RECENZIJA - Kuhar / Chef (2014.)

SCENARIJ: Jon Favreau
ŽANR: Drama, Komedija
GLAVNE ULOGE: Jon FavreauRobert Downey Jr.Scarlett Johansson, Sofía Vergara, Dustin Hoffman
GODINA: 2014.
TRAJANJE: 114 min

"Chef" nije dobio puno pozornosti i publiciteta u medijima, ali srećom naišao sam na ovaj film preporukom prijatelja. Film predvodi Jon Favreau u glavnoj ulozi, a on je također i redatelj filma.

Gledajući "Chef" stekao sam dojam da ovaj film nije samo o kuhanju i o kuharu koji pokušava pronaći sam sebe (kako u poslovnom, tako i u privatnom životu). Mislim da je ovo pokušaj Favreaua da se vrati filmovima kakve je nekad snimao, "manjim" filmova u kojima glavni glumci ne nose odjela super junaka. Mislim da  je Favreau pogodio sa ovim filmom, koji je potpuna suprotnost od nekih njegovih filmova koji su ga proslavili (Iron Man, Cowboys & Aliens). Radnja se odvija oko Carla Caspera, glavnog kuhara koji napušta svoj trenutačni posao u restoranu kako bi pronašao sam sebe, vratio svoju strast za hranom i kuhanjem te poboljšao odnose sa svojom obitelji. Odlučuje se na vrlo neobičan potez i kreće u potragu za ispunjenjem svojih snova, na način da kreće na put sa kamionom koji nudi fast food hranu.

Ako se niste prije dobro najeli, preporučam Vam da ne gledate ovaj film koji će probuditi glad u vama, i to veliku. Vrlo primamljivi prizori hrane gotovo nas tjeraju da poželimo uzeti taj komad hrane sa ekrana i pojesti ga odmah.

Carl Casper (Jon Favreau) je glavni kuhar u jednom francuskom restoranu, koji ima poprilično neskladne odnose u svojoj obitelji, ali i  na poslu gdje ne može izraziti svoje umjetničke i kreativne sposobnosti prilikom kreiranja jela zbog tradicionalnog šefa tj. vlasnika restorana. Jedne večeri u restoran dolazi kritičar hrane (Oliver Platt) kako bi ocijenio restoran i glavnog kuhara, te hranu koju će mu on pripremiti. Nezadovoljan sa posluženim jelima, kritičar piše vrlo "škakljivu" recenziju na svojoj internet stranici te dijeli svoje mišljenje na Twitter profilu, a post na Twitteru se počinje ubrzano širiti kao virus. Carl, koji je vrlo neiskusan u online socijalnom svijetu, nehotice pokreće pravi verbalni rat sa kritičarem i poziva ga da se vrati u njegov restoran.  Kritičar se vratio, ali još jednom je ostao gladan i nezadovoljan sa ponuđenim. Nakon toga Carl daje otkaz i odlazi iz restorana, te posluša savjet svoje bivše žene  (Sofia Vergara) te pokreće svoj vlastiti posao u vidu kamiona sa neobičnom fast food hranom. Putujući sa svojim prijateljem Martinom i sinom Percyem, Carl polako kreira putujuću senzaciju.

Napravljen je jako dobar balans između kuhanja/hrane (koja je izgledala predobro!) i odnosa između likova u filmu, svega ima pomalo, te ništa ne prevladava. Ključan odnos je onaj između Carla i njegovog sina Percya kada zajedno kreću u avanturu sa "pokretnom kuhinjom". Bilo je jako lijepo vidjeti kako se odnos između njih dvoje promijenio i poboljšao tijekom filma.

Iako neki glumci imaju vrlo male uloge, Favreau je iskoristio svoja prijateljstva iz nekih prijašnjih filmova, i uspio je dobiti neke od velikih zvijezda u filmu kao što su Scarlett Johansson, Robert Downey Jr., Dustin Hoffman, Oliver Platt, Bobby Cannavale, John Leguizamo i Sofia Vergara. Iako se većina navedenih glumaca pojavljuje jako kratko i to samo u prvoj polovici filma, ipak ih je bilo lijepo vidjeti, i nesumnjivo su dali svoj doprinos filmu.

Čitajući o filmu, naišao sam na nekoliko kritika. Dosta često se postavlja pitanje: Koja je tema ovog filma? Koliko tehnologija i internet mogu utjecati na naš život? Koliko je kompliciran odnos otac-sin? Kako i što kuhati? Je li ovo reklama za Twitter?

Najviše kritika se odnosi na pretjerano korištenje Twittera i socijalnih medija, te davanje previše pozornosti istima. Ja se ne bih složio sa navedenim, i mislim da je taj dio filma bio vrlo bitan za priču. To je realna činjenica svijeta u kojem živimo danas. Jako puno ljudi svakodnevno koristi socijalne medije kao što su Facebook, Twitter, Instagram itd., a informacije se njima šire nezamislivom brzinom, htjeli mi to ili ne. To je postao globalni fenomen, i stvarno je fascinantno koliko i koje sve informacije su nam dostupne u bilo koje doba dana sa samo par klikova, i koliko su nam "bliski" životi osoba koje niti ne poznajemo, niti ćemo ikad poznavati.

Moje viđenje ovog filma, i poruka koju nam želi dati, je da nikad ne odustajemo od onoga što stvarno volimo i onoga što želimo. Ne trebamo raditi sve što nam drugi govore, ako imate svoj san, borite se za njega i pokušajte ga ostvariti. Dok smo sretni sami sa sobom, bit ćemo sretni i sa svojim životima.

"Chef" je topao i zabavan obiteljski film o popravljanju odnosa u obitelji te o ponovnom dobivanju strasti za kuhanjem. Kada se sve zbroji, film definitivno nije odličan i ima svojih mana, ali ima ono "nešto" - dobru atmosferu, dobre dijaloge i odlično kuhanje... a konačni rezultat je vrlo zadovoljavajući.

Bon appetit!