RECENZIJA - U kojoj brzini su zapeli "Furious 7"? (2015.)

SCENARIJ: Chris Morgan, Gary Scott Thompson
ŽANR: Akcija, Krimić, Triler
GLAVNE ULOGE: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Jason Statham
GODINA: 2015
DRŽAVA:  SAD
TRAJANJE: 137 minuta

Ljubitelji franšize "Fast and Furious" će vrlo vjerojatno biti zadovoljni sa viđenim.  Kao i u prijašnjim nastavcima možemo vidjeti Doma i njegovu ekipu, odlične aute, oskudno odjevene djevojke i žestoku akciju. Ljubitelji brzina također neće ostati zakinuti jer su najjači zvukovi u filmu upravo oni dobro nam poznati, turiranje motora i škripanje guma u vožnji koja budi adrenalin u nama.

Zgode i nezgode Doma  (Vin Diesel) započele su još davne 2001. godine. U najnovijem filmu su i stari članovi njegove ekipe:  Brian (tragično preminuli Paul Walker),  Mia (Jordana Brewster) i Letty (Michelle Rodriguez). Također tu su Tyrese Gibson i Chris "Ludacris" Bridges kao smiješni dvojac Roman i Tej  te dobri div Hollywooda Dwayne "The Rock" Johnson kao agent Hobbs. Nova lica u "Furious 7" su opaki terorist Jakande (Djimon Honsou), Nathalie Emmanuel kao vrhunska hakerica Ramsey i Kurt Russell koji je desna ruka vlade za koju sklapa sumnjive poslove. Najveće pojačanje je Jason Statham u obliku Deckarda Shawa, vojnog specijalca koji ganja osvetu za svog stradalog brata.

Dovršetak filma je bio izuzetno težak posao jer je jedan od glavnih glumaca poginuo u prometnoj nesreći još dok film nije bio snimljen do kraja. Nastavak snimanja je bio pod velikim upitnikom, a bilo je čak i informacija da će se krenuti u snimanje od početka. Paul Walker je uz Vina Diesela bio član "Furiousa" još od prvog nastavka  i svakako je bio neizostavan dio Domove ekipe. U drugom dijelu filma možemo vidjeti Paulove scene koje su snimljene posthumno koristeći razne tehnologije. Neki Paulovi dijalozi i scene su preuzeti iz prijašnjih nastavaka filma, ali s obzirom na okolnosti, ljudi koji su radili na filmu vrlo dobro su riješili ogroman problem koji su imali.

Vin Diesel je ostao onaj isti stari Dominic Toretto,  vođa svoje ekipe i svojevrsni Yoda koji je ruka vodilja i uzor ljudima kojima je okružen. Ni bolji ni lošiji nego prije, standardno dobar Dom na kojeg smo navikli. The Rock se pojavljuje samo na početku i kraju filma, i nekako je falio u akciji tijekom filma. Nekako mi se čak najviše svidio komedijaš Tyrese Gibson koji je donio odličnu dozu humora i stvarno dobro me nasmijao. Već sam spomenuo Jasona Stathama koji je trebao biti najveće pojačanje, ali njegova dosadna uloga konstantno namrgođenog lica je bila totalni promašaj.

Stari redatelj "Furiousa"Justin Lin je odlučio da ne želi sudjelovati u ovom projektu, tako da je film dobio novog redatelja Jamesa Wana koji je poznat po svojim filmovima Insidious i The Conjuring. Upravo u promjeni redatelja leži glavni problem. Mnogima će se svidjeti brojni specijalni efekti i pregršt akcije koju imamo priliku gledati, ali Wan nije imao mjere i pretjerao je sa svime. Počevši od previše nerealnih scena sa letećim autima, pa sve do likova koji djeluju kao superjunaci kojima nitko ništa ne može. Nedostajali su oni "obični" ljudi koji upadaju u teške situacije i koji ostavljaju svoje srce na cestama. Prikazane "zvijeri" od auta su odlične, a zvuči gotovo nevjerojatno da ih je uništeno preko 230.

Na trenutke film djeluje kao da gledamo neki SF u kombinaciji sa novim nastavkom Expendablesa. Prikazane scene su definitivno zanimljive i zabavne, ali smatram da je Wan krenuo u potpuno krivom smjeru. Scenarij ima dosta rupa, pa se tako na trenutke moramo zapitati tko tu koga lovi i zašto. U poprilično zamornih zadnjih pola sata filma gledamo borbu na 2 fronta:  tučnjavu Doma i Deckarda, te potjeru za Ramsey koju vodi Jakande uz pomoć svemogućeg letjećeg drona. Grad nakon njih izgleda kao da se dogodio sudnji dan, a policiji i vojsci nije bilo niti traga.

Vin Diesel je nekoliko puta naglašavao da "Furiousi" nisu samo prijatelji, već prava obitelj. Nisam dobio takav dojam gledajući film i zasmetao me izostanak prijateljstva i osjećaj pripadnosti. Likovi su dosta udaljeni i u malo scena ih imamo priliku vidjeti zajedno. Uglavnom su podijeljeni po raznim lokacijama, a svaka akcija je fokusirana samo na jednog ili dva sudionika. Šteta da nije bilo malo dubljih dijaloga koji bi prikazali tu povezanost i obitelj o kojoj Dom govori. Filmu fali "duša", ono što je uvijek dosad imao.

Svaka čast Vinu Dieselu na zadnjih 5 minuta koje je posvetio Paulu Walkeru. Njegov oproštaj od Paula u filmu je najčešća tema razgovora u posljednje vrijeme i taj trenutak je zaista dirljiv i odlično napravljen. Vin je i izvan filma pokazao koliko mu je stalo do svog prijatelja time što je nazvao svoju novorođenu kćer po njemu, Pauline. Kapa do poda.

Furious 7 je dobar film, ali je daleko od onoga što sam očekivao. Ocjena bi bila neka solidna šestica, ali uzevši sve probleme u obzir i respekt prema Paulu Walkeru, "Furious 7" je zaslužio sedmicu. Nekako sam stekao dojam da su Domu i ekipi prilikom jurnjave auti zapeli u niskim brzinama na mjenjačima i da su postigli daleko manju brzinu nego što se to očekivalo od njih. Nadam se kako je ovo bio zadnji nastavak jer me strah na što bi ličio idući i jer ne želim da netko zauzme Walkerovo mjesto. Sumnjam da bi on htio gledati svoje kolege kako zapinju u trećoj brzini ili da im motor pregori prije ciljne ravnine.

OCJENA 7/10