RECENZIJA - Koje mračne tajne krije "Kuća na kraju puta / La casa del fin de los tiempos"? (2013.)

SCENARIJ: Alejandro Hidalgo
ŽANR: Horor, Misterija, Drama
GLAVNE ULOGE: Ruddy Rodríguez, Rosmel Bustamante, Adriana Calzadilla
GODINA: 2013.
DRŽAVA: Venezuela
TRAJANJE: 101 minuta

Je li poslovica "prvi se pamte" opravdana? Nekad da, nekad baš i ne. Film The House at the End of Time ili originalnim nazivom La casa del fin de los tiempos je prvi horor koji je snimljen u Venezueli, a ujedno je i prvi uradak redatelja Alejandra Hidalga. Zapamtite njegovo ime jer sam uvjeren da će se za njega još čuti. Hidalgo je sam napisao scenarij i režirao film koji je predobar da bi bio rezultat samo početničke sreće. Malo zagriženiji fanovi filma bez problema će nabrojati nekoliko vrhunskih horora i trilera sa španjolskog govornog područja, a ovaj film iz Venezuele svakako zaslužuje biti jedan od onih koji ćete preporučiti drugima.

Dulce živi ne baš lagodnim načinom života sa svojim mužom i dva sina u staroj kući koju su otkupili od države po iznimno niskoj cijeni zbog čudnih događaja u prošlosti. Jedne večeri 1981. godine dogodit će se strašna tragedija u obitelji, a Dulce će završiti u zatvoru osuđena na 30 godina robije. Nakon što izađe iz zatvora Dulce će se vratiti u kuću gdje je ostala bez svega, a sve s ciljem kako bi riješila misteriju iz prošlosti koja ju proganja i nakon toliko godina.

Radnja filma je iznimno složena jer se odvija istovremeno u dva vremenska razdoblja, ali Hidalgo je majstorski režirao film i tranzicija iz sadašnjosti u prošlost i obrnuto teče iznimno glatko i efektivno. Hidalgo načinom snimanja postiže misteriju koja je zapanjujuća. Većina scena je snimljena na istoj lokaciji, u već spomenutoj kući koja je savršen odabir za mjesto radnje. Iz naslova filma može se zaključiti kako upravo u kući leže skrivene tajne koje su proganjale Dulce u prošlosti, ali i koje su uzrok terora protiv kojeg se Dulce bori i nakon 30 godina.

Zanimljiv je način kako se Hidalgo poigrao sa bojama i svjetlosti. Dok pratimo događaje u prošlosti atmosfera je vrlo napeta i u scenama prevladavaju tamne boje uz pokoji gotički motiv u obliku uljne svjetiljke ili svijeće u ogromnoj mračnoj kući gdje su gotovo sve sobe zaključane. U sadašnjosti radnja je uglavnom tempirana preko dana, a scene su ispunjene svjetlom koje pokušava razjasniti Dulcinu borbu i patnju iz prošlosti.

Glumci su vrlo dobri i dorasli su ovakvom filmu. Glavna glumica Ruddy Rodríguez koja glumi Dulce je odigrala fenomenalnu ulogu. Nije niti malo lako u filmu glumiti istu osobu u razmaku od 30 godina, a njezin prikaz Dulce koja je progonjena svojom prošlošću je stvarno impresivan. Njezin sinovi možda nisu na najvišoj razini (kao primjerice djeca u del Torovom The Devil's Backbone), ali vrlo dobro su odgumili.

Horor ili ne? Ne. La casa del fin de los tiempos je puno više od horora. Venezuelanski redatelj Hidalgo ponudio nam je jednu svježinu i inovativnost u svijetu horor filmova. Vrlo uspješno nam je prikazao što se nalazi iza nekih skrivenih prozora i kakve strahote vrebaju iz drugih kuteva. Pokazao je svojim poznatijim kolegama kako odlično napisati scenarij i još bolje, kako režirati film. Njegov jedini uradak je ova kombinacija drame i psihološkog trilera uz odlične horor scene koje postižu nevjerojatan učinak.

Kada vam kažem da film ima karakteristike The Othersa (twist), El Orfanata (priča) i Mementa (kompleksnost), imate li želju pogledati ga? Ako ga odlučite pogledati nećete znati jeste li se naježili više od odličnih horor scena ili fenomenalnog twista. Nakon posljednih 10 minuta filma, kad sve puzzle savršeno sjednu na svoje mjesto u ovoj nepredvidljivoj zagonetki, možemo samo reći: "Bravo Alejandro Hidalgo!" I naravno, nestrpljivo očekivati njegov sljedeći film.

OCJENA 9/10