RECENZIJA: Čak ni sjajni Johnny Depp nije uspio spasiti Cooperovu "Crnu misu / Black Mass"(2015)!

John Connolly (Joel Edgerton)  i James "Whitey" Bulger ( Johnny Depp) odrasli su na ulicama južnog Bostona, a sada se, nekoliko desetljeća kasnije, sreću na suprotnim stranama zakona. Jedan je "glava" irske mafije, a drugi važna FBI njuška. Kao što to inače biva u svijetu, dvije naizgled nespojive opcije spojio je interes - rušenje talijanske mafije. Vidi se iz priloženog da se radi o priči sa dosta potencijala. Nažalost, taj potencijal nije iskorišten. Scott Cooper je na raspolaganju imao scenarij za poželjeti, scenarij iz kojega bi možda netko poput Scorsesea izvukao novi "Goodfellas". Pod komandom je imao zvučna gumačka imena kao što su Johnny Depp, Benedict Cumberbatch, Joel Edgerton, Dakota Johnson i Kevin Bacon. Uz sve te slavne glumce, Copper je imao i nekoliko iskusnih, manje poznatih glumaca koji mogu odglumiti sjajne sporedne uloge (Rory Cochrane i W. Earl Brown).

"Black Mass" je silom želio biti "Goodfellas", ali jednostavno nije išlo. Kada si čovjek koji iza sebe ima samo dva režirana filma uzme ovako velik zalogaj, za očekivati je da će si polomiti zube. Johnny Depp od posljednjeg nastavka "Pirates of the Caribbean" nema ulogu dostojnu njegovog talenta. "Black Mass" je njegov veliki 'povratak' koji su ljubitelji filma jedva dočekali. Ne bi Cooper zaradio ni upola toliko koliko je zaradio na box-officeu da nije bilo Deppove reputacije i obožavatelja na čijim se leđima na kraju i razbio ovaj projekt. Previše imena je prošlo potpuno neiskorišteno. Jedini koji imaju zapaženu ulogu su Depp i Edgerton, dok Cumberbatch završava sa mizernom ulogom Whiteyeva brata senatora, Billyja Bulgera. Cumberbatch dominira ekranom kao i sa prethodnim likovima Sherlocka i Turinga, ali te dvije uloge očito nisu bile dovoljne da bi se shvatilo na koji način treba eksploatirati njegove kvalitete. Grijeh je Cumberbatcha ostaviti u sporednoj ulozi u ovakvom filmu, a kad je već to i napravio, Cooper je morao iz njega izvući performans za pamćenje. Ovako je samo Depp odigrao ulogu dostojnu scenarija i glumačke postave, svi ostali su potonuli u prosječnosti.

Kritizirao sam Roberta Schwenkea kada je upropastio "Insurgent", ali njegovi grijesi nisu bili ni upola veliki kao Cooperovi. Tijekom cijelog filma Whiteya se prikazuje kao strah i trepet Bostona, kao ubojicu i dilera, ali na jako malo mjesta se uistinu zadire u karakterizaciju glavnog lika. Nigdje ne vidimo njegov  način poslovanja, sve je svedeno na grubost i ubojstva i nema one pozadinske priče s drogom koja se potencira. Takve pozadinske priče najčešće presude u karakterizaciji kompleksnog lika kao što je Whitey Bulger, a redatelj ni ne načinje tu priču. Što je najgore, redatelj nas ne ostavlja ni u sumnji, ostavlja nas u potpunom neznanju. Sve što je stavio pred Deppa, Depp je 'pojeo' svojom kvalitetom. U nekim trenucima na ekranu djeluje istinski zastrašujuće, a nekoliko scena me natjeralo da se naježim. Također postoji niz nedorečenih scena u kojima se vidi da Depp može izvući puno više, ali mu fali redatelj koji će 'baciti kost' i natjerati da napravi taj korak više. Za razliku od njegove, karakterizacija Johna Connolyja je odrađena školski i on je zapravo jedini lik kojeg u ovom filmu možete upoznati. Puno je potencijala, što scenarističkog, što glumačkog, propalo u Cooperovim rukama i iskreno se nadam da neće tako skoro dobiti priliku režirati film sa ovako velikim imenima.

Svima vama koji otvorite IMDB stranicu filma će oči pobjeći na popis glumačkih imena. Tamo su radi marketinga navedena imena Johnnyja Deppa, Benedicta Cumberbatcha i Dakote Johnson. Ako pogledate trailer vidjet ćete gotovo sve najvažnije trenutke filma i samo gledanje filma postaje gubitak vremena. Jedini dobar marketinški potez vezan uz "Black Mass" je Johnny Depp, sve ostalo je težak promašaj. Čak ni fantastična uloga Johnnyja Deppa nije uspjela ispraviti sve greške i popuniti rupe nastale slabom režijom. Cijeli film bi trebao biti priča o Jamesu Bulgeru, a sve što dobivamo od njega su scene u kojima davi ili ubija nekoga. Kevin Bacon i Dakota Johnson su također nevidljivi iz razloga što redatelj nije uspio izbalansirati glumce koje je imao na raspolaganju. Depp je sve gurnuo u svoju sjenu i iskoristio šansu da odglumi kako zna, a Cooper je propustio podići Cumberbatcha i Edgertona na taj nivo. Da je to napravio, danas bih vjerovatno pisao o jednom od najboljih filmova godine, a ovako možemo samo žaliti za propuštenom šansom. Ono što ljubitelji filma očekuju nakon što pogledaju trailer ili pročitaju summary filma je potpuna suprotnost onome što će dobiti. Svi Deppovi fanovi bi trebali pogledati film i uživati u njegovoj najboljoj ulozi u zadnjih pet godina, a svi ostali mogu slobodno preskočiti "Black Mass".