RECENZIJA - Što se događa "Kad padne mrak / What We Do in the Shadows" (2014.)?

SCENARIJ: Jemaine ClementTaika Waititi
ŽANR: Komedija, Horor
GLAVNE ULOGE: Jemaine ClementTaika WaititiCori Gonzalez-Macuer
GODINA: 2014.
DRŽAVA: Novi Zeland
TRAJANJE: 86 minuta

Predrasude su jako loše, ali gotovo svi ih imamo. Kad su u pitanju horor komedije ili parodije, u pravilu ih zaobilazim širokim lukom jer sam zbog nekoliko propalih filmskih pokušaja stekao averziju prema tim žanrovima. Film "What We Do in the Shadows" je čekao i čekao, a ja sam ga konstantno zaobilazio. S obzirom na činjenicu da je ovo "mali" film sa dalekog Novog Zelanda, a koji se uspio probiti čak i do nas, odlučio sam popustiti i konačno pogledati jedan film koji se svrstava u horor komediju. Ne samo da ga nisam ugasio nakon pola sata gledanja, nego sam ostao naprosto oduševljen! S druge strane, bio sam iznimno ljut na sebe jer sam zbog svojih predrasuda vrlo vjerojatno propustio veliki broj kvalitetnih filmova. Predrasude je uvijek teško razbiti, ali zahvaljujući ekipi sa Novog Zelanda definitivno ubuduće neću imati predrasude prilikom odabira filmova za gledanje. Hvala vam!

"What We Do in the Shadows" je horor komedija čiji su autori novozelandski komičari Taika Waititi i Jemaine Clement koji iza sebe imaju vrlo dobre karijere. Waititijev kratkometražni film "Dva automobila, jedne noći" bio je nominiran za Oscara 2004. godine, a komedija "Orao protiv morskog psa" je bila pravi hit na filmskim festivalima tijekom 2007.  Waititi i Clement su odlučili uzeti sve u svoje ruke, tako da su sami režirali i napisali scenarij za "What We Do in the Shadows", a ujedno su si dodijelili i glavne uloge.

"What We Do in the Shadows" je mockumentary (reality show sa dokumentarnim prikazom čiji je cilj parodija) o četiri usamljena vampira koji žive u predgrađu novozelandskog glavnog grada Wellingtona i pokušavaju se prilagoditi modernom načinu života. Vampiri Viago, Vladislav, Deacon i Petyr dijele oronuli stan, ali i probleme koje su iskusili svi koji su živjeli sa cimerima. Vode borbu oko kućanskih poslova i nepranja suđa (koje stoji neoprano 5 godina!). Problem je i nered u stanu koji ostaje nakon što zariju svoje oštre zube u žrtvin vrat dok krv šprica na sve strane. No, prave nevolje počinju kucati na vrata kada u njihov život i stan uđe friško povampireni Nick.

Svi likovi su iznimno dobro okarakterizirani i imaju potpuno različite osobine i povijesne puteve. Kemija između ekipe vampira je odlična i gotovo idealno su ujedinjeni usprkos svojim različitostima. Glava kuće je pedantni Viago koji nema sreće u životu niti u ljubavi. Viago je vrlo oprezan nakon što ustane iz svog udobnog lijesa zbog straha da ga ne sprži jutarnje sunce prilikom odmicanja zastora. Njegov najdraži cimer je ranjivi Vladislav koji i nakon nekoliko stotina godina ima noćne more od "Zvijeri" koja ga je učinila vampirom. Vladislav pokušava prikriti svoju ranjivost pa si je odabrao hobi mučenja ljudi kada mu je teško. Deacon je vrlo osjetljivi vampir koji ne voli da itko kopira njegov stil oblačenja, a vrijeme krati pletenjem i erotskim plesom kojim zabavlja ukućane. Najstariji vampir broji preko 8000 godina, a ime mu je Petyr i izgledom podsjeća na Nosferatua. S obzirom na svoju starost, Petyr većinu vremena provodi zatvoren u podrumu čekajući da mu cimeri nabave žrtvu iz koje će isisati svježu krv.

Redatelji su se u filmu odlučili poigrati sa stereotipima i predrasudama o vampirima prikazujući ih na jedan posebno smiješan i zabavan način. Što znamo o vampirima? Ne vole dnevnu svjetlost, imaju velike očnjake koje zariju u vrat žrtve kako bi se napili krvi. Bezobzirno bježe pred raspelom i češnjaškom, a prilikom bijega vrlo često i lete zrakom. Probleme im ponekad čini što nemaju odraza u ogledalu, ali to ih ne sprječava da se lijepo obuku i budu otmjeni na svoj način. Nisu na vrhu hranidbenog lanca, pa se tako vrlo često nalaze na udaru lovaca na vampire. Svim tim temama pozabavili su se Waititi i Clement pružajući nam pogled iz druge perspektive. Iz perspektive vampira koji preživljavaju u modernom svijetu, boreći se za ljubav i skupljajući novac za stanarinu. Ponekad se odluče zaputiti u gradski noćni izlazak gdje također imaju problema. Naime, vampiri smiju ući u disko samo ako ih netko pozove unutra, a lutanjem po gradu vrlo često nalete na svoje najveće neprijatelje - vukodlake.

Napokon smo dobili uvid u to što se događa u životima vampira kad padne mrak i kad se dignu svi zastori. Zaboravite uobičajene dosadne prikaze krvoločnih vampira koji vrebaju noću ulicama i biraju žrtvu u koju će zariti svoje ubojite očnjake i isisati joj svu krv. U filmu smo dobili topao i naročito duhovit prikaz "beštija" vampira koji su smješteni u današnju svakodnevnicu gdje je svaki dan bitka za preživljavanje. Humor ne djeluje usiljeno u niti jednom trenutku, a smiješne scene će vas nasmijavati od početka do kraja filma. Napravljen je odličan spoj prirodnog i osvježavajućeg humora sa kombinacijom horor motiva i scena koje u niti jednom trenu nisu prestrašne. Krajnji rezultat  je iznimno originalan i zabavan film koji će vas oduševiti sa svojom jednostavnošću. Čak ako vas i hipnotiziraju na kraju filma, vjerujte mi da će vam "What We do in the Shadows" ostati u sjećanju. Neki od atributa koji se vrlo često spominju uz ovaj film su: urnebesno smiješno, iznimno zabavno, genijalno i originalno.  Opravdano i sasvim zasluženo!

OCJENA 8/10