Vratila nam se sjajna kombinacija glume, fotografije,
priče i jazza koju smo lani upoznali pod nazivnikom „Bosch“. Druga sezona Amazonove adaptacije romana Michaela Connellyja ponovno nam donosi detektiva Hieronymusa
Boscha koji u Odjelu za umorstva holivudske
divizije nastoji riješiti slučajeve što zadiru u kontroverzu i korupciju. Slučajeve
kojima se većina policajaca ne želi baviti kako bi u miru dočekali mirovinu,
plaću ili napredovanje. U drugoj sezoni, čak više nego u prvoj, „Bosch“ istodobno
progovara o pokvarenim policajcima i o aspirantima na politička imenovanja. Zadržava
naglasak na dvije obitelji glavnog junaka. Prvu čine bivša žena i kćer, a drugu
policija. Obje će u ovoj sezoni biti ugrožene, a Bosch će učiniti sve da ih
spasi čak i kad ih treba spašavati same od sebe.
Ovu
je sezonu također televiziji prilagodio Eric Overmeyer, dugogodišnji suradnik Davida Simona. Metodičnost njegova pripovijedanja opet se sjajno
nadovezuje na Connellyjev predložak, a igranje jazz referencama između ostalog
spominje Milesa Davisa i Sonnyja
Rawlinsa. Glavni je lik zapeo u prošlosti i
njegovo poimanje policijskog posla da se svesti na tradicionalne metode, a ne
na nadiruću tehnologiju. „Kamera možda bolje vidi od policajca“, kaže u jednom
trenutku, „ali je potreban detektiv kako bi interpretirao ono što vidi“. Upravo
se oko tog dijaloga gradi druga sezona. Što napraviti kad su detektivi ispred,
a ne iza objektiva? Što napraviti kad nismo sigurni da li oni iza kamere žele
interpretirati ono što vide na ispravan način?
Recenziju prve sezone možete pročitati OVDJE.
Overmeyer
je ove sezone odlučio podići uloge pa je u prvi plan gurnuo dva glumački najjača
aduta. Titus Weliver izvrstan je u
ulozi Boscha, ali u ovoj je sezoni daleko bolje iskorišten veteran „Žice“ Lance Reddick
u ulozi zamjenika šefa policije Irvina Irvinga. Guranje njih dvojice u prvi plan što osobne što policijske drame dalo
je seriji dodatnu dinamiku i potvrdilo moju tezu iz recenzije prve sezone kako
ono najbolje u Boschu tek dolazi. Podizanju kvalitete cjelokupne sezone
doprinijela je i Jeri Ryan u jednoj od
važnijih uloga ove sezone (nju pamtimo iz „Zvjezdanih staza“). To, međutim, nije sve. Štovatelji američke verzije
popularnog „Ubojstva“ u ulozi antagonista
prepoznat će Brenta Sextona. Iz
prethodne sezone tu su standardno dobre Sarah Clarke kao Boschova žena i Madison Lintz kao kćer, dok odličan posao njegovih saveznika u policiji
odrađuju Amy Aquino i Jamie Hector.
Dok
je prva sezona u dobroj mjeri potrošena na uvođenje svih tih likova u drugoj oni
djeluju razigranije i prirodnije. Pogotovo je to jasno u trenucima u kojima se
nađu ugroženi ili pod velikim pritiskom. Kao i prva, druga sezona inspiraciju
crpi iz čak tri Connellyjeva romana: „Mafijaška svirka“, „Posljednji
prerijski vuk“ i „Pad“. Scenaristički posao
spajanjem različitih motiva iz romana nije olakšan, no usuđujem se reći kako su
i Connelly i Overmeyer u drugoj sezoni napravili odličan posao.
Dinamika
radnje kod „Boscha“ nikad nije bila upitna. To se nastavilo u drugoj sezoni.
Deset epizoda prolazi relativno brzo pa, slično kao u prvoj sezoni, kad završe
zažalite što je već gotovo. Neki se likovi i događaji nadovezuju na prvu sezonu,
a tu povezanost možemo primijetiti u raspletu koruptivnog dijela priče. Utrka
za političke pozicije je često nemilosrdna, ali za ona nema utjecaj na ljude
poput Boscha. Takvima kao što je on važno je samo jedno – pronaći krivca.
Osim
očitih razlika između knjiga i serije spomenutih i u ranijem tekstu (Bosch kao
veteran Zaljevskog umjesto Vijetnamskog rata), ovdje se može primijetiti i
obračun s politikom restrikcija unutar policijskog sustava. Za razliku od prve
sezone druga nas uvodi u kompleksniju priču što se tiče kriminalnih
organizacija (Bratva npr.) i utjecaja federalnih agenata na tekuće istrage.
Naravno, tu se donekle naslanja i na terorizam i prijetnje o kojima svaki dan
čitamo u novinama (ISIS između ostalih).
Zbog
toga mogu reći kako je druga sezona „Boscha“ opravdala očekivanja prve. Ponovno
nas je odvela u mračni svijet Grada Anđela nad kojim stoji Hieronymus Bosch bez
ikvakve želje da bude svetac ili pravednik. On radi svoj posao vođen
unutrašnjim moralnim zakonima, svjestan kako ne postoji isključivo dobro ili
isključivo zlo. U trenutku kad mora pronaći počinitelja Bosch će se zaplesti u prostor
između mafije, korumpiranih policajaca i demona vlastite prošlosti.
„Bosch“
je sjajna kriminalistička serija zato što ništa u njoj nije crno-bijelo. Likovi
su na kraju izraubani i nasukani. Kad sve završi rijetko će tko izaći
nepromijenjen. Život, sa oba svoja lica, ide dalje.
Nadajmo
se da će to biti slučaj i s ovom odličnom serijom.
Ocjena: 9/10
IMDB
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
0 komentari:
Objavi komentar