RECENZIJA: U potrazi za uzavrelom krvi hladnog plijena - Fritt vilt / Cold Prey (2006.)

SCENARIJ: Roar Uthaug, Thomas Moldestad, Martin Sundland
ŽANR: Horor, Misterija
GLAVNE ULOGE: Ingrid Bolsø Berdal, Rolf Kristian Larsen, Tomas Alf
GODINA: 2006.
DRŽAVA: Norveška
TRAJANJE: 97 minuta

U ovo vrijeme kada su temperature vani preko 40 stupnjeva najbolje je ostati u hladovini sobe i pogledati neki dobar film. Cold Prey, ili u prijevodu hladni plijen, vodi nas u daleku i hladnu Skandinaviju, točnije u Norvešku. Vrućine i sparinu na sat i pol zamijenit će hladnoća, snijeg, mećava i horor scene koje će malo ohladiti našu uzavrelu krv.

Pet prijatelja odlazi na zabačeno mjesto u planinu s ciljem zimske zabave. Ludirajući se i izvodeći vratolomije jedan od njih će zaraditi težak prijelom noge prilikom snowboardanja. Uskoro pada noć i bliži se snježna mećava, a ekipa će odlučiti skloniti se u obližnjem napuštenom hotelu. Isprva hotel izgleda kao odlično mjesto za prenoćište i odmor gdje ima ponešto hrane, starog viskija i praznih soba na pretek. No, kako noć biva sve tamnija, a oluja vani sve jača, ekipa otkriva kako nisu sami u hotelu i da su im životi ugroženi...

Mjesto radnje je savršeno odabrano, a hotel koji je napušten prije mnogo godina izgleda kao odlično mjesto za masakr tinejdžera koji nisu baš najpametniji, kao i u većini slasher horora. Ogromni derutni hotel je poprilično jezivo mjesto koje obiluje mračnim i skrivenim mjestima, uskim prolazima, podrumima i sobama koje skrivaju brojne tajne. Dodatnu napetost u gledatelju izazivaju i scene koje se uglavnom odvijaju u mračnim predjelima gdje manjka svjetlosti, a glavne boje su upravo one zagasite od kojih pretežno dominira siva. Odabrana glazba služi u korist atmosfere koja postaje sve napetija kako film odmiče, a ubojica niže žrtve jednu za drugom.

Prvih pola sata ispunjeno je nezanimljivim dijalozima i vrlo vjerojatno će vas malo uspavati, ali i takvi dijelovi filma su potrebni kako bi drugi dio filma postigao još jači i efektniji učinak. U tom prvom dijelu filma vidljivo je nekoliko klišeja koji su prisutni u većini slashera, ali scenarij je vrlo dobar i daje nam nekoliko likova čiju smrt na ekranu ćemo jedva dočekati.

Redatelj Roar Uthaug odlično je prikazao ubojicu i veliki plus je to što ga ne stavlja odmah u prvi plan. Ima tu svega dok očekujemo pojavu ubojice, od jump scare scena do psiholoških igrica koji vrlo dobro postepeno grade napetu i jezivu atmosferu koja izaziva strah u gledatelju. Odlično su odabrana i hladna oružja koja se savršeno uklapaju u karakterizaciju ubojice i mjesta radnje. Film na trenutke izgleda predvidljivo, ali ne bih rekao da mu je to mana. Zanimljivo je gledati kako se naša očekivanja ispunjuju i daju nam mogućnost da se igramo u ulozi redatelja i pokušamo predvidjeti što će se dogoditi slijedeće.

Cold Prey je norveški slasher horor koji ima svojih prednosti i mana. Scenarij nam ne nudi ništa novo, ali usprkos tome radi se o kvalitetnom filmu koji je odličan u žanru koji predstavlja. Ako je cilj redatelja bio napraviti dobar slasher, on je definitivno u tome i uspio. Film treba gledati kao takav i ne očekivati nešto drugo. Sigurno ćete biti zadovoljni sa odličnom atmosferom u filmu gdje ne fali krvi niti žrtava čiji ubojica će biti prikazan tek pri kraju filma, baš kao i njegova prošlost i razlozi zbog kojih je postao nemilosrdan koljač sa pijukom od kojeg se ledi krv u žilama.

OCJENA 7/10