RECENZIJA - The Drop (2014.)

REDATELJ: Michaël R. Roskam
SCENARIJ: Dennis Lehane
ŽANR: Kriminalistički, Drama
GLAVNE ULOGE: Tom HardyNoomi RapaceJames Gandolfini
GODINA: 2014
TRAJANJE: 106 minuta

Film je baziran na kratkoj priči 'Animal Rescue' čiji je autor Dennis Lehane (koji je također poznat po svojim pričama 'Mystic River', 'Gone Baby Gone'  i 'Shutter Island').  U filmu glavne uloge imaju Tom Hardy, Noomi Rapace, John Ortiz, Matthias Schoenaerts i na kraju veličanstveni James Gandolfini , kome je ovo nažalost bila posljednja uloga. The Drop je dosta 'mračan' film kao i većina prije spomenutih naslova.

Danas ima mnoštvo filmova i puno puta nam se dešava da nakon što odgledamo neki film, imamo osjećaj da smo to već gledali ranije.  "The Drop" je film koji nam daje taj osjećaj već viđenog.  Već poznate scene korumpiranog podzemlja jednog velikog grada i okolinu koja nas uvodi u živote malih "običnih" ljudi koji su uhvaćeni kako rade nešto loše, a sve s ciljem da uspiju napraviti nešto u životu. Radnja je dosta predvidljiva, i sadržaj filma svakako nije ništa novo, ali glumci i nekoliko jako dobrih scena, učinili su ovaj film vrijednim gledanja.

Ono što "The Drop" čini malo drugačijim od ostalih filmova su likovi u filmu čiji su karakteri i životi ipak drugačiji od onih na koje smo navikli gledati u sličnim filmovima. Možemo reći da su likovi u filmu više složeni nego što se to čini na prvi pogled, a svaki od njih vuče neki svoj teret iz prošlosti. Većina filmova koji  se bave organiziranim kriminalom i ostalim radnjama podzemlja  daje nam sliku nasilja koje dolazi samo po sebi, kao normalno na tom teritoriju. Ovaj film nam daje drugačiju sliku, dobivamo uvid kako potencijalno nasilje može utjecati na čovjeka trenutno, ali isto tako i kakav utjecaj može imati na život u budućnosti. Prikazani su trenuci nasilja i krvoprolića , koji dolaze u vrlo kratkim i rijetkim scenama,  no usprkos svom kratkom trajanju ostavljaju vrlo jak dojam na gledatelja.

Scenografija je vrlo dobra, i ponekad film djeluje toliko stvarno, kao da smo natrag u 70-im ili 80-im godinama prošlog stoljeća. Prizori, atmosfera, odjeća, okolina, sve skupa čine jednu zanimljivu sliku iz prošlosti čiji izgled je kao stvaran, a ne samo dio filmskog seta.

Radnja se odvija oko Boba Saginowskog (Tom Hardy) i njegovog bratića Marva (James Gandolfini) koji zajedno vode "drop bar" , tj. bar koji služi za pranje novaca gdje mafijaši ostavljaju velike količine "prljavog" novca. Marv je nekad bio moćan čovjek sa velikim ugledom u svijetu kriminala, ali dolaskom čečenske bande gubi svoju moć i reputaciju, te sada samo vodi ovaj bar. Od tada je prošlo već puno godina, ali Marv se još uvijek nije naviknuo na navedenu situaciju i izrazito je nezadovoljan svojim položajem u životu. Gandolfini se još jednom istaknuo u svojoj ulozi, njegova izvedba je zadivljujuća kao i uvijek. Imao je zadatak predstaviti Marva kao "tvrdog lika" koji se kao takav želi predstaviti svijetu izvana, a u sebi nosi strah i slabosti, i u tome je Gandolfini u potpunosti uspio. Užitak je bio gledati Gandolfinija, a prava je šteta što je to bilo posljednji put...

Hardy je također bio odličan, predstavljajući mirnog i misterioznog Boba. Hardy je još jednom dokazao da je jedan od najtalentiranijih glumaca danas.  Bob nije jak na riječima i živi svoj mirni život radeći kao konobar u baru. Njegov život se počinje mijenjati kada pronađe malog ranjenog psića u  smeću dvorišta gdje živi Nadiya  (Noomi Rapace). Zajedno se odluče pobrinuti za psića, i upravo ih je on spojio u prijateljstvu koje će se kasnije pretvoriti u nešto više. Gotovo simbolično, pas je mali pitbull, kojeg lako možemo usporediti sa Bobom. Miran, tih i povučen, ali sve do trenutka dok ne postane opasan, što ćemo vidjeti kasnije u filmu. Bob na prvi pogled izgleda bezopasan kao malo štene, ali sa karakterom koji nosi u sebi nasilje i opasnost.

Noomi Rapace (poznata po ulogama u "The Girl with the Dragoon Tattoo" i "Sherlock Holmes:  A Game of Shadows") je također pružila odličnu glumu. Njen lik je Nadiya, žena sa vrlo teškom prošlosti, koja pokušava voditi koliko toliko dobar život, a utjehu pronalazi u Bobu.

The Drop je vrlo dobar film, koji je prošao dosta nezapaženo zbog vrlo lošeg marketinga. U filmu koji ima spori tempo, sporo odvijanje radnje, imamo priliku gledati odlične glumačke izvedbe u jednoj dobro osmišljenoj priči. Na neki način, sve se gotovo savršeno uklapa, s obzirom na likove i njihov život u filmu.

Ako ste ljubitelj krimi akcija/drama sa puno dijaloga, sa dobro usmjerenom radnjom, ovaj film je svakako za vas.