoj svijesti još uvijek ona „posljednja granica“ i postojbina pravih, stvarnih superjunaka.

Sama serija je bila dovoljno zabavna da se sezona pogleda do kraja, ali na kraju ipak nije iskoristila potencijal. To napominjem u kontekstu Vandala Savagea koji ovdje nije dobro objašnjen niti razrađen, pa samim time ni glavni zaplet koji bi trebao dovesti do njegove eliminacije ne djeluje uvjerljivo. Savage je antagonist kakve, primjerice, „Dr. Who“ riješi u jednoj sezoni i to u filler epizodi, a ovdje se na njegovu eliminaciju potrošila cijela sezona bez da smo bilo u Casperovoj glumi, bilo u načinu na koji je napisan lik mogli vidjeti onu stvarnu atmosferu straha kakvu jer primjerice stvarao Manu Bennett u drugoj sezoni „Arrowa“.

Završila se tako prva sezona ove solidne serije iako sam možda i bezrazložno očekivao više. Potka s likovima koji su „nitko i ništa“ da bi „na kraju postali legende“ obećavala je više, obećavala je bolje. Nažalost, serija je upala u klasičnu zamku svoje producentske kuće (CW) i odlutala u loše napisane događaje, patetiku i romantiku kad god je za to imala prilike. Da nije bilo odličnog Dominica Purcella koji je svojim sarkazmom davao takvu notu i priči (a to joj je itekako trebalo) vjerojatno bi bilo teže gledati čitavu sezonu. Ovako smo dobili solidan i gledljiv proizvod, no isto tako proizvod koji nije za usporedbu s najuspješnijim Netflixovim serijama u stripovskom formatu („Daredevil“, „Jessica Jones“). Zabavna, kraća serija od koje s pravom možemo očekivati više u drugoj sezoni. Još da im se priključi i Matt Ryan, barem povremeno, serija bi mogla postati prvoklasna zabava. Ovako, malo ćemo pričekati. No, za ljubitelje stripova, svakako preporuka da se prime i ovoga. Svakako je bolje od naporne četvrte sezone „Arrowa“.