RECENZIJA: "Skriveni / Hidden" (2015.) - Mračan film koji je ugledao svjetlo dana!

U posljednje vrijeme vrlo često nailazim na rasprave gdje ljudi iskazuju nezadovoljstvo prema nekim filmovima koji su smješteni u horor žanr, a koji prema njihovim mišljenjima nemaju veze sa hororom. Koja je zapravo glavna i osnovna karakteristika horor filma? Da li su to strašna stvorenja, vampiri, čudovišta i zombiji? Poremećeni psihopatski ubojice, hektoliktri krvi i slično? Ne. Naravno da postoji više tipova horor filmova, ali svi imaju premisu, a to je STRAH. Može li biti išta strašnije od gubitka vlastitog života ili života članova uže obitelji?

Radnja filma se odvija ispod zemlje, u podrumu koji služi kao sklonište jedne obitelji. Nepoznata opasnost zaprijetila je malom gradiću, a Ray, Claire i njihova kćer Zoe prisiljeni su sakriti se kako bi sačuvali svoje živote. Već 301 dan žive u prašnjavom skloništu pod zemljom gdje je svjetlost iznimno rijetka pojava. Sve što imaju je hrana iz konzervi i voda koja se slijeva u podrum za vrijeme kiše. Ali, imaju i jedni druge i to je ono što ih održava na životu. Tročlana obitelj živi dan za danom s nadom za bolje sutra, a svaki novo svanuli dan tretiraju poput bogatstva. Nemaju pojma što se događa u svijetu iznad njih, niti da li su oni jedini preživjeli. "Hidden" odlično prikazuje strah, borbu za opstanak i brigu za obitelj.

Događaji se u početku odvijaju vrlo sporo tako da možemo reći da je "Hidden" 'slow burner'. Fokus je na upoznavanju članova obitelji te zbližavanju istih sa gledateljima. Glumci su ovdje odradili odličan posao i njihova povezanost na malom ekranu izgleda iznimno jaka. Uz strah koji je neizbježan, obitelj međusobno dijeli i sve ostale emocije te nastavlja svoj život kao da je sve normalno. Kad zagusti, bijeg od stvarnosti pronalaze u maštanju o stvarima i situacijama iz života iznad površine. Jednog dana slijedom nes(p)retnih okolnosti, doći će do uzurpiranja njihovog života pod zemljom, a 'opasnost' odozgo će zaprijetiti svim silama.

Režiju i scenarij filma potpisuju Matt i Ross Duffer koji su popularniji kao 'Duffer braća'. Dosad su se bavili uglavnom pisanjem scenarija za serije, a svakako valja izdvojiti da su četiri epizode "Wayward Pinesa" snimljene prema njihovom scenariju Kada je u pitanju dugometražni film, "Hidden" je njihov redateljski prvijenac u kojem su se odlučili za kombinaciju horora i psihološkog trilera sa vrlo mračnom i turobnom atmosferom. Klaustrofobičan prostor sa iznimno malo svjetlosti je sam po sebi neugodan i jeziv, a napetost i atmosfera se dodatno pojačavaju vidljivim strahom stanovnika u skloništu. Činjenica da ne znamo što se događa na površini i tko ili što je krivac pomalo apokaliptičnog svijeta, je puno strašnija od onoga što se zapravo događa. Čudni zvukovi iznad skloništa tjeraju strah u kosti Rayu, Claire i Zoe, a gledatelja tjeraju da nagađa što je uzrok nastale situacije. Kako radnja sve više odmiče, situacija eskalira, a priča dobiva potpuno neočekivani rasplet koji sa sobom donosi  nekoliko šokantnih scena što filmu daje dinamičnost.

"Hidden" je vrlo dobro napisan film, ali ima režiserskih mana. Pojedini kadrovi sadrže premalo svjetlosti što je rezultiralo sa nedovoljno dobrim prikazima scena. Drugi problem je uloga Zoe koju je odglumila Emily Alyn Lind. Glumica koja ima tek 13 godina je vrlo iskusna za svoje godine (sudjelovala je već na 32 projekta), ali dosta nespretno joj je dodijeljena glavna uloga. Njezine reakcije su ponekad pretjerane i neprikladne (ponekad čak i iritantne), a svojim ponašanjem je na trenutke zasjenila odlične Alexandera Skarsgårda i Andreu Riseborough koji glume njezine roditelje.

Ova godina je iznimno bogata nezavisnim hororima koji izlaze u velikom broju. Neki novi ljudi sa odličnim idejama se upuštaju u projekte koji imaju veliki potencijal, a dosta tih projekata na kraju ispadne sasvim dobro i sa zavidnom kvalitetom. "Hidden" je jedan od tih projekata koji pozitivno pridonose filmskoj umjetnosti i podižu očekivanja od horor žanra. Film je napravljen još 2013. godine, ali je bio gotovo osuđen na propast nakon što je otkazano njegovo prikazivanje u kino dvoranama. Srećom, "Hidden" je ipak ugledao svjetlo dana i zasluženo se probio do gledatelja.