RECENZIJA: Mud / Blato (2012.)

Prije dvije godine je Matthew McConaughey pod palicom Jeffa Nicholsa snimio do tada njegov najbolji film. Nebi to bilo važno da prije toga nije radio i pod imenima poput Linklatera i Zemeckisa, ali nikada prije nije postigao ovako kvalitetnu predstavu kao u Mudu. Naravno kasnije je došao DBC u kojem je demonstrirao svoje glumačke sposobnosti na najbolji mogući način i odnio Oscara.

Ali čovjek poput Nicholsa je rijetka pojava kod filmaša. Za sve filmove koje je dosad snimio je sam pisao scenarij, a naravno i režija ima njegov autogram. Defintivno zanimljiva osoba u svijetu filma i tek je on izvukao najbolje iz Matthewa i pokazao nam svima koliko on zapravo daleko može. Imao je McConaughey jako dobru ulogu i u Lincolnovu odvjetniku, ali ova uloga je bila smjernica i dokaz prave kvalitete. Nichols je istu star napravio i sa Michaelom Shannonom koji je kod njega stasao i onda u "The Iceman" pružio predstavu karijere i nesumnjivo kupio si kartu za još nekoliko velikih uloga. Neka ovo bude posveta jednom od meni najzanimljivih mladih redatelja današnjice koji eto nije baš zamijećen od šire javnosti.

Mud je bezvremenska drama koja govori o dvojici dječaka koji pomažu bjeguncu da ostane ispod radara onih koji ga traže, ali i da se istovremeno ujedini sa svojom djevojkom. Osim spomenutog McConaugheya čiju sam glumu u ovom filmu već jasno opisao u prvim odlomcima, u ovom filmu se pojavljuje i Tye Sheridan, mladić ogromnog glumačkog potencijala kojeg je prikazao ovdje, a potvrdio godinu kasnije u filmu "Joe" gdje je glumio uz bok Nicholasu Cageu. Tu je još i Jacob Loftland koji je također odigrao jako dobru ulogu Elissova (Tye Sheridan) najboljeg prijatelja Neckbonea. Njega ćete moći gledati i u novom nastavku Maze Runnera već ove godine i vjerujem da će ako bude prostora pokazati da nije ništa slabiji od Sheridana. Naravno tu je Mudova (Matthew McConaughey) prava ljubav Juniper koju je igrala Reese Whiterspoon koja se nametnula unatoč tome što je na ekranu provela svega desetak minuta. Često osporavana "plavuša s Harvarda" je također pokazala da zna glumiti i teže i kompleksnije uloge, a kasnije su došli "The Good Lie" i "Wild". Kao jedan od zagovornika te "plavušice" bio sam jako zadovoljan njenom glumom i oduševljen time što je napokon dobila pravu priliku koju zaslužuje i pokazala da zna, opet zahvaljujući Nicholsu. Sam Shephard je također na listi sporednih likova i ne treba ni govoriti da je odradio posao kako treba, ipak je on veteran filma.

Najveća kvaliteta ovog filma je kohezija koju likovi postižu na ekranu. U moru filmova koji su izbacivani kao na tvorničkoj traci lijepo je vidjeti film koji na svakom svom koraku ima taj starinski štih kvalitetne glume, ali i ljubavi koja je uložena u film. Pravi doživljaj za istinske filmoljupce.

Rijeka Mississippi je najljepši detalj ovog filma, vizualno besprijekorni kadrovi iste su ju istakli do te mjere da je može smatrati "likom" u filmu. Huckleberry Finnovski pejzaš je glavni adut ovog indie dragulja koji je ostao neprepoznat i pobjegao ispod radara filmskih kritičara baš kao što je Mud pobjegao onima koji su ga tražili.

Prikaz malenog gradića je fenomenalan. Svi odnosi likova, pejzaž i mentalitet likova su potpuno uvjerljivi i postižu da ovaj film izgleda kao nešto proizvedeno daleko van Hollywooda. Dakle, vizualno prekrasan film sa odličnom glumom i redateljem koji je još jednom dokazao nepobitnu kvalitetu besprijekorno napisanim scenarijem i režijom koja je zračila uvjerljivošću i demonstrirala rijetko viđenu filmsku tečnost. Mud nije običan art film, Mud je pravo malo remek djelo koje će vas držati prikovanima za naslonjač od prve do posljednje minute i ostaviti snažan dojam.